Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Skrzynia biegów => Wątek zaczęty przez: Blackwhite w 30 Stycznia 2021, 21:13 30s
-
Miał ktoś z was może taką przypadłość?
Mianowicie przy redukcji z 5 na 4 bieg auto delikatnie szarpie. Występuje to tylko na zimnym silniku i tylko w trybie auto.Jak manualnie zmieniam bieg to nic się nie dzieje.
-
Miał ktoś z was może taką przypadłość?
Mianowicie przy redukcji z 5 na 4 bieg auto delikatnie szarpie. Występuje to tylko na zimnym silniku i tylko w trybie auto.Jak manualnie zmieniam bieg to nic się nie dzieje.
Mam to samo. Szczególnie jak auto dłużej postoi. Szczerze mówiąc nie pamiętam, żebym to miał przed ostatnią wizytą w ASO gdzie aktualizowali oprogramowanie (ale skrzyni chyba nie bo już miałem nowy soft wrzucający jedynkę dopiero po całkowitym zatrzymaniu) ale mogło się to nałożyć na początek niskich temperatur. Oczywiście jak auto złapie jakąkolwiek temperaturę to objaw momentalnie znika.
Kiedy to zauważyłeś? Dłużej postał albo jak zrobiło się zimniej?
-
No teraz jak jest zimniej to jest to bardziej odczuwalne. Po przejechaniu około 10 km problem znika kompletnie. Olej w skrzyni jak co zmieniałem niedawno.
-
No teraz jak jest zimniej to jest to bardziej odczuwalne. Po przejechaniu około 10 km problem znika kompletnie. Olej w skrzyni jak co zmieniałem niedawno.
Ja zmieniałem dużo wcześniej i po zmianie nie było tego problemu więc nie wiązał by tego.
Albo oprogramowanie albo kwestia temperatury - obstawiam to drugie.
U mnie dość szybko problem znika, myślę że tak po 2-3 kilometrach.
Jaki masz przebieg auta? Ja mam dopiero 68 tysięcy więc o zużyciu części raczej nie można mówić.
-
110k km także też nie jakoś tragicznie.
-
Pisałem tu już parę razy: 7G nie jest jakimś szczytem techniki. Moim zdaniem ma źle dobrane przełożenia, jest źle oprogramowana, a mercedes już parę ładnych lat temu przestał ją rozwijać, bo stawia teraz na 9G.
Redukcja z 5 na 4 to znany temat, wynikający z powyższego. Adaptacji biegów "w dół" nie da się zrobić na zimno, jedynie na ciepło, więc adaptacja może tu nie pomóc (i zwykle nie pomaga, może w jakiś minimalny sposób). Niemniej zawsze warto ją zrobić. Czasem pomaga wymiana elektrozaworu, ale to też ruletka, no i koszt.
Niestety najlepiej się przyzwyczaić.
-
Pisałem tu już parę razy: 7G nie jest jakimś szczytem techniki. Moim zdaniem ma źle dobrane przełożenia, jest źle oprogramowana, a mercedes już parę ładnych lat temu przestał ją rozwijać, bo stawia teraz na 9G.
Redukcja z 5 na 4 to znany temat, wynikający z powyższego. Adaptacji biegów "w dół" nie da się zrobić na zimno, jedynie na ciepło, więc adaptacja może tu nie pomóc (i zwykle nie pomaga, może w jakiś minimalny sposób). Niemniej zawsze warto ją zrobić. Czasem pomaga wymiana elektrozaworu, ale to też ruletka, no i koszt.
Niestety najlepiej się przyzwyczaić.
Trudno, będzie trzeba tak jeździć. Ważne, że nie oznacza to żadnej awarii.
To dużo mniej uciążliwe niż jazda na starym oprogramowaniu redukującym do jedynki jeszcze podczas jazdy.
Z drugiej strony ja i tak jeżdżę głównie z przełączoną skrzynią na S, a tam tego praktycznie nie ma nawet na zimnym. Gorzej w autach bez tej opcji.
-
To dużo mniej uciążliwe niż jazda na starym oprogramowaniu redukującym do jedynki jeszcze podczas jazdy.
O tym zrzucaniu na pierwszy bieg było już kilka razy powtórzone na forum i myślę że trzeba koniecznie dodać to co poniżej żeby nie wprowadzać w błąd niektórych.
(https://i.imgur.com/8l2ents.png)
(screen z opisu 7G-Tronic wydany przez MB)
-
Mam dokładnie to samo. Robiłem adaptację i jest trochę lepiej, ale szarpnięcie dalej jest.
Na pewno czuć to bardziej jak jest temperatura na zewnątrz poniżej 0.
Chyba się do tego przyzwyczaję.
-
No dobra, skoro to nie rozpierdzieli mi skrzyni to zostawiam. Nie jest to jakieś mocno upierdliwe i nie zawsze występuje. Dzięki za odpowiedzi ;)
-
Jeszcze jedno pytanie - adaptację można zrobić samemu, czy trzeba jednak jechać do warsztatu?
-
Można samemu, jeśli ma się SD.
-
Wgrali nowy soft i jak ręką odjął.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi