Autor Wątek: Komunikat Multifunction, zawór upustowy  (Przeczytany 3775 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Darhan

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 21
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031A377089
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 250 CDI
Komunikat Multifunction, zawór upustowy
« dnia: 01 Maja 2021, 16:28 53s »
Witam. Po pół roku użytkowanie pojawiła się pierwsza awaria. Mam s212 2010r , pompowany tylko tył. Jadąc powoli autem, w momencie dość ostrego skrętu w lewo zapalił się na liczniku komunikat "Multifunction". Po kilkuset metrach zjechałem na parking. Auto stało na równym, tył był bardziej podniesiony niż zazwyczaj, szczególnie lewa strona i nie zmieniło się to po dalszej jeździe i powrocie do domu. Kilka razy odpalałem auto w tym czasie, zazwyczaj było słychać po zamknięciu auta jak upuszcza nadmiar powietrza z tyłu, teraz tego nie ma. Po podpięciu na szybko pod komputer (autocom) jest stały błąd C155E - zawór nadmiarowy ciśnieniowy - przerwa w obwodzie. Podpowie ktoś jak namierzyć ten zawór, ewentualnie wiązkę do niego?
Dodam jeszcze, że wczoraj podnosiłem auto na lewarek, wymieniałem tarcze hamulcowe i tak się zastanawiam, czy to nie przyczyniło się do tej awarii, może coś się naderwało itp?
Komunikat zapalił się po około 6 kilometrach jazdy.
Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny. Pozdrawiam.

Forum Mercedes E-Klasa

Komunikat Multifunction, zawór upustowy
« dnia: 01 Maja 2021, 16:28 53s »

Offline Darhan

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 21
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031A377089
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 250 CDI
Odp: Komunikat Multifunction, zawór upustowy
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Maja 2021, 22:49 00s »
Witam ponownie. Temat ogarnięty, opiszę co było u mnie, może komuś się przyda. Auto stało trzy dni i kompresor już wogóle się nie uruchamiał nawet jak wsiadły dwie osoby z tyłu. Problemem okazał się uszkodzony przewód zaworu spustowego. Zawór ten znajduje się w kompresorze z tyłu auta pod podłogą obok tłumika końcowego. Przewody te podobno lubią się łamać z powodu wibracji podczas pracy kompresora. Kostki i przewody przy kompresorze wyglądały ok ale jak zdjąłem izolację z wiązki to znalazłem jeden prawie całkowicie ułamany kabelek, właśnie ten idący do zaworu oraz jeszcze dwa kable które nie ciekawie wyglądały. Jeden to masowy od kompresora i jeden idący do rozdzielacza. Wyciąłem wszystkie podejrzane przewody, wlutowałem nowe, poskładałem, odpaliłem auto i od razu się wypoziomował, komunikatu już nie było. Usunąłem błędy z komputera i na dzień dzisiejszy wygląda, że temat zamknięty. Pozdrawiam.

Offline iqbus

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122251A201375
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E350 CDI
Odp: Komunikat Multifunction, zawór upustowy
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Marca 2023, 12:58 49s »
Witam, całkowicie przydatny artykuł! Z dnia na dzień zaczął wyświetlać się komunikat "Multifunction". Diagnoza - błąd komunikacji z zaworem spustowym/nadmiarowym 555e. Kompresor przestał działać. Gdy dostałem się do kompresora, zobaczyłem lekko pęknięty przewód idący do zaworu, gdzie dostała się wda do wnętrza kabla i wszystko skorodowało. Po wymianie na nowy jak ręką odjął identycznie jak u Kolegi. Jak widać częsta usterka. Pozdrawiam

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Komunikat Multifunction, zawór upustowy
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Marca 2023, 12:58 49s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock