Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Skrzynia biegów => Wątek zaczęty przez: Matmich w 20 Maja 2020, 00:28 08s
-
Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem ze skrzynią automatyczną. W losowych momentach skrzynia zaczyna zmieniać biegi na obrotach około 3tys zamiast 2tys. Gdy to się dzieje i sam zmieniam biegi na wyższe łopatką czuć spadek mocy przy przyśpieszaniu; był problem z jazdą pod górkę i osiągnięciem prędkości powyżej 90km/h lub wcale nie przyśpieszał. Jeśli nie ingeruję w zmianę biegów samochód dalej jest zamulony, ale mniej niż gdy sam je zmieniałem. W obu przypadkach skrzynia mocno szarpie podczas redukcji przy zatrzymywaniu się.
Przykładowe sytuacje:
1. Jak jadę na zakupy skrzynia działa normalnie a gdy wracam z nich po około 1,5h postoju na parkingu zaczyna świrować.
2. Po zatrzymaniu się i zmiany biegu na P nawet na chwilę przy małym nachyleniu drogi znów zaczyna świrować gdzie wcześniej działała prawidłowo
Nie zapalają się żadne kontrolki od awarii a w komputerze (nie SD) nic nie wykrywa. Auto ma trochę ponad 150tys mil przebiegu
Pozdrawiam
-
Jedź na diagnozę na SD. Wygląda jak tryb awaryjny.
-
Dopowiem, że tryb awaryjny silnika, a nie skrzyni.
To trochę kłopot, bo błędy z takiego trybu nie zawsze się zapisują, trzeba na diagnozę jechać w momencie jak problem wystąpi i nie wyłączać silnika, bo po wyłączeniu błąd może zniknąć i sytuacja wrócić do normy.
Czy jak po wystąpieniu problemu wyłączysz silnik, następnie włączysz z powrotem, nie masz na blacie jakichś komunikatów na żółto (w momencie uruchamiania)?
-
Gdy to występuje i uruchomię silnik ponownie dalej nie wyświetla mi żadnych błędów czy awarii. Jak samochód odstoi kilka godzin lub nawet dzień wszystko wraca do normy ze skrzynią. Jakiś czas temu byłem w serwisie mercedesa i tam powiedzieli, że to przez termostat, mimo że ten działa prawidłowo. Jedyna różnica jest taka, że jest mechaniczny a nie elektryczny. Z tego co czytałem o trybie awaryjnym to powinno mi się cokolwiek pojawić na zegarach.
-
Cześć. Maiłem dokładnie ten sam problem. Skończyło się na wymianie EGR ~1k pln i wypaleniu dpf. Po tym albo ujawniła się, albo powstała usterka termostatu kolejne 1k.
-
(...)Z tego co czytałem o trybie awaryjnym to powinno mi się cokolwiek pojawić na zegarach.
Niekoniecznie, zależy co wchodzi w tryb awaryjny i co go wywołuje, mi silnik przy błędach czujnika różnicy ciśnienia za DPF wchodził w tryb awaryjny, a nic się nie świeciło...
-
To chyba, że tak jest. Ogólnie na początku EGR też musiałem robić ale na szczęście tylko małe lutowanie wystarczyło z nim. Potem wyskoczyło z termostatem i teraz tylko ta skrzynia mi została do zrobienia. Myślałem o sprawdzeniu dokładnie elektryki w niej.
-
mialem dokladnie tak samo, pojezdzisz z tym dluzej to bledy przestana sie kasowac i bedziesz mial juz widoczny kod: czujnik roznicy cisnienia
tego ci w kazdym razie zycze bo to grosze kosztuje w por. z dpf/egr ;)
-
mialem dokladnie tak samo, pojezdzisz z tym dluzej to bledy przestana sie kasowac i bedziesz mial juz widoczny kod: czujnik roznicy cisnienia
tego ci w kazdym razie zycze bo to grosze kosztuje w por. z dpf/egr ;)
Chodzi Ci o ten zawór przy DPF'ie? Jak pytałem o skrzynię to ich potrafi być sporo w zależności od samochodu