Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Układ kierowniczy i zawieszenie => Wątek zaczęty przez: Karwan88 w 19 Lutego 2020, 21:06 11s

Tytuł: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: Karwan88 w 19 Lutego 2020, 21:06 11s
Witam
Zauważyłem problem w swoim aucie, Mercedes w207 e250cgi automat 2011

Auto w 90% pokonuje miejskie trasy,lecz gdy już wyjade za miasto wyczuwam wibracje i drgania na kierownicy od mniej więcej 120kmh.

Zauważyłem to jakiś czas temu jadąc jeszcze na 17 calowych zimowkach, założyłem ostatnio 19 calowe koła letnie, koła wyważone, opony po 7mm z 2018roku pirelli. Do tego nowe klocki i tarcze...

Dziś pokonywałem trasę droga ekspresową w idealnym stanie, przy 120kh zaczyna zgrać kierownica, nie są to jakieś mocne drgania ale zauważalne i denerwujące, utrzymają się do około 150kmh, powyżej tego jakby mniej. Do tego auto jakby momentami pływało na drodze...nie czuje się w nim pewnie tym bardziej że dziś padał deszcz

Od czego zacząć poszukiwania problemu? Jechać na szarpaki? Sprawdzić dokładniej tuleje wahaczy, a może to maglownica ma luz?

Ktoś przerabial podobny problem w tym modelu?
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: sewan w 20 Lutego 2020, 07:44 59s
Na 99% amortyzatory.
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: Karwan88 w 20 Lutego 2020, 14:06 53s
Skąd ta pewność?

Znalazłem kwity ze stacji kontroli pojazdów gdy kupowałem auto, w kwietniu 2019.

Przód:
Lewy 67%, Prawy 69%
Tył:
Lewy 82%, Prawy 83%

Od tych pomiarów przejechałem autem około 10tys km
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: W212 w 20 Lutego 2020, 16:34 13s
Te pomiary to akurat można sobie o kant ucha rozbić :)
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: sewan w 20 Lutego 2020, 18:43 03s
67% na pomiarze to szrot.
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: Karwan88 w 20 Lutego 2020, 20:07 07s
Ok, to najwyżej się wymieni. Zapewne nikt tego nie robił od nowości, przebieg 118tys...Polski salon
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: Marcin1974 w 24 Marca 2020, 21:43 45s
Akurat 67% to nie szrot. Żaden nowy amortyzator nie pokaże 100 %
Wiec pisanie ze szrot to gruba przesada.
Jeżeli jesteś pewny wyważenia kół to w pierwszej kolejności sprawdziłbym
tuleje w wahaczach.Amortyzatory nie maja wpływu na drgania kierownicy
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: boles w 25 Marca 2020, 15:29 54s
67% na pomiarze to szrot.
rozbawiłeś mnie
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: Marcin1974 w 25 Marca 2020, 19:14 42s
To mam propozycje i pojedź swoim autem na dowolne SKP i zrób badanie amortyzatorów.
Ale wcześniej zamów sobie amorki żebyś nie tracił czasu.😀😀
Skoro uważasz ze 67% to szrot

Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: vand w 26 Marca 2020, 09:44 51s
Mam znajomego na Stacji diagnostycznej.
Nie raz widziałem też że pomiar nowych amorków pokazywał od 45 do 80%
Wszystko zależy od producenta.
Wiadomo, im tanień kupione, tym mniejsza sprawność na przyrządach.
Mowa oczywiście o takich, które mają niewielki przebieg.
Także pisanie że 67% to szrot, to zdecydowanie ignorancja.
Akurat przy tym badaniu większą uwagę zwraca się na to, by różnica pomiedzy kołami na jednej osi nie była zbyt duża. O ile pamiętam dopuszcza sie do 15%.
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: Marcin1974 w 26 Marca 2020, 11:27 24s
Zgadzam się całkowicie
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 06 Maja 2020, 09:41 35s
Popieram to jest bzdura, kolega ostatnio wymienił w serwisie amortyzatory w C klasie na nowe i na stacji pokazało mu 62% jeden 64% drugi, ku jego zdziwieniu pan ze stacji powiedział ze na 18 calowych felgach o profilu 40 to i tak dobry wynik wyszedł.. spotykał się ze bywało i mniej przy takim zestawieniu, nadmienię iż miał twardsze zawieszenie z AMG pakietu. Wspomniałem od razu o znajomym tez który kiedyś w Mondeo dwu latku sprawdzał coś zawieszenie i wyszło mu ze amory maja po 50% z groszami, byłem z nim wtedy. Mówi do gościa amory szrot,  diagnostyk mówi ze ma niski profil opony bardzo, to były też 18 albo 19 nie pamiętam, powiedział ze na takich kołach zazwyczaj tak wychodzi, ten się uparł pojechaliśmy zmienić na zimówki z normalnym profilem na 16 cali no i wyszło prawie 70 % co jest bardzo dobrym wynikiem, jeździł tym autem kolejnych kilka lat i amorów nie ruszał.

Co do drgania kierownicy to ja stawiam wahacze z przodu, miałem to samo.. a gumy nie wyglądały jeszcze źle, po wymianie idzie jak po szynach.
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 25 Czerwca 2020, 13:28 39s
Cytuj
,,Także pisanie że 67% to szrot, to zdecydowanie ignorancja.,,

Uważam , że każde bazowanie na wynikach podczas badania technicznego to , jak to już jeden kolega napisał ( że można je sobie wsadzić...) jest prawdą.
Kupiłem samochód i od razu zauwazyłem , że przód na wybojach ,, skacze jak kaczka,, ale pomyślałem , coupe sportowe zawieszenia , może ma tak być.
Czekał mnie przegląd techniczny, a wiec i próba diagnostyczna teleskopów i ku mojemu zdziwieniu wyszło 62 % i 64%. Wstrzymałem się więc z wymianą ( koszt wymiany ok . 1200 zł), jednak nie dawło i to spokoju i wymieniłem, jak widać na dołączonym filmie, tak zużytego teleskopu, wskazania powinny być na poziomie 0-5 % , gdyż kompletnie nie tlumią w zadnym kierunku.
Jesli ktos chce się dalej opierac na na wskazaniach tych przyżądów, to polecam od razu zakup przedniego zawieszenia. Ja muszę wymienic opony ( są poząbkowane i czeka mnie zakup nowych ).
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 25 Czerwca 2020, 14:13 18s
Hahahaha, dokładnie... ja jak wymieniałem miałem dokładnie tak samo, na forach fachowcy teoretycy są, więc nie ma co sobie brać do serca od razu jak ktoś coś napisze. Też opony zimowe miałem do wywalenia niestety.
Tytuł: Odp: Drgania na kierownicy przy prędkości 120-150kmh
Wiadomość wysłana przez: r66 w 25 Czerwca 2020, 19:24 00s
W moim drugim aucie (W210) miałem drgania całej budy. Okazało się oczywiście, że felga krzywa. Jednak przy okazji sprawdziłem amortyzatory z tyłu bo strasznie autem bujało (np. kiedy mijał mnie dostawczak lub przy bocznym wietrze) i okazało się po demontażu, że tył był bardzo zużyty (choć nie było widać wycieków).
Jednak nie to jest najistotniejsze. Mając już te objawy zrobiłem badanie techniczne i wyszło, że zarówno przód i tył mają po 78% sprawności. Wymieniłem tył (Sachs), pojechałem na inną SKP i wynik przód i tył 77% sprawności..... Jak widać pomiar identyczny (1% różnicy zapewne wynika z innej maszyny) dla totalnie zdechłych amortyzatorów jak i dla nowych oraz dla całkiem nieźle trzymającego się jeszcze przodu (dodam, że po wymianie bujanie budą przy bocznym wietrze praktycznie ustało).
Kiedyś będąc jeszcze użytkownikiem Hondy trafiłem na SKP z wylanym amortyzatorem. Wynik ponad 90% dla wszystkich kół. Trzy amorki sprawne, jeden wylany. Diagnosta zauważył wyciek i powiedział, że przy wielowahaczu "tak jest z wynikami".
Po zmianie całego zawieszenia na gwint KW Inox (ustawiony m/w na 50% wysokości, bez regulacji twardości) miałem 75% sprawności czy coś koło tego.... Szczerze mówiąc nie polegałbym na żadnym pomiarze. Może się to sprawdza w lekkich autach lub przy określonym typie zawieszenia.