Autor Wątek: Szarpanie kierownicy  (Przeczytany 5992 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mers212

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł +4/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4MATIC
Szarpanie kierownicy
« dnia: 28 Lutego 2016, 15:47 35s »
Witam po raz kolejny...
Mój Mercedes dba o odpowiednią ilość nerwów w ciągu tygodnia i znowu go coś boli... Teraz dla odmiany podczas jazdy przy niskiej prędkości (ok 50 km/h) po nierównościach szarpie mi kierownicę. Każda nieominięta studzienka (które staram się omijać, ale nie zawsze można) to szarpnięcie. Co więcej gdy puszczę kierownicę samochód bardzo chętnie ucieka w lewo i mam wrażenie, że kierownica cały czas pracuje w niewielkim zakresie lewo-prawo. Przy zgaszonym silniku przy szybkich ruchach w niewielkim zakresie lewo-prawo słychać stuki przy obu kołach, ale to podobno normalne. Aaaa... no i jeszcze przy nierównościach słychać stuki w przednim zawieszeniu..  Wie ktoś co może być przyczyną?
PS Nie ukrywam, że jestem rozczarowany jakością tego samochodu. Posiadałem klasę B i była całkowicie bezawaryjna. Nie działo się kompletnie nic. Olej, filtry i tylko tyle.. A tu? w przeciągu pół roku wysyp różnych awarii. Samochód krajowy, w 100% pewny. Żeby było śmieszniej, zawieszenie (wg faktur i ASO) było już robione.. Czy Was też tak dręczą w212? Bo ja już poważnie rozważam pozbycie się tego samochodu, bo już czuję, że to się dopiero zaczyna zabawa z tym samochodem...

Forum Mercedes E-Klasa

Szarpanie kierownicy
« dnia: 28 Lutego 2016, 15:47 35s »

Offline benzik

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 144
  • Pomógł +9/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 E250 CGI AMG
Odp: Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lutego 2016, 22:33 31s »
Jaki przebieg masz w tym aucie? Z mojego doswiadczenia wiem ze zawieszenie w tych modelach jest o dziwo bardzo wytrzymale podobnie jak w C-klasie w204... Ja mam maly przebieg 65 tys km ale tylko po polskich drogach z czego 80% to miasto i mam wszystko fabryczne w zawieszeniu.

Offline mers212

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł +4/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4MATIC
Odp: Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lutego 2016, 23:16 15s »
219tys. Żadne cofane o 100tys czy coś. Serwisy były robione jak w zegarku. W ASO samochód był sprawdzany, stwierdzili ze wszystko pięknie, jedynie jakaś uszczelka przy dolocie puszczała, ale powiedzieli, że to standard i wymienić mam to na najbliższym przeglądzie. Nie ukrywam, że jestem mocno zdziwiony, bo czytałem opinie o tym samochodzie i wynikało z nich, że auto rzeczywiście solidne. Obawiałem się o wtryski, turbo etc, jak to w dieslu, ale jako że zawieszenie było robione, to byłem pewien, że z tym mam spokój, a tu zaskoczenie. Nie jestem rajdowcem, powiem więcej, jeżdżę jak emeryt. Na progach zwalniających to toczę się ledwo co, gdy wjedzam na nierówności to po pierwsze staram się omijać dziury i do tego jechać jak najdelikatniej. Może mam po prostu pecha.... Tak czy siak czeka mnie na spokojnie wkład w ten samochód i to nie mały, nawet jak bym go chciał sprzedać. Problem w tym, że zakładałem problemy z osprzętem silnika, choć wiele osób mi mówiło, że tak na prawdę osprzęt służy dłużej, ale ludzie ze skręconymi autami dramatyzuja. Może Wy macie jeszcze jakieś odczucia co do tego samochodu? Przy 220tys to już będzie się sypało? Bo na razie to mi ręce opadły...

PS zawieszenie było kompletnie robione przy 108tys, oznacza to, że zawieszenie do remontu co 100tys?
« Ostatnia zmiana: 29 Lutego 2016, 20:03 32s wysłana przez mers212 »

Offline benzik

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 144
  • Pomógł +9/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 E250 CGI AMG
Odp: Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Marca 2016, 20:03 15s »
Taki wynik jest bardzo dobry, popytaj taksowkarzy , oni sa bardzo zadowoleni jak wahacze im wytrzymuja od momentu wymiany ok.50 tys km, co masz na mysli ze do wymiany cale zawieszenie? Nie chce mi sie wierzyc ze calkowicie wszystko jest do wymiany chyba ze jezdzisz do ASO bo tam lubia wymieniac czesci dobre na dobre. Pamietaj tez o tym ze im ogolnie wiekszy przebieg to kazda naprawa elementu zawieszenia nie wytrzyma podobnego przebiegu jak od nowosci, np.wahacze nie pociagna tyle samo bo amortyzatory sa juz bardziej zuzyte jak 100 tys temu... I jeszcze jedno w 4-MATIC zawiecha pada szybciej poniewaz ten model jest ciezszy. Przeniesienie napedu tez robi swoje.

Offline mers212

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł +4/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4MATIC
Odp: Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Marca 2016, 21:54 28s »
No ja bym nie określił tego dobrym wynikiem. Szczególnie, że i w ASO i w warsztacie niezależnym znaleziono następujące rzeczy do wymiany z tyłu: tuleje pływające, wahacze  (te były wymieniane jeszcze raz, przy 200tys. padły po 19tys :)  ), amortyzatory 75% sprawności. A z przodu no to jest dopiero ciekawie. Pół układu zawieszenia i kierowniczego: maglownica, wahacze, sworzeń wahacza, końcówka drążka kierowniczego.


Jeśli uważasz, że to dużo... Może auto nie tej klasy i tak dalej... Mój ojciec miał Citroena Berlingo, rocznik 2007. Ładował go równo, nie było dnia żeby chociaż 100kg na pace nie siedziało. Sprzedał go z przebiegiem 170 tys. Przy zawieszeniu nic nie zrobił.


Od tego samochodu spodziewałem się więcej, szczególnie dlatego że sprawdzany był przez ASO. Twierdzili, że zawieszenie jest jak nowe, zero luzów itp. Tak samo mówili, że DPF nie wykazuje oznak zużycia. Oznacza to, że DPF mi też siądzie niedługo? Do tego wychodzi na to, że Mercedes faktycznie zachował tylko nazwę, a jego bezawaryjność i niezawodność to obecnie tylko mit. Zapomniałem wspomnieć: wymiana oleju w skrzyni wtedy nie pomogła. Obecnie mam w samochodzie nową skrzynię.

Offline benzik

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 144
  • Pomógł +9/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 E250 CGI AMG
Odp: Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Marca 2016, 15:29 27s »
Widocznie trafiles na jakis pechowy egzemplarz  , czasem tak sie zdarza we wszystkich markach, choc moj kolega ma warsztat i robi tylko merce i wlasnie mi mowil ze modele w204 i w212 z bardzo roznymi przebiegami nawet pod 400 tys km przyjezdzaja do niego i wlasnie zawiechy za czesto nie robi, tylko oleje -silnik i  skrzynia i hamulce , ew jakies duperele z elektroniki , czasem wtrysk a tak poza tym ok, ma pare taksowkarzy to oni najczesciej maja problemy z calym osprzetem DPF i samym DPF-em ale zawiecha jezdzi a przebiegi na licznikach spore choc sa to zwykle bez 4-matic i moze w tym lezy twoj problem, moze ten 4-matic jest slabszy...

Offline mers212

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł +4/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4MATIC
Odp: Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Marca 2016, 23:17 59s »
Ogarnąłem juz sprawę.. Trochę mnie juz to kosztowało. Pozytywne jest to, że wtryski mają korekcję max +-1(niecałe nawet, 0.7 chyba) i podobno to jest nieźle. Zobaczymy jak dalej będzie. Ale niestety, na pechowe egzemplarze zawsze ja trafiam :(

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Marca 2016, 23:17 59s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock