Autor Wątek: AIRMATIC sport/comfort  (Przeczytany 6096 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gajduss

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 52
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI
AIRMATIC sport/comfort
« dnia: 27 Listopada 2018, 11:40 06s »
czy jazda na zawieszeniu w trybie sport negatywnie działa na pozostałe części zawieszenia? W tym trybie auto jest bardziej sztywniejsze co mnie się osobiście bardzo podoba, żadnego bujania na naszych drogach. Comfort owszem jest super, nie czuć żadnej dziurki na drodze ale auto jest za miękkie jak dla mnie.

Forum Mercedes E-Klasa

AIRMATIC sport/comfort
« dnia: 27 Listopada 2018, 11:40 06s »

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: AIRMATIC sport/comfort
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Listopada 2018, 14:49 11s »
Program obniza auto przy wiekszych szybkosciach, tak ze chcac nie chcac i tak bedziesz smigal na obnizonym aucie.
Zawieszenie jest zaprojektowane na oba ustawienia, wiec nie powinno to miec wplywu na zywotnosc.
Chyba ze opony Ci szybciej zedrze, bo obnizone auto jezdzi bardziej na wewnetrzych stronach opon.
Co do odczuwania drogi, to jest to subiektywny temat.
Moje W212 maja sprezyny i choc kontrola samochodu jest zaje***ta, to dziury w asfalcie sa dosc odczuwalne. Mam W212 ktory ma 16" kola i przy przesiadaniu pierwsze wrazenie jest jakbys łódka płynął, ale duzo wiekszy komfort na nierownych drogach.
Juz zmierzylem ze kola 16 beda pasowac do W212 i przy zmianie opon bede bral pod uwage podmianke.
Wielu wlascicieli psioczy na airmatic gdy po kupnie taniego mercedesa musza wymieniac 10 letnie miechy.
Jak dla mnie koszt miechow co 10 lat to znikomy koszt za komfort w aucie ktore kupuje sie dla komfortu.
Niestety w USA nie moge kupic diesla na airmaticu i musze mielic zeby na sprezynach.

Offline Gajduss

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 52
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI
Odp: AIRMATIC sport/comfort
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Listopada 2018, 16:58 20s »
Zawsze myślałem że twarde zawieszenie szybciej wybije końcówki,  gumy, amortyzatory itp.  Zresztą na sporcie czuć prawie każda dziurę ale za to rewanzuje się brakiem bujania i stabilnością jazdy.

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 574
  • Pomógł +17/-14
    • Zobacz profil
Odp: AIRMATIC sport/comfort
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Listopada 2018, 18:52 41s »
I masz rację, ustawione na twardo będzie robić to co napisałeś, plus wszystkie elementy i ich łączenia będą się szybciej wypracowywać.
Także pewnie trzeba zachować kompromis, miasto comfort, trasy i autostrady sport...

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: AIRMATIC sport/comfort
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Listopada 2018, 01:18 26s »
Ta teoria nie bardzo sprawdza sie w realnym zyciu
Stary przyklad Fiatow125. Kolega hamowal przy kazdej wyrwie w asfalcie i musial wymieniac koncowki drazkow przy ok 100t km.
Ja zawsze przejezdzalem tylko zdejmujac noge z gazu i  sprzedalem Fiata z 170tkm na fabrycznych koncowkach.
Tak czy inaczej zazwyczaj auto kupuje sie do jezdzenia a nie do martwienia sie czy zawieszenie wytrzyma milion km.
Jezdzij tak jak Ci komfortowo a to czy zawieszenie wytrzyma milion, czy nie -powinno byc sprawa drugorzedna.
Dla ciekawostki- przekladnie auto wyregulowane na wolna zmiane biegow szybciej spilowuja sprzegielka niz te ktore kopia.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: AIRMATIC sport/comfort
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Listopada 2018, 01:18 26s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock