Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Układ kierowniczy i zawieszenie => Wątek zaczęty przez: Jasser Arafat w 23 Marca 2019, 17:11 48s

Tytuł: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: Jasser Arafat w 23 Marca 2019, 17:11 48s
Witam, borykam sie z problemem sciagania mietka na prawo. Przejrzalem cale forum i nie znalazlem podobnego problemu.
-Mercedes w212 E350 bez Airmatic
-Brak luzu na maglownicy
-Nowe opony(myslalem ze po zmianie problem ustanie, niestety tak sie nie stalo)
-Plyn wspomagania MAX
-Wymienione tuleje tylnej lawy i tuleje wahacha z przodu, reszta mechanik mowi ze niby ok
-Zrobiona geometria
Przed kupnem sprawdzony w ASO. Byly nastepujace bledy(po skasowaniu i ponownym sprawdzeniu na SD po tyg juz nie wystepuja) :
1.

(https://images89.fotosik.pl/147/df6cc9e0ddd421ffmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/df6cc9e0ddd421ff)

2.

(https://images92.fotosik.pl/147/68eb818e4e991806med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/68eb818e4e991806)

Czy ktos mial podobny problem? Prosze o pomoc i z gory dziekuje za poswiecony czas.
Pozdrawiam!



Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 23 Marca 2019, 19:19 31s
Jak nie masz termometru na podczerwień, to sobie kup, przejedz się parę km próbując się zatrzymać bez używania hamulca i sprawdź temperatury każdej piasty.
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: Jasser Arafat w 23 Marca 2019, 19:44 34s
Dzieki za odp. Rozumiem ze jak ktoras z piast bedzie miala wyzsza temperature to jest krzywa=wymiana?
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: vand w 23 Marca 2019, 20:32 00s
jakies kosmiczne akcje normalnie.
u nas to sie wjezdza na byle jaka stacje diagnostyczna i sprawdza bez podczerwieni jakie sa opory toczenia na kazdym z kol
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 24 Marca 2019, 06:51 27s
jakies kosmiczne akcje normalnie.
u nas to sie wjezdza na byle jaka stacje diagnostyczna i sprawdza bez podczerwieni jakie sa opory toczenia na kazdym z kol
vand zapraszasz do swojego warsztatu?
Po co tracic kilka godzin i kilka stowek w warsztacie, jesli to mozna zrobic w 2 minuty na drodze z narzedziem za pare zlotych?
Goraca piasta to moze byc krzywa, moze byc zle lozysko a najczesciej to zle luzujace hamulce.
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: vand w 24 Marca 2019, 07:07 47s
Nie mam warsztatu. Wyraźnie napisałem o stacji diagnistycznej.
Sprawdzenie oporów toczenia potrwa moze z  30sekund. Koszt? Z 10, może 20pln
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz86 w 25 Marca 2019, 21:03 49s
Moim zdaniem opory toczenia nie spowodowały by ściągania auta w którąś stronę...no chyba ,że któreś koło tak trzyma ,że z daleka czuć smród czy też wyższa temperatura koła jest odczuwalna bez jakiegokolwiek termometru. Ja bym stawiał na geometrie. Mowa była,że niby geometria była robiona... ale pytanie co mechanik ,który ją robił tak na prawdę zrobił ?? Samą zbieżność czy ustawiał też kąty pochylenia kół?? Jeżeli tylko zbieżność jest ustawiona a jedno z kół będzie miało  inny kąt pochylenia niż to drugie to auto będzie delikatnie ściągało ( nie drąc przy tym opon).... miałem tak w w211.
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 25 Marca 2019, 21:29 35s
Wszystko trzeba ewaluaowac.
Ja bym nie podawal do sadu mechanika za zla geometire, zanim bym nie spedzil 2 minut na sprawdzenie grzania piast.
Kazdy ma swoje metody....
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: vand w 25 Marca 2019, 21:36 02s
Mariusz, ja naprawdę nie wiem w jakich wy warsztatach czy też stodołach naprawiać ie auta, czy szukacie mechaników.
Jak ja pojechałem z autem żeby mi tylko zbieżność ustawił to mi powiedział że tego nie zrobi chyba że ustawi cała geometrie.
Sprawdzenie oporów toczenia to najprostszy sposób na stwierdzenie co się dzieje z kołami.
Ale czego się nie robi żeby zaoszczędzić 20 PLN...
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: Jasser Arafat w 26 Marca 2019, 00:56 13s
Dzięki za odpowiedzi. Geometria raczej dobrze zrobiona bo ściąga tak samo jak ściągało. Wschluchalem sie trochę i zacząłem wyczuwać lekkie bardzo głuche stuki. Wspomaganie trochę ciężko chodzi. Myślę że to może być maglownica.  Chociaż dziwne  bo nie ma ani luzu ani wycieku.Po wypłacie bd to robił to dam znać czy to przekładnia.
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: polo811 w 04 Marca 2020, 13:48 34s
Witam mi auto tez sciaga tylko ze w prawo ( auto RHD) dzis robilem geometrie ,sporo zmieniali ale dalej ciagnie w lewo. Opony nowe , cisnienie 38psi luzow brak. Moze ktos zerknac w raport co mozna by tam jeszcze poprawic , przepraszam za brak polskich znakow.Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: Norby w 04 Marca 2020, 18:00 27s
Byłem u znajomego w warsztacie i oglądaliśmy jak to wygląda z ustawianiem zbieżności w W212. Okazuje się, że regulacja jest ale na tylnych kołach na wahaczu jest śruba z podkładką mimośrodową i tym ustawia się zbieżność. Z przodu nie ma nic do regulacji
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: sewan w 04 Marca 2020, 19:24 07s
Oczywiście, że jest. Lepiej zmień znajomego.
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: polo811 w 04 Marca 2020, 20:14 59s

sorka pomyliły mi sie strony moje ciągnie w lewo lekko
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: Norby w 05 Marca 2020, 08:25 09s
sewan coś więcej na temat ustawień oprócz porady o zmianie znajomego?
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: sewan w 05 Marca 2020, 09:02 41s
Nie chciało ci się poszukać?
Obejrzyj sobie załącznik w tym wątku: https://www.w212.pl/uklad-kierowniczy-zawieszenie/ustawianie-geometrii-kol-nie-zbieznosci-tylko/msg11132/#msg11132
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: Norby w 05 Marca 2020, 18:43 07s
Dzięki za podpowiedź, widziałem ten temat tylko że nie dotyczy zbieżności ale pochylenia.
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: sewan w 06 Marca 2020, 09:30 53s
Przecież zbieżność z przodu ustawia się jak w każdym innym aucie - na drążku kierowniczym.
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: Mick99 w 09 Czerwca 2022, 10:20 51s
Witam mi auto tez sciaga tylko ze w prawo ( auto RHD) dzis robilem geometrie ,sporo zmieniali ale dalej ciagnie w lewo. Opony nowe , cisnienie 38psi luzow brak. Moze ktos zerknac w raport co mozna by tam jeszcze poprawic , przepraszam za brak polskich znakow.Pozdrawiam

Wiem że piszę dwa lata po fakcie 😁 ale może komuś innemu się przyda.
Patrząc na wydruk z geometrii wszystko wygląda cacy ale nie jest:
Castor(kąt  wyprzedzenia) mimo że jest w granicach tolerancji jest nieprawidłowy.
W twoim przypadku ( i moim też ) problemem jest różnica pomiędzy kołem lewy i prawym która powinna wynosić minimum 30' - 38' (nawet więcej jak się da) a nie prawie jednakowo.
Koło lewe powinno mieć kąt 6.87' żeby auto jechało prosto.
Koryguje się to specjalnymi śrubami do regulacji kąta które mogą go przesuwać o 15' w jedną/drugą stronę.
Więc potrzeba dwie śruby na obie strony :
Lewe koło powinno wtedy mieć 6.64'
Prawe koło 6.29'.
Powinno być lepiej lub nawet dobrze.
Spece w UK zalecają żeby ta różnica wynosiła nawet 45' co już jest kombinowaniem dodatkowo z kątami pochylenia i wychodzeniem poza parametry producenta ale auto jedzie prosto i opon nie zbiera.
W europejskich wersjach które ciągną w prawo trzeba zrobić odwrotnie.
Pod warunkiem że zawieszenia nie są rozklekotane jak szmaty bo nic wtedy nie pomoże.
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: ddav w 28 Lipca 2022, 17:48 06s
Ja to się już poddaję nie mam pojęcia co to jest.
Zmienione koła od innego auta
Nowe opony zimowe i letnie
Amory ok, sprężyny nowe
Wachacze, drążki nowe luzów brak na diagnostyce byłem w kilku miejscach każdy mówi to samo wszystko jest ok
Geometria 3d Katy zwrotnica itp ustawiana to samo w 4 miejscach każdy to samo mówi że wszystko jest ok ustawione tak samo mam że lewa strona 6 stopni z czymś a prawa o te 0.40 w przyblizeniu koło 7 stopni i dalej ściąga w prawo.
Co to ma być???? Niewiem sanki krzywe zwrotnica czy cokolwiek ma ktoś pomysl?
O jakiś śrubach regulacyjnych słyszałem ale naprawdę śruba do regulacji ma pomóc w tym jak geometria jest ok.
Dodam że jak wieje mocno to na autostradzie powyżej 120km czasem mnie bujnie lata w takim właśnie stylu jakby zbieżność była źle ustawiona ale naprawdę w 3 innych miejscach i nawet w innym mieście jeździłem sprawdzać i wszedzie to samo.
Tytuł: Odp: Sciąganie auta lekko na prawo.
Wiadomość wysłana przez: ddav w 01 Sierpnia 2022, 17:55 18s
tak jak wyzej , po walce pare miesiecy jezdzenia po "specach od zbieznosci" jakies geometrie 3d huntery itp , opinie na necie jezdzenia nawet 200km do innego miasta od polecenia znajomego wywalania po pare stowek w bloto zajechalem do aso mercedesa co mialem pod nosem co prawda zaplacilem 1300zl za cala zbieznosc plus 4szt. sruby regulacyjne i problem z glowy auto prosciutko jedzie, usztywnil sie mega. Polecam