Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Układ kierowniczy i zawieszenie => Wątek zaczęty przez: benz642 w 13 Marca 2016, 22:42 02s
-
Witam, posiadam mercedesa w212 350cdi 4matic w wersji kombi z 2009 roku.
Mam problem z drgającą kierownicą podczas jazdy po nierównościach oraz ze ściąganiem samochodu podczas jazdy po takowych. Jazda jest niemiła a z samochodem prowadzę chwilami walkę (chodzi o ściąganie). Niedawno zmieniałem opony na letnie, ale nie rozwiązało to problemu. Znalazłem prawie identyczny temat na forum, ale ktoś wymienił mnóstwo rzeczy, a ja nie chciałbym iść w takie koszta. Tym bardziej że mechanik nie znalazł żadnych luzów. Jedynie jest lekki luz na maglownicy, ale czy ona mogła by powodować takie problemy? W
Drgania na nierównościach przypominają te na tym filmie (no, są trochę delikatniejsze).
Pozdrawiam
-
Maglownica/luz na drążku i końcówki - to jest do sprawdzenia - uszkodzenia tych części mogą powodować takie anomalie. Raczej to nic z zawieszenia nie powoduje takich efektów.
-
Okej, dzięki. Jutro to zostanie sprawdzone przy okazji ustawiania zbieżności i geometrii (nie sądzę, żeby zła geometria czy zbieżność miała takie objawy, więc je wykluczyłem).
-
Ja bym zaczął od zbieżności i wyważenia kół.
-
Odpowiadając na ten post przypomniałeś mi, że chciałem zdać raport! Zbieżność i geometria w ASO zrobione. Jechali samochodem i stwierdzili, że to kwestia szerokich i niskich opon (245/45). Mi się w to wierzyć nie chce, ale cóż. Żeby nie było: kazałem im wszystko sprawdzić, ale oczywiście wszystko w porządku... Sam nie wiem co o tym myśleć.
PS wyważenie sprawdzane było w różnych wulkanizacjach - jest dobrze.
Ściąganie zniknęło i nie muszę walczyć z samochodem, ale czuję że ta kierownica pracuje.
-
U mnie na tych oponach jedzie jak po szynach.
-
Felgi 17 oryginalne mercedesa. Problem ze ściąganiem powrócił dość szybko (raczej przez chwilę był zamaskowany) i w końcu udało się ustalić przyczyny. Źle wyregulowana maglownica (trzeba było, co ciekawe, delikatnie popuścić) oraz tuleje na przednich wahaczach. Teraz nie mogę znaleźć faktury, ale w razie podobnych objawów radzę męczyć mechaników o DOKŁADNE sprawdzenie tulejek z przodu. Muszę powiedzieć, że w tym kraju nie ma wielu dobrych specjalistów od zawieszeń. Przetestowane na wielu samochodach.
-
Zgadzam się z Tobą, nie ma specjalistów - ja też zawsze po remoncie zawieszenia mam z tym problemy - zawsze jedna albo więcej poprawek.