Autor Wątek: Szarpanie E350 CDi 7G  (Przeczytany 5643 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Matmich

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120252A174840
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI
Szarpanie E350 CDi 7G
« dnia: 20 Maja 2020, 00:28 08s »
Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem ze skrzynią automatyczną. W losowych momentach skrzynia zaczyna zmieniać biegi na obrotach około 3tys zamiast 2tys. Gdy to się dzieje i sam zmieniam biegi na wyższe łopatką czuć spadek mocy przy przyśpieszaniu; był problem z jazdą pod górkę i osiągnięciem prędkości powyżej 90km/h lub wcale nie przyśpieszał. Jeśli nie ingeruję w zmianę biegów samochód dalej jest zamulony, ale mniej niż gdy sam je zmieniałem. W obu przypadkach skrzynia mocno szarpie podczas redukcji przy zatrzymywaniu się.
Przykładowe sytuacje:
1. Jak jadę na zakupy skrzynia działa normalnie a gdy wracam z nich po około 1,5h postoju na parkingu zaczyna świrować.
2. Po zatrzymaniu się i zmiany biegu na P nawet na chwilę przy małym nachyleniu drogi znów zaczyna świrować gdzie wcześniej działała prawidłowo
Nie zapalają się żadne kontrolki od awarii a w komputerze (nie SD) nic nie wykrywa. Auto ma trochę ponad 150tys mil przebiegu
Pozdrawiam

Forum Mercedes E-Klasa

Szarpanie E350 CDi 7G
« dnia: 20 Maja 2020, 00:28 08s »

Online 0okm

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 513
  • Pomógł +24/-11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Szarpanie E350 CDi 7G
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Maja 2020, 09:16 32s »
Jedź na diagnozę na SD. Wygląda jak tryb awaryjny.

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Szarpanie E350 CDi 7G
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Maja 2020, 10:55 45s »
Dopowiem, że tryb awaryjny silnika, a nie skrzyni.
To trochę kłopot, bo błędy z takiego trybu nie zawsze się zapisują, trzeba na diagnozę jechać w momencie jak problem wystąpi i nie wyłączać silnika, bo po wyłączeniu błąd może zniknąć i sytuacja wrócić do normy.
Czy jak po wystąpieniu problemu wyłączysz silnik, następnie włączysz z powrotem, nie masz na blacie jakichś komunikatów na żółto (w momencie uruchamiania)?

Offline Matmich

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120252A174840
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI
Odp: Szarpanie E350 CDi 7G
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Maja 2020, 18:02 00s »
Gdy to występuje i uruchomię silnik ponownie dalej nie wyświetla mi żadnych błędów czy awarii. Jak samochód odstoi kilka godzin lub nawet dzień wszystko wraca do normy ze skrzynią. Jakiś czas temu byłem w serwisie mercedesa i tam powiedzieli, że to przez termostat, mimo że ten działa prawidłowo. Jedyna różnica jest taka, że jest mechaniczny a nie elektryczny. Z tego co czytałem o trybie awaryjnym to powinno mi się cokolwiek pojawić na zegarach.

Offline niepozorny

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 350cdi 4matic
Odp: Szarpanie E350 CDi 7G
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Maja 2020, 19:32 19s »
Cześć. Maiłem dokładnie ten sam problem. Skończyło się na wymianie EGR ~1k pln i wypaleniu dpf. Po tym albo ujawniła się, albo powstała usterka termostatu kolejne 1k.

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 574
  • Pomógł +17/-14
    • Zobacz profil
Odp: Szarpanie E350 CDi 7G
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Maja 2020, 21:26 26s »


(...)Z tego co czytałem o trybie awaryjnym to powinno mi się cokolwiek pojawić na zegarach.

Niekoniecznie, zależy co wchodzi w tryb awaryjny i co go wywołuje, mi silnik przy błędach czujnika różnicy ciśnienia za DPF wchodził w tryb awaryjny, a nic się nie świeciło...

Offline Matmich

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120252A174840
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI
Odp: Szarpanie E350 CDi 7G
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Maja 2020, 22:09 30s »
To chyba, że tak jest. Ogólnie na początku EGR też musiałem robić ale na szczęście tylko małe lutowanie wystarczyło z nim. Potem wyskoczyło z termostatem i teraz tylko ta skrzynia mi została do zrobienia. Myślałem o sprawdzeniu dokładnie elektryki w niej.

Offline shaque

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł +2/-0
    • WDD2120821A645137
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E250 CDI 7G+ 4matic
Odp: Szarpanie E350 CDi 7G
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Maja 2020, 22:26 50s »
mialem dokladnie tak samo, pojezdzisz z tym dluzej to bledy przestana sie kasowac i bedziesz mial juz widoczny kod: czujnik roznicy cisnienia

tego ci w kazdym razie zycze bo to grosze kosztuje w por. z dpf/egr ;)

Offline Matmich

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120252A174840
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI
Odp: Szarpanie E350 CDi 7G
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Lipca 2020, 16:19 38s »
mialem dokladnie tak samo, pojezdzisz z tym dluzej to bledy przestana sie kasowac i bedziesz mial juz widoczny kod: czujnik roznicy cisnienia

tego ci w kazdym razie zycze bo to grosze kosztuje w por. z dpf/egr ;)
Chodzi Ci o ten zawór przy DPF'ie? Jak pytałem o skrzynię to ich potrafi być sporo w zależności od samochodu

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Szarpanie E350 CDi 7G
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Lipca 2020, 16:19 38s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock