Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Układ kierowniczy i zawieszenie => Wątek zaczęty przez: Prezes1960 w 16 Listopada 2023, 23:39 10s

Tytuł: Dobór amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 16 Listopada 2023, 23:39 10s
Koledzy,mam według EPC amortyzatory tył A 2123204730 .Nie mogę znaleźć zamienników Sachs czy ktoś już to przerabiał i wie jaki jest numer Sachsa?
Tytuł: Odp: Dobór amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: sewan w 17 Listopada 2023, 08:41 26s
JGS1276T. ZF sprzedaje już większość amortyzatorów pod marką TRW zamiast Sachs.
Tytuł: Odp: Dobór amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 17 Listopada 2023, 11:31 27s
Dzięki sewan,na Ciebie można zawsze liczyć. :)
Tytuł: Odp: Dobór amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: sewan w 17 Listopada 2023, 11:58 13s
Nie ma sprawy. A oryginały i tak robi Monroe  ;D
Tytuł: Odp: Dobór amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 18 Listopada 2023, 08:09 41s
Wygląda na to że TRW to właściciel firmy Gabriel .Amorki francuskie,jaka ich jakość to nawet wujek google nie chce odpowiedzieć .Jedyne jakie znalazłem z bardziej znanych to Bilstein i te chyba zakupie choć nie są bardzo konkurencyjne z oryginałami .Co do Monroe to nie produkuje tylnych albo firma Mercedes-Benz zastrzegła sprzedaż "aftermarket". Oryginały to Sachs można poznać po numerze 80 1402 000 534 ,niestety nie są dostępne w sprzedaży tylko jako oryginał A212 320 47 30. ;D
Tytuł: Odp: Dobór amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: sewan w 18 Listopada 2023, 10:24 55s
Masz jakieś przedpotopowe informacje. Gabriel to firma nieobecna praktycznie na rynku europejskim od 10-15 lat - ma zakłady w Ameryce Północnej i obsługuje obecnie wyłącznie ten rynek. I z tego co wiem, nigdy nie miała nic wspólnego z TRW. TRW należy do grupy ZF od kilku lat (czyli marki Sachs, Lemforder, BOGE i pewnie parę innych) i ZF jak pisałem sprzedaje obecnie większość amortyzatorów pod marką TRW a nie Sachs. Taka polityka jak widać. I Sachsy powoli znikają z rynku. Tak samo było z BOGE, którego zamienił właśnie Sachs.
Co do Monroe, u mnie w W211, W212 były w oryginale z przodu i z tyłu. Ale np. w W202 i W169 były BOGE.
Bilsteiny Mercedes-Benz montował oryginalnie 30 lat temu (był zresztą prekursorem montażu amortyzatorów jednorurowych w cywilnych autach).
Tytuł: Odp: Dobór amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: Driv3r w 18 Listopada 2023, 12:14 50s
U mnie oryginalnie w W211 Sachs siedzi. W W202 Bilstein. Co generacja / klasa to inny dostawca....
Tytuł: Odp: Dobór amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 21 Listopada 2023, 11:04 40s
Wygląda na to że trzeba zamontować oryginał 1200 zł za sztukę lub jedyny ,w miarę znanej firmy ,alternatywny  TRW za około 300 zł za sztukę.Jest co prawda dziwna sprawa z numerem A212 320 4730 ,jak patrzymy na TRW i numer OEM to on jest w katalogu z innymi o końcowych cyfrach: 40 30, 39 30 itd ,natomiast te same numery występują w Sachs ale niema tego mojego 47 30  ::)
Tytuł: Odp: Dobór amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: sewan w 21 Listopada 2023, 11:49 05s
Kup TRW, nie cuduj.
Tytuł: Odp: Dobór amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 21 Listopada 2023, 13:17 47s
To nie problem w tym że coś cuduje.Problem widzę w tym że TRW pasuje do wielu modeli a Sachs  dostępny na rynku wymienia te same numery co TRW a nie wymienia mojego numeru?!
Tytuł: Odp: Dobór amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: sewan w 21 Listopada 2023, 14:03 56s
W katalogach tez są błędy :)
Tytuł: Odp: Dobór amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 17 Grudnia 2023, 08:18 55s
 Kupiłem Sachsa z odpowiednikiem numeru A 2123204030.W EPC online numer ten zamienia się w A 2123204730.Wygląda na to że w  EPC 2018  niestety jest podany najnowszy numer bez żadnego odnośnika do poprzedniego numeru.Mam też wymienione poduszki tylne na Arnott,wymieniony został też "blok zaworów"który to rzekomo produkowany jest w Polsce pod nazwą SKV o numerze 93skv804 ,kosztuje on 325 zł.Przypomnę że mam tylko miechy na tylnej osi .Wszystko na razie dobrze działa .Przy okazji znaleziono przytarte rurki pneumatyczne i założono nowe za około 30 zł i .Mechanik pozakładał też dodatkowe osłonki na te przewody w miejscach newralgicznych .Swoją drogą dlaczego te przewody ulegają przetarciu ?!. Miałem już naprawianą lewą stronę teraz naprawiono prawą .