Autor Wątek: Zbyt późna redukcja w 7g-tronic.  (Przeczytany 6400 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline raf

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Zbyt późna redukcja w 7g-tronic.
« dnia: 02 Maja 2018, 14:39 16s »
Cześć,

Niedawno stałem się posiadaczem Mercedesa C207 E250 CGI z 2011 roku ze skrzynią 7gtronic i właśnie jej tyczy się pytanie. Mam dziwne wrażenie, że zbyt późno redukuje biegi, co przy moim stylu jazdy jest dość kłopotliwe. Jest to mój pierwszy automat, aczkolwiek czytałem że nowe skrzynie są mega szybkie i totalnie nie zauważamy zmian biegów. Natomiast u mnie jadąc sobie prędkością w stylu 80km/h na E mam już 6 lub 7'ke i w momencie kiedy chce dynamicznie przyspieszyć, wciskam pedał gazu samochód nie robi absolutnie nic przez dobre 3-4sek, a następnie redukuje i wystrzela jak pocisk. Przez ten czas "zamuły" jestem czasem zmuszony ręcznie zbijać biegi, ponieważ wtedy mam pewność że samochód odpowiednio przyspieszy.

Dodatkowo mam też wrażenie, że przy trybie jazdy S zbyt długo "przeciąga" bieg. Tzn. zmiana następuje w momencie, kiedy na obrotomierzu jest 6-7k obrotów i samochód już od jakiegoś czasu nie przyspiesza. Tak chyba również nie powinno być prawda ?

Byłem w ASO i tam wymienili mi olej w skrzyni biegów (sądząc po kwocie raczej metodą statyczną), zrobili adaptację, oraz wgrali nowe oprogramowanie (przynajmniej tak jest na fakturze). Dodatkowo "mistrz" powiedział, że takie zachowanie skrzyni jest ok i tak właśnie powinna chodzić. Pytanie czy to ja jestem przewrażliwiony czy ten typ tak ma ? Czy ewentualnie moglibyście polecić mi osobę z Poznania lub okolic, który w sposób rzetelny sprawdzi i ewentualnie rozwieje moje wątpliwości co do tej skrzyni ?
« Ostatnia zmiana: 02 Maja 2018, 14:47 42s wysłana przez raf »

Forum Mercedes E-Klasa

Zbyt późna redukcja w 7g-tronic.
« dnia: 02 Maja 2018, 14:39 16s »

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Zbyt późna redukcja w 7g-tronic.
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Maja 2018, 20:14 39s »
Jezdze glownie dieslami, ale jeden z glownych powodow ze unikam benzyniakow to taka wlasnie zwloka.
Jest to na pewno skomplikowany problem, ale z mojego rozwazania - silniki benzynowe maja przekladnie projektowane na oszczednosc paliwa i najwyzszy bieg ma bardzo kiepski moment obrotowy.
Dlatego aby benzyniak dobrze przyspieszyl, to musi ze 2 biegi zredukowac a to nie tylko przychodzi ze zwloka komputera ktory "musi to przemyslec" ale i sama zmiana biegu troche to trwa.
W moim W210 z silnikem 3.2l malo kilka razy sie dostalem w d.. jako ze liczylem na takie przyspieszenia jak diesel daje a tu trzeba czekac.
Na moj gust, to lopatki na kierownicy do zmiany biegow zostaly tam zalozone w pewnym celu....

Offline BiBi

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 124
  • Pomógł +9/-2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: Zbyt późna redukcja w 7g-tronic.
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Maja 2018, 00:55 25s »
Cześć,

Niedawno stałem się posiadaczem Mercedesa C207 E250 CGI z 2011 roku ze skrzynią 7gtronic i właśnie jej tyczy się pytanie. Mam dziwne wrażenie, że zbyt późno redukuje biegi, co przy moim stylu jazdy jest dość kłopotliwe. Jest to mój pierwszy automat, aczkolwiek czytałem że nowe skrzynie są mega szybkie i totalnie nie zauważamy zmian biegów. Natomiast u mnie jadąc sobie prędkością w stylu 80km/h na E mam już 6 lub 7'ke i w momencie kiedy chce dynamicznie przyspieszyć, wciskam pedał gazu samochód nie robi absolutnie nic przez dobre 3-4sek, a następnie redukuje i wystrzela jak pocisk. Przez ten czas "zamuły" jestem czasem zmuszony ręcznie zbijać biegi, ponieważ wtedy mam pewność że samochód odpowiednio przyspieszy.

Dodatkowo mam też wrażenie, że przy trybie jazdy S zbyt długo "przeciąga" bieg. Tzn. zmiana następuje w momencie, kiedy na obrotomierzu jest 6-7k obrotów i samochód już od jakiegoś czasu nie przyspiesza. Tak chyba również nie powinno być prawda ?

Byłem w ASO i tam wymienili mi olej w skrzyni biegów (sądząc po kwocie raczej metodą statyczną), zrobili adaptację, oraz wgrali nowe oprogramowanie (przynajmniej tak jest na fakturze). Dodatkowo "mistrz" powiedział, że takie zachowanie skrzyni jest ok i tak właśnie powinna chodzić. Pytanie czy to ja jestem przewrażliwiony czy ten typ tak ma ? Czy ewentualnie moglibyście polecić mi osobę z Poznania lub okolic, który w sposób rzetelny sprawdzi i ewentualnie rozwieje moje wątpliwości co do tej skrzyni ?

Na mój gust ten typ tak ma , ale ja mam diesla.
Przy redukcji często skrzynia myśli , na sport jest lepiej ale też trochę przeciąga czasami ;)
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2018, 20:34 17s wysłana przez BiBi »

Offline Falkon82

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W 212 350 cgi
Odp: Zbyt późna redukcja w 7g-tronic.
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Marca 2019, 21:57 21s »
Moje E 350 też ma dziwną zwłokę. Manetki pomagają

Offline jarus

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 53
  • Pomógł +0/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 220cdi
Odp: Zbyt późna redukcja w 7g-tronic.
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Marca 2019, 16:41 37s »
Ta skrzynia tak działa niestety!  Myślę że trzeba się nauczyć z tym żyć😔

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Zbyt późna redukcja w 7g-tronic.
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Marca 2019, 16:41 37s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock