Mercedes W212 - Forum techniczne > Układ kierowniczy i zawieszenie

Ściąganie kierownicy przy małych prędkościach c207 350CDI 2009r

(1/2) > >>

wasp:
Auto:
Mercedes c207 350CDI 2009r.
Przebieg 60k
Salon polska, bezwypadkowy

Krótka historia jak to się odbywało:

1. Rok temu kupiłem nowe opony letnie Pirelli p0 18' do mojego c207
Po założeniu opon strasznie zaczęło ściągać w prawo na wyższych prędkościach. Samochód długo stał w zimę i nie pamiętałem czy miał zrobioną wcześniej poprawnie geometrię czy nie. Więc pojechałem na geometrię 3D i Panowie nie mogli zniwelować ściągania w prawo.  Po wielu wysiłkach przestawili geometrię tak, że ściągało mniej, ale nadal efekt był odczuwalny ( nie wiem czy czegoś nie mylę, ale mówili, że wypchną bardziej koło). W końcu zamieniliśmy ze sobą koła przednie i zaczęło ściągać w lewo.

2. Założyłem zimówki i podjechałem do tego samego zakładu i ściągania już nie było przy dużych prędkościach.
Natomiast zwróciłem im uwagę, że kierownica sama się przekręca w lewo przy małych prędkościach tak do 15km/h. Potestowali chwilę i rzeczywiście potwierdzili, że problem występuje, ale zarzekali się, że oni zrobili geometrię poprawnie i już nic więcej nie mogą zrobić. (Wysyłam w załączniku z jakim ustawieniem ostatecznie wyjechałem od nich z geometrii 3D )

3. Zgłosiłem opony letnie (pirelli p0) na gwarancję i okazało się, że jedna była wadliwa i czekałem już na wiosnę 2023, żeby sprawdzić opony letnie pirelli jeszcze raz.

4. Niedawno oddałem auto na zimówkach tym razem do innego zakładu, do warsztatu i zwróciłem im w czym jest problem - czyli z lekkim ściąganiem kierownicy w lewo przy małych prędkościach. Stwierdzili, że luzy w zawieszeniu i wymienili mi wahacze przód. Wymienili mi też opony już na te pirelli p0 i zrobili geometrię ( nie 3D ) Twierdzili, że ściągania w lewo już nie ma. I jest wszystko ok.

5. Po moich testach na równej powierzchni w garażu podziemnym i na drodze nadal obserwuję lekkie ściąganie kierownicy w lewo. Dzieje się to tylko na niskich prędkościach. Nie ważne czy przyhamowuję czy się toczę kierownica lekko ucieka w lewo co jest irytujące. Nie wiem o co chodzi. Czy w tym pierwszym zakładzie z geometrią 3D coś skopali czy rzeczywiście jest jakiś problem?

sewan:
Moja rada: zrób geometrię w ASO.

wasp:
No geometrię zawsze mogę zrobić jeszcze raz, tylko co z tego jak sobie każdy w kulki leci i udaje, że wszystko jest ok, chociaż pokazuję im, że jest nie tak jak powinno być. A pieniądze łatwo wydać za usługę. Tylko pytanie co może być przyczyną ściągania? Duża różnica kątów WSZ?

sewan:
Goście od geometrii mentalnie są w latach 90 i bezgranicznie wierzą w swoje maszyny. Jak maszyna pokazuje, że jest dobrze, to rozkładają ręce.
A ustawienie geometrii w nowoczesnych mercedesach wymaga stosowania odpowiednich procedur (m.in. ustawienia najpierw poziomu auta czy odpowiedniego obciążenia), które tak na dobrą sprawę robi tylko ASO.
Wiele było już na forum (nie tylko zresztą tym) opisywanych przypadków, gdy ustawienie w ASO geometrii zdziałało cuda.

wasp:
Dzięki za rzeczową odpowiedź. Przekonałeś mnie. Geometria w ASO umówiona na 31 maja. Będę się odzywał.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej