Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez ibanezanizer dnia 08 Jul 2017
  • Witam wszystkich,

    od niedawna jestem posiadaczem Mercedesa w212 FL, 350CDI, bluetec, 4matic z 2013 roku, przebieg 110tys.

    Od jakiegoś czasu zauważyłem pewną manierę automatycznej skrzyni biegów. Mianowicie, na zimnym silniku kiedy automat redukuje z 5 na 4 bieg odczuwa się pojedyncze szarpnięcie, dość wyraźne, bez żadnych niepokojących odgłosów. Czasami wydaje mi się że podobne zachowanie jest przy redukcji z 4 na 3, ale już dużo mniej odczuwalne. Gdy silnik się rozgrzeje praca jest naturalna i nie wyczuwa się już nic niepokojącego.

    Olej wymieniany we wrześniu 2015 roku i w marcu 2017 roku (przez poprzedniego właściciela).
    Sprawdzałem poziom oleju - jest OK, barwa raczej ciemna.

    Co to może być, proszę o rady.
    Dziękuję i pozdrawiam
  • #2 wysłana przez Kajtek1 dnia 08 Jul 2017
  • Nigdy nie zaszkodzi przeskanowac auto aby sprawdzic czy cos sie nie dzieje, ale jak kupilem 1-sze auto z 7G, to tez odczulem wyrazne zmiany biegow przy hamowaniu.
    Ciagle majac 5G porownalem i 5G tez hamuje biegami, ale mniej wyraznie.
    Czyli Mercedes-Benz zrobil program na 7G z bardziej aktywnym hamowaniem biegami. Tak to dziala i pytanie czy Twoje odczucie to wlasnie nowy program, czy cos jeszcze.
    Zimne oleje zawsze maja wieksze opory niz cieple, wiec efekt zawsze bedzie silniejszy.
  • #3 wysłana przez lukas dnia 09 Jul 2017
  • Mam podobny problem w 7G tylko ze u mnie występuje szarpniecie na ciepłej skrzyni też bieg z 5 na 4. błędów żadnych nie ma na ST serwis od skrzyń twierdzi ze to mechatronika....
  • #4 wysłana przez Prezes1960 dnia 09 Jul 2017
  • Ja również mam ten sam "problem",występuje często w dodania gazy i odpuszczenia  skrzynia zastanawia się co zrobić i po chwili zmienia z szarpnięciem,lekkim uderzeniem.To zawsze jak nie wie co zrobić miedzy 5 a 4.Przy stałym szybkim dodawaniu gazu takich szarpnięć nie mam.Przy redukcji tylko wtedy ,jak pisałem,w momencie niezdecydowania czy już na 4 czy jeszcze pozostać na 5.Jeżdżę tak już prawie dwa lata i przejechałem około 40 tys km ,już się przyzwyczaiłem .Podobno ta skrzynia tak ma,pomaga ponoć nowy soft??!!.
  • #5 wysłana przez sewan dnia 09 Jul 2017
  • Zrobić adaptację zmiany 5/4 a jak nie pomoże (a raczej rzadko pomaga) wymienić zawór B2.
  • #6 wysłana przez lukas dnia 09 Jul 2017
  • Zrobić adaptację zmiany 5/4 a jak nie pomoże (a raczej rzadko pomaga) wymienić zawór B2.


    możesz podać jakiś numer tego zaworu i u kogo to wymienić ?

  • #7 wysłana przez sewan dnia 10 Jul 2017
  • A2202770998
  • #8 wysłana przez wLodek1916 dnia 12 Jul 2017
  • ja tak mam tylko tylko przy zmianie z 3 na 4 i redukcji 4 na 3 a tak to wszystko git nie wiem gdzie odstawic zeby to zrobili z tym zaworem bo w koło sami amatorzy tylko by hajs brali a gowno potrafia ...
  • #9 wysłana przez ibanezanizer dnia 13 Jul 2017
  • Czyli widzę, że problem dość powszechny pytanie teraz tylko czy to zawór, czy soft, czy tak ma być? Możliwości jest jak zwykle wiele a nie wiadomo gdzie szukać pomocy. Niby można się przyzwyczaić, ale mnie to trochę denerwuje, mam wrażenie że zaraz coś tam gruchnie i się zatnie, albo że po prostu przy takich szarpnięciach niszczy się skrzynia.
    A czy ktoś podpinał samochód pod komputer, wyskakują jakieś błędy?
  • #10 wysłana przez wLodek1916 dnia 13 Jul 2017
  • ja mialem podpinany i nic nie ma ( przywracane tez mialem ustawienia do fabrycznych zeby ją zresetowac nic nie pomoglo...), skrzynia na bank sie niszczy u mnie na poczatku bylo to do zniesnienia ale teraz jak auto stalo i po tygodniu wsiadlem to wiem ze coraz bardziej szarpie i stuka przy redukcji (jak jezdzisz codziennie to nie zwraca sie az tak uwagi)
  • #11 wysłana przez swz dnia 26 Oct 2017
  • Witam posiadam e350CGI coupe 2009r. 7G. Również mam problem z szarpaniem skrzyni najbardziej wydaje mi sie ze z biegu 3 na 2.. olej wymieniony, nowy soft wgrany, a problem dalej ten sam.. pozdrawiam
  • #12 wysłana przez lukas dnia 02 Feb 2018
  • A2202770998
    sewan czy po wymianie tego zaworu trzeba zrobić jakieś kodowanie czy coś podobnego?
  • #13 wysłana przez sewan dnia 02 Feb 2018
  • Nie, można zrobić adaptację, żeby od razu było dobrze, ale nie jest to konieczne, skrzynia się sama powinna zaadoptować po kilkuset kilometrach.
  • #14 wysłana przez Kajtek1 dnia 02 Feb 2018
  • Nie wiem o adaptacji trwajacej kilkaset km.
    W poprzednim miejscu zamieszkania jezdzilismy z pieskami na gorki, gdzie wracajac jakies 3 km hamowalem biegami.
    Potem przez pol dnia W210 i W211 trzymaly mi niskie biegi.
  • #15 wysłana przez sewan dnia 02 Feb 2018
  • Piszesz o czymś zupełnie innym.
  • #16 wysłana przez lukas dnia 02 Feb 2018
  • Nie, można zrobić adaptację, żeby od razu było dobrze, ale nie jest to konieczne, skrzynia się sama powinna zaadoptować po kilkuset kilometrach.

    Dzięki sewan poleciał plusik  :)
    zamówię zawór zrobie wymianę oleju zobaczymy może będzie poprawa... skrzynia nie łapie zadnych błędów w tryb awaryjny nie wchodzi to może mechatronika jest ok...
  • #17 wysłana przez sewan dnia 02 Feb 2018
  • Mam taki nowy zawór, jak jesteś zainteresowany to na priv.
  • #18 wysłana przez krisu1977 dnia 16 Mar 2018
  • Moja szarpie najmocniej z 1 na 2 potem jest jakoś znośnie
  • #19 wysłana przez sewan dnia 19 Mar 2018
  • Jak szarpie tylko przy zmianie z 1 na 2 to wymienić elektrozawór B1. Powinno pomóc.
  • #20 wysłana przez Mppole dnia 08 Apr 2018
  • Wydaje mi się ze w wątku obok piszemy o tym samym
    https://www.w212.pl/skrzynia-biegow/podszarpywanie-zimnej-skrzyni/
    U mnie szarpie tez na ciepłym silniku.
    Jeszcze dopytam o ten elektrozawor? Czy to jakaś skomplikowana wymiana? Właśnie wymieniłem olej.
    Pozdrawiam
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu