Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Układ kierowniczy i zawieszenie => Wątek zaczęty przez: Prezes1960 w 21 Listopada 2023, 11:19 24s
-
Dalej walczę z zawieszeniem ,w innym wątku szukam pomocy z amortyzatorami.Teraz mam kłopot też z poduszkami z tyłu .Po przeglądzie zawieszenia tylnego mechanik stwierdził że powietrze nie ucieka z rurek ,sprawdzone preparatem.Problem jednak w tym że kiedy zaczeli coś ruszać to na następny dzień samochód mocno" kuca".Mam podejrzenie że nawala blok zaworów bo bo wyjęciu ciężaru z kufra zawór upuszcza powietrze.Tak wiem że to normalne ale to właśnie po takim spuszczaniu powietrza samochód "kuca" mocno po nocy .Po postoju dwa trzy dni potrafił stać normalnie ale też potrafił "kucnąć".Teraz co do bloku zaworów mam pytanie czy można go za sterować przez SD?.Czy można go sprawdzić inaczej ? .
-
Pewnie, że się da zasterować. Ale nie pokaże to nieszczelności na zaworze. Jeżeli opada równo cały tył to na 99% blok zaworów. Jeżeli pojedyncze koło to wężyk albo poduszka. A jak całe auto to nieszczelny zbiornik albo pada kompresor.
-
Pada cały tył , przód mam mechaniczny.Czy blok na tył jest z trzema wyjściami?
-
Jak nie masz airmatika, to tak.
-
U mnie blok zaworów puszczał tylko lewą stronę, prawa się trzymała...
-
Panowie mam problem,podczas jazdy wyświetlił się komunikat Malfunction i tył S212 poszedł do góry na maxa i nie opada ,gdzie mam szukać przyczyny ? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Kazimierz Krywult 602403572
-
W S211 miałem taki przypadek i winowajcą był przetarty kabel przy zaworze spustowym. W S212 nie doświadczyłem, ale myślę, że przyczyna może być podobna...
-
Dzięki za info jutro sprawdzę.
-
Usterka usunięta .Złamał się łącznik czujnika poziomowania ,wymieniłem na nowy i wszystko wróciło do normalnej pozycji.
-
I to rozumiem, dzięki za informacje o potencjalnej możliwej usterce, która miała miejsce u Ciebie w aucie. Bezawaryjności.
-
Podepne sie pod watek. Dzisiaj wrocilem z diagnostyki, ktora wykazala nieszczelnosci obu miechow airmatica. Musze wymienic. W warsztacie uslyszalem astronomiczna kwote £1300 co wydaje mi sie o wiele za duzo. Oryginalne miechy mercedesa cenia po £470, najtansze na ebayu sa po £50. Gigantyczna roznica. Oczywiscie caa gama cenowa w tych widelkach. Polecacie moze jakies konkretne, ktore nie zniszczylyby mi budzetu a nie byly z chinskiego gownolitu?
Wydaje sie, ze wymiana takiej poduchy nie jest trudna. Czy mam racje twierdzac, ze po wymianie trzeba to skalibrowac na kompie?
Dzieki!
-
Arnott albo oryginał. Reszta to chińszczyzna. Nie trzeba kalibrować, ale trzeba mieć kompa, żeby opróżnić/napełnić system.
-
Mi też zaczęło opadać z tyłu. Bardziej z jednej strony niż cały tył. I to nie zawsze. Zależy jak auto stanie. Według mnie poduszka.
Oryginał w ASO 2500, Arnott niewiele taniej. Opcją są regeneracja (np. Limak) albo chiniol. I po raz pierwszy poszedłem w chiniola. Dałem 139 pln za sztukę (kupiłem na obie strony). Plan jest taki, żeby pojeździć na chiniolach i sprawdzić jak długo wytrzymają a w międzyczasie na spokojnie dać oryginały do mądrej regeneracji. Zobaczymy jak będzie. Ale jednak cena czyni cuda.
-
Limak chyba nie regeneruje poduszek, a jedynie przednie amortyzatory od airmatic. Poduszki na tył sprzedają, jakieś dwa, może trzy lata temu dałem za komplet 1050 zł.
-
Regeneracja to tylko wymiana gumowych części na chińskie zamienniki.
Limak też sprzedaje Arnotta.
-
Limak chyba nie regeneruje poduszek, a jedynie przednie amortyzatory od airmatic. Poduszki na tył sprzedają, jakieś dwa, może trzy lata temu dałem za komplet 1050 zł.
Regeneruje. Zamawiałem kiedyś do W211
-
Vyvyan, wiem ze nie za długo jeździsz ma chinolach z tyłu, ale może możesz już coś napisać?? Trzymają poziom?