Autor Wątek: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku  (Przeczytany 32568 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 129
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
« Odpowiedź #40 dnia: 05 Marca 2022, 21:49 01s »
A ja ostatnio w końcu wymieniłem zawór B2 bo szarpało na zimnym oleju przy zrzucie z 5 na 4. Teraz jest baja - płynny zrzut jak być powinien. Niestety przy rozbiórce po zdjęciu miski zauważono dużo złotego pyłu oraz kilka większych złotych kawałków jak widać na zdjęciu... Poskładaliśmy no bo na razie nie było innego wyjścia. Zapytałem ASO i odpowiedź od nich jest tak, że sypie się łożysko jednokierunkowe A7222700031, które ma zewnętrzny wieniec mosiężny (załączona fota). Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem? podobno nie jest to rzadkie. Wiem też, że niestety aby to wymienić to skrzynię trzeba mocno rozebrać.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
« Odpowiedź #40 dnia: 05 Marca 2022, 21:49 01s »

Offline Martini

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073262F242380
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 (C207)
Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Marca 2022, 16:25 21s »
A ja ostatnio w końcu wymieniłem zawór B2 bo szarpało na zimnym oleju przy zrzucie z 5 na 4. Teraz jest baja - płynny zrzut jak być powinien. Niestety przy rozbiórce po zdjęciu miski zauważono dużo złotego pyłu oraz kilka większych złotych kawałków jak widać na zdjęciu... Poskładaliśmy no bo na razie nie było innego wyjścia. Zapytałem ASO i odpowiedź od nich jest tak, że sypie się łożysko jednokierunkowe A7222700031, które ma zewnętrzny wieniec mosiężny (załączona fota). Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem? podobno nie jest to rzadkie. Wiem też, że niestety aby to wymienić to skrzynię trzeba mocno rozebrać.


Jak długo jeździłeś z tym szarpnięciem?
Myślisz że to jest powód uszkodzenia łożyska?

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 129
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
« Odpowiedź #42 dnia: 08 Marca 2022, 21:05 45s »
Z szarpaniem jeździłem ok 1,5 roku. To nie był powód uszkodzenia łożyska. Szarpanie było jego powodem gdyż złoty pył przytkał zawór B2 i dlatego szarpało przy zrzucie z 5 na 4. Podobno jak się nie dba o tę skrzynię (nie wymienia oleju jak trzeba) to może właśnie dojść do uszkodzenia tego łożyska jednokierunkowego. Poprzedni właściciel rok po zakupie wymienił olej ale wcześniej jak auto było za granicą jeździły nim jakieś dzbany i jestem prawie pewien, że olej w skrzyni nie był regularnie wymieniany. Nalot w aucie obecnie 296tyś. Olej był wymieniany poprzednio przy 250tyś. Teraz ponownie no bo nie było wyjścia już - zlewany olej faktycznie nie był zużyty tak jak potrafi być zużyty olej przekładniowy ale złoto w nim sprawiło, że wymiana była niestety konieczna.

Offline Martini

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073262F242380
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 (C207)
Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
« Odpowiedź #43 dnia: 10 Marca 2022, 13:47 22s »
Z szarpaniem jeździłem ok 1,5 roku. To nie był powód uszkodzenia łożyska. Szarpanie było jego powodem gdyż złoty pył przytkał zawór B2 i dlatego szarpało przy zrzucie z 5 na 4. Podobno jak się nie dba o tę skrzynię (nie wymienia oleju jak trzeba) to może właśnie dojść do uszkodzenia tego łożyska jednokierunkowego. Poprzedni właściciel rok po zakupie wymienił olej ale wcześniej jak auto było za granicą jeździły nim jakieś dzbany i jestem prawie pewien, że olej w skrzyni nie był regularnie wymieniany. Nalot w aucie obecnie 296tyś. Olej był wymieniany poprzednio przy 250tyś. Teraz ponownie no bo nie było wyjścia już - zlewany olej faktycznie nie był zużyty tak jak potrafi być zużyty olej przekładniowy ale złoto w nim sprawiło, że wymiana była niestety konieczna.

Ja mam 80tyś km przelotu, a posiadam go od 65tyś km, kupiłem w lecie wiec problemu nie było, zimą przy niższych temperaturach problem się pojawił. Wymieniłem olej przy 73tyś km, niestety nie pomogło. Teraz się zastanawiam czy coś z tym robić teraz, czy czekać do następnej wymiany oleju - za około 45tyś km (jak dla mnie to dwa lata).

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
« Odpowiedź #43 dnia: 10 Marca 2022, 13:47 22s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock