Forum Mercedes E-Klasa W212

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Skrzynia biegów => Wątek zaczęty przez: ibanezanizer w 08 Lipiec 2017, 11:08 10s

Tytuł: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: ibanezanizer w 08 Lipiec 2017, 11:08 10s
Witam wszystkich,

od niedawna jestem posiadaczem Mercedesa w212 FL, 350CDI, bluetec, 4matic z 2013 roku, przebieg 110tys.

Od jakiegoś czasu zauważyłem pewną manierę automatycznej skrzyni biegów. Mianowicie, na zimnym silniku kiedy automat redukuje z 5 na 4 bieg odczuwa się pojedyncze szarpnięcie, dość wyraźne, bez żadnych niepokojących odgłosów. Czasami wydaje mi się że podobne zachowanie jest przy redukcji z 4 na 3, ale już dużo mniej odczuwalne. Gdy silnik się rozgrzeje praca jest naturalna i nie wyczuwa się już nic niepokojącego.

Olej wymieniany we wrześniu 2015 roku i w marcu 2017 roku (przez poprzedniego właściciela).
Sprawdzałem poziom oleju - jest OK, barwa raczej ciemna.

Co to może być, proszę o rady.
Dziękuję i pozdrawiam
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 08 Lipiec 2017, 18:36 51s
Nigdy nie zaszkodzi przeskanowac auto aby sprawdzic czy cos sie nie dzieje, ale jak kupilem 1-sze auto z 7G, to tez odczulem wyrazne zmiany biegow przy hamowaniu.
Ciagle majac 5G porownalem i 5G tez hamuje biegami, ale mniej wyraznie.
Czyli Mercedes-Benz zrobil program na 7G z bardziej aktywnym hamowaniem biegami. Tak to dziala i pytanie czy Twoje odczucie to wlasnie nowy program, czy cos jeszcze.
Zimne oleje zawsze maja wieksze opory niz cieple, wiec efekt zawsze bedzie silniejszy.
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: lukas w 09 Lipiec 2017, 17:06 41s
Mam podobny problem w 7G tylko ze u mnie występuje szarpniecie na ciepłej skrzyni też bieg z 5 na 4. błędów żadnych nie ma na ST serwis od skrzyń twierdzi ze to mechatronika....
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 09 Lipiec 2017, 18:08 04s
Ja również mam ten sam "problem",występuje często w dodania gazy i odpuszczenia  skrzynia zastanawia się co zrobić i po chwili zmienia z szarpnięciem,lekkim uderzeniem.To zawsze jak nie wie co zrobić miedzy 5 a 4.Przy stałym szybkim dodawaniu gazu takich szarpnięć nie mam.Przy redukcji tylko wtedy ,jak pisałem,w momencie niezdecydowania czy już na 4 czy jeszcze pozostać na 5.Jeżdżę tak już prawie dwa lata i przejechałem około 40 tys km ,już się przyzwyczaiłem .Podobno ta skrzynia tak ma,pomaga ponoć nowy soft??!!.
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: sewan w 09 Lipiec 2017, 20:19 45s
Zrobić adaptację zmiany 5/4 a jak nie pomoże (a raczej rzadko pomaga) wymienić zawór B2.
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: lukas w 09 Lipiec 2017, 21:37 13s
Zrobić adaptację zmiany 5/4 a jak nie pomoże (a raczej rzadko pomaga) wymienić zawór B2.


możesz podać jakiś numer tego zaworu i u kogo to wymienić ?

Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: sewan w 10 Lipiec 2017, 10:57 52s
A2202770998
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: wLodek1916 w 12 Lipiec 2017, 14:08 58s
ja tak mam tylko tylko przy zmianie z 3 na 4 i redukcji 4 na 3 a tak to wszystko git nie wiem gdzie odstawic zeby to zrobili z tym zaworem bo w koło sami amatorzy tylko by hajs brali a gowno potrafia ...
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: ibanezanizer w 13 Lipiec 2017, 06:59 00s
Czyli widzę, że problem dość powszechny pytanie teraz tylko czy to zawór, czy soft, czy tak ma być? Możliwości jest jak zwykle wiele a nie wiadomo gdzie szukać pomocy. Niby można się przyzwyczaić, ale mnie to trochę denerwuje, mam wrażenie że zaraz coś tam gruchnie i się zatnie, albo że po prostu przy takich szarpnięciach niszczy się skrzynia.
A czy ktoś podpinał samochód pod komputer, wyskakują jakieś błędy?
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: wLodek1916 w 13 Lipiec 2017, 08:07 16s
ja mialem podpinany i nic nie ma ( przywracane tez mialem ustawienia do fabrycznych zeby ją zresetowac nic nie pomoglo...), skrzynia na bank sie niszczy u mnie na poczatku bylo to do zniesnienia ale teraz jak auto stalo i po tygodniu wsiadlem to wiem ze coraz bardziej szarpie i stuka przy redukcji (jak jezdzisz codziennie to nie zwraca sie az tak uwagi)
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: swz w 26 Październik 2017, 16:46 18s
Witam posiadam e350CGI coupe 2009r. 7G. Również mam problem z szarpaniem skrzyni najbardziej wydaje mi sie ze z biegu 3 na 2.. olej wymieniony, nowy soft wgrany, a problem dalej ten sam.. pozdrawiam
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: lukas w 02 Luty 2018, 17:34 36s
A2202770998
sewan czy po wymianie tego zaworu trzeba zrobić jakieś kodowanie czy coś podobnego?
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: sewan w 02 Luty 2018, 19:04 30s
Nie, można zrobić adaptację, żeby od razu było dobrze, ale nie jest to konieczne, skrzynia się sama powinna zaadoptować po kilkuset kilometrach.
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 02 Luty 2018, 20:08 26s
Nie wiem o adaptacji trwajacej kilkaset km.
W poprzednim miejscu zamieszkania jezdzilismy z pieskami na gorki, gdzie wracajac jakies 3 km hamowalem biegami.
Potem przez pol dnia W210 i W211 trzymaly mi niskie biegi.
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: sewan w 02 Luty 2018, 20:18 09s
Piszesz o czymś zupełnie innym.
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: lukas w 02 Luty 2018, 20:26 48s
Nie, można zrobić adaptację, żeby od razu było dobrze, ale nie jest to konieczne, skrzynia się sama powinna zaadoptować po kilkuset kilometrach.

Dzięki sewan poleciał plusik  :)
zamówię zawór zrobie wymianę oleju zobaczymy może będzie poprawa... skrzynia nie łapie zadnych błędów w tryb awaryjny nie wchodzi to może mechatronika jest ok...
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: sewan w 02 Luty 2018, 21:17 07s
Mam taki nowy zawór, jak jesteś zainteresowany to na priv.
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: krisu1977 w 16 Marzec 2018, 21:31 12s
Moja szarpie najmocniej z 1 na 2 potem jest jakoś znośnie
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: sewan w 19 Marzec 2018, 09:57 28s
Jak szarpie tylko przy zmianie z 1 na 2 to wymienić elektrozawór B1. Powinno pomóc.
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mppole w 08 Kwiecień 2018, 12:28 15s
Wydaje mi się ze w wątku obok piszemy o tym samym
https://www.w212.pl/skrzynia-biegow/podszarpywanie-zimnej-skrzyni/
U mnie szarpie tez na ciepłym silniku.
Jeszcze dopytam o ten elektrozawor? Czy to jakaś skomplikowana wymiana? Właśnie wymieniłem olej.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 09 Kwiecień 2018, 19:35 57s
Kazdy z zaworkow na tej skrzyni ma swoje siteczko, ktore moze sie zapchac. Gdzies podalem video jak to robic.
Tytuł: Odp: Szarpnięcie skrzyni 7G-tronic przy redukcji z 5 na 4 na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: swz w 30 Kwiecień 2018, 23:08 47s
Każdy pisze ze skrzynia szarpie z biegu np. 5/4 u mnie tez tak jest, miałem chęć wymienić zawór b2 o którym było pisane. Ale czy jest sens skoro, odpalam samochód i jest on na P i po dodaniu gazu do 6tys obrotów odpuszczę gaz, to tez jest takie uderzenie, Wiec raczej to nie może być wina skrzyni?