Autor Wątek: Tył leży... airmatic opada w W212 problem  (Przeczytany 82801 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Pawel W.

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes W 212 T-Model
Tył leży... airmatic opada w W212 problem
« dnia: 28 Października 2017, 16:59 58s »
Witam wszystkich ,
Dziś zmieniłem koła na zimowe i tył auta siedzi bardzo nisko . Miał ktoś może podobny problem?
Auto to W212 kombi 2010 rok . Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
« Ostatnia zmiana: 20 Grudnia 2018, 10:13 59s wysłana przez W212 »

Forum Mercedes E-Klasa

Tył leży... airmatic opada w W212 problem
« dnia: 28 Października 2017, 16:59 58s »

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Października 2017, 17:42 36s »
Przy airmaticu potrzebujesz komputer aby cokolwiek zdiagnozowac.
Co mozesz zrobic latwo, to ukrasc zonie spryskiwacz wody, napelnic woda z mydlem i posikac na wezyki pod samochodem szukajac wycieku.
Jesli miech poszedl, to sikanie woda sie nie sprawdza bo ma oslony.

Offline Pawel W.

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes W 212 T-Model
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Października 2017, 20:32 11s »
Dzięki Kajtek , jutro sprawdzę 

Offline Bojar

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 64
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 350cgi amg
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Października 2017, 01:20 34s »
Usterka układu poziomowania. Nieszczelność albo kompresor nie ma siły podnieść... Testy na kompie potrzebne, inaczej błądzenie po omacku...

Offline Pawel W.

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes W 212 T-Model
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Października 2017, 03:15 29s »
Dzięki Bojar, w poniedziałek podjade na diagnostykę

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Października 2017, 07:38 30s »
Miałem podobny problem ,po nocy autko kucało co nieco.Po dwóch dniach auto spadało na "glebę",szczególnie a raczej bardziej prawą stroną.Wymieniłem poduszkę prawą (arnott 1250 zł)i nie było poprawy.Po dokładnym sprawdzeniu preparatem na szczelność wykazało przetarcie rurki ciśnieniowej (już o tym pisałem).Koledzy niestety tu SD nic nie daje ,no może prawie nic bo jeśli autko po odpaleniu się podnosi to nie trzeba sprawdzać kompresora .U mnie przed pierwszym odpaleniem pokazywał się komunikat o niskim poziomie zawieszenia.SD będzie niezbędne w momencie naprawy zaistniałej usterki a to po to by wypoziomować zawieszenie .Na SD można sprawdzić ile minut przepracował kompresor.Naprawa mojego autka kosztowała 11 zł za szybko złączkę i 50 zł za usługę.Teraz opiszę przygodę z samą rurką ,a raczej z jej wymianą na nową oryginalną która kosztowała w tym czasie ok. 130 zł .Jest jednak haczyk ,rurka dostarczana jest w jednej długość i o dziwo za krótka do prawego tylnego koła,tak to nie pomyłka ,rurka pasuje tylko do tylnego koła i występuje w EPC tylko pod jednym numerem.Haczyk polega na tym że trzeba dokupić złączkę za ok.250 zł tak wynikało z EPC.Złączka oryginalna jest metalowa natomiast zamienniki są plastikowe , ale skuteczne.Może w ASO mają rurkę z metra ?,tego nie wiem .Rurka ma średnicę  4mm i można zastosować rurki do pneumatyki od innych aut ,patrz: dostawcze, ciężarowe oraz pneumatyka maszynowa .To chyba dość pełne wyjaśnienie ,no może dopiszę że arnott się sprawdza od rok i prabiegu 15 tys km.

Offline Pawel W.

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes W 212 T-Model
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Października 2017, 10:04 15s »
Dzięki prezes1960

Dodano: 29 Października 2017, 17:39 52s
A wiec już po diagnostyce komputerowej ...A wie ktoś może gdzie szukać tego przekaźnika K67 i modułu N97 ?
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2017, 17:39 52s wysłana przez Pawel W. »

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Października 2017, 20:07 46s »
Znam Airmatic z W211 i przekaznik byl na samym koncu skrzynki bezpiecznikowej. Sprawdz w instrukcji samochodu albo to Ci moze pomoc http://www.gestaoti.org/wiring/2010-mercedes-e350-fuse-box.html
Tu masz bardzo dobre wyjasnienia o systemie na W212 http://www.benzworld.org/forums/w212-e-class/2366953-honeymoon-my-new-s212-over-airmatic.html
Niestety wiekszosc nowych modulow na W212 wymaga SCN coding, czyli legalnego SD z subskrypcja.
Choc Polacy to madry narod i znajduja boczne sciezki. ...
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2017, 23:16 04s wysłana przez Kajtek1 »

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1097
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Października 2017, 09:42 20s »
Przekaźnik jest w bagażniku z boku z lewej strony (tam, gdzie zbiornik i pompa). Szary, o ile dobrze pamiętam.

Offline Pawel W.

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes W 212 T-Model
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Października 2017, 11:31 56s »
Dzięki
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2017, 09:56 53s wysłana przez Pawel W. »

Offline terlik87

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 165
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A600001
    • Zobacz profil
  • Samochód: E200 7G-Tronic Avantgarde
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Listopada 2017, 09:40 46s »
Cześć,
Dziś wyszedłem i u mnie też tak tył właśnie lezy. Jak odpalę to się podnosi i jest ok, ale jak auto postoi 2-3 dni to tak opada.
W którym to jest miejscu, jaki czujnik i jaki koszt ?
Wystarczy wymienić i będzie ok?

Offline Pawel W.

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes W 212 T-Model
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Listopada 2017, 13:31 31s »
hej Terlik87,
ja miałem mechanicznie uszkodzony sensor A2075400817 , auto ogóle sie nie podnosiło . Po wymianie jest ok . Cena 150€ i prawie drugie tyle za wymianę w ASO , musiałem niestety w ASO za granica zrobić.Ty najpierw podłącz SD i zobacz co powie.
Pozdrawiam

Offline terlik87

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 165
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A600001
    • Zobacz profil
  • Samochód: E200 7G-Tronic Avantgarde
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Listopada 2017, 14:00 11s »
Spoko. Dzieki za info :)

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Grudnia 2017, 20:02 10s »
Ja mam takie nieco dziwne pytanie.
Czy tył może siadać od zmian temperatury?
Jak wiadomo mamy już zimę...
W garażu mam +16'C a na zewnątrz dzisiaj w Gdańsku -2'C a wczoraj 0'C.
Zauważyłem, że jak rano jechałem do rodziny i samochód stał pod gołym niebem cały dzień to auto mi wieczorem usiadło (tył poszedł 5-6 cm w dół).
Ale z kolei jak wróciłem do siebie do garażu to rano auto stoi idealnie w tym samym poziomie co było po przyjechaniu do garażu (a nawet wydawało mi się, że rano było kilka milimetrów wyżej).
Dokładnie identycznie auto siadło mi za dnia i w sobotę i dzisiaj.
Dzisiaj na noc zostawiłem kamerę obok koła i zostawiłem włączone światło w garażu.
Chce mieć pewność z nagrania timelapse, że w garażu auto mi nie siada (z ujęcia ze stojącej na statywie kamerze będę miał 100% punkt odniesienia czy auto "stoi w miejscu" czy idzie w górę lub dół od zmian temperatur (lub awarii)).

Czy mogę łudzić się, że tył auta za dnia siada mi kilka centymetrów ze względu na to, że poziomuje się przy +16'C a później stygnąc do okolic 0'C powietrze w miechach i zasobniku kurczy się tak mocno, że auto schodzi te 5 cm w dół?
Czy raczej "szykować kasę na święta" na diagnozę i naprawę?

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Grudnia 2017, 05:55 13s »
Kiedy ostatni raz osuszales osuszacz?
Pomijajac fakt ze woda zamarzajac w systemie pneumatycznym moze narobic niezlego balaganu, to mechaniczne tloczki nie bardzo lubia pracowac w wodzie.
Osuszacz wg mnie jest kiepsko zaprojektowany i powinenien byc czesciej sprawdzay.
Tak samo filter sprezarki.

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Grudnia 2017, 08:36 47s »
Sprawdziłem nagranie z kamery.
Po wjechaniu zimnym, wypoziomowanym autem do ciepłego garażu auto rosło w górę samo (auto zamknięte, bez kluczyka itp... normalnie zamknięte) przez 6 godzin po czym samoczynnie się wypoziomowało.
Urosło przed samopoziomowaniem o jakieś 3cm.
Po wypoziomowaniu nadal rosło powoli aż do rana - jak wsiadłem i przekręciłem kluczyk to auto ponownie się wypoziomowało (zjechało jakieś 2 cm).

Także opcje są dwie:
1) rzeczywiście pneumatyczne zawieszenie mocno reaguje na rozszerzalność temperaturową powietrza w miechach/zasobniku.
2) zawór miedzy zasobnikiem a miechami przepuszcza i "dopompowywał mi" w nocy amortyzatory...

Druga opcja o tyle mi nie pasuje, że dlaczego w garażu rośnie wyłączony a na dworze gdy stygnie to siada.

O filtrze czy osuszaczu nawet nie słyszałem przy kompresorze - dzisiaj wieczorem w takim razie postaram się tam zajrzeć wyposażony w suszarkę na długim przedłużaczu :)

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Grudnia 2017, 17:28 24s »
Nie, nie suszarka - piekarnik na jakies pol godziny ustawiony na 150 stopni.
Powietrze sie rozszerza przy podwyzszaniu temperatury, ale nie na tyle aby miechy podniosly auto 3 cm.
Tak czy inaczej aby to sprawdzic - musialbys sprobowac czy SD moze odczytac cisnienie poszczegolnego miecha, co chyba nie jest mozliwe.
Generalna zasada przy kazdych klopotach - jesli nie jestes w stanie zlokalizowac problemu - zacznij od standartowego servisu (osuszasz i filter) i po tym sprawdzaj dalej.
Nowe pierscienie do sprezarki kosztuja grosze, wiec jesli juz tam jestes to mozesz zalozyc nowy i oczyscic zawor spustowy.

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Grudnia 2017, 10:12 45s »
Czy mogę prosić o jeszcze jakąś podpowiedź dla laika gdzie dokładnie ten kompresor jest?
Zdjąłem lewą zabudowę w bagażniku (kombi) licząc, że tam znajdę kompresor - jest tam wspominany wcześniej przekaźnik kompresora i grube przewody idące w stronę lewego-tylnego nadkola (idą do przodu auta).
Podłoga wygląda na metalową solidnie zamocowaną - nie widziałem sposobu by ją zdjąć (zakładam, że tam go nie ma).
Przy kole zapasowym też kompresora nigdzie nie wypatrzyłem (poza tym do pompowania kół).
Wczoraj specjalnie jak zwyczajowo auto lekko na dworze usiadło to najpierw otworzyłem bagażnik i dopiero przekręciłem kluczyk, włączyłem silnik i szybko poleciałem do tyłu słuchać skąd słychać ten kompresor.
Głośniej wydawało się go słyszeć jakby spod tylnego zderzaka niż wewnątrz bagażnika.
Jest on dostępny od środka czy rzeczywiście gdzieś pod zderzakiem?
Jak nikt nie da znać to dzisiaj poszukam go endoskopem wkładając kamerę w każdą możliwą szczelinę z tyłu auta :D
Patrzyłem też na google zdjęcia kompresora - jeśli się do niego dostanę to spróbuje odkręcić dwie śruby mocujące filtr/osuszacz bez odkręcania całego kompresora (aby mi auto nie spadło na glebe jak bym rozłączył jakieś rurki).

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #18 dnia: 21 Grudnia 2017, 10:48 55s »
Niestety kompresor dostępny od spodu po zdemontowaniu plastikowej osłony, w kombi po lewej stronie ,miedzy tłumikiem a wytłoczeniem w bagażniku.Ja miałem uszkodzoną obudowę przez kogoś kto nieostrożnie cofał ,obudowa widoczna nawet z dalszej odległości jak popatrzymy poniżej zderzaka  ;D

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Lutego 2018, 19:00 17s »
Udało mi się dostać do kompresora a dokładniej to zdjąć jego obudowę...
Obudowa jest wyłożona jakimś materiałem zapewne w celu wygłuszenia samego kompresora.
Materiał ten był totalnie nasiąknięty wodą.
Zabrałem tą obudowę do domu, dokładnie umyłem z błota i wysuszyłem suszarką by był suchy jak na pustyni.
Do samego osuszacza kompresora nie udało mi się dostać by wymienić wkład - nie znalazłem sposobu bez rozłączania rurek by zdjąć kanister z wkładem osuszacza...
Sprawdziłem stan rurek i wejść rurek do kompresora - tak jak radziliście wodą z mydłem.
Żadnych oznak bąbelków.
Okolice kompresora wysuszyłem dodatkowo grzejnikiem warsztatowym.
Nie udało mi się sprawdzić samych miechów - bez kanału nie znalazłem dojścia by opryskach miechy od góry i jeszcze być w stanie obserwować czy pojawiają się tam bąbelki.

Złożyłem wszystko uprzednio wsypując do obudowy trochę silica-gel by dodatkowo zmniejszyć wilgoć przy kompresorze.

Problem niestety nadal występuje - auto losowo będąc na dworze siada.
W garażu nadal samochód nie usiadł ani razu. Nawet po 20-30 godzinach w garażu auto nie siada ani centymetra.
Na dworze pod pracą potrafi zejść nawet ~10 cm w 8 godzin.
Wyraźnie zauważam, że szybciej/mocniej siada lewe tylne koło.

Dzisiaj obejrzałem filmik na YT:

i zastanawiam się czy wymienione w nim objawy właśnie nie pasują dobrze do moich.
Losowe, powolne opadanie auta.

W filmiku jest S500 z airmatic - ja mam S212 z regulowanym tylko tyłem.
Pod autem znalazłem coś co przypomina mi właśnie taki układ zaworków.
Dobrze myślę, że to właśnie ten element?

Gdyby było to właśnie to, to też byłbym wdzięczny o jakiś identyfikator po którym mógłbym znaleźć i kupić te zaworki.
Dojście do tego jest dobre - powinienem sobie poradzić z wymianą.
Czy rurki wchodzące są pod ciśnieniem (czy auto spadnie mi na podłogę przy wymianie)?
Myślę też, że wymiana przekaźnika kompresora jest łatwa - jeśli jest identyczny jak w airmatic (już na forum ktoś podawał jego numerki) to może też wymienić "na wszelki wypadek"?

Z góry dziękuję za pomoc!

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Tył leży...
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Lutego 2018, 19:00 17s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock