Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Układ kierowniczy i zawieszenie => Wątek zaczęty przez: marek11 w 10 Listopada 2019, 15:57 19s
-
Problem: prawa opona na wewnetrznetrznym rancie zuzyta za bardzo. Wyszlo przy wymianie kół na zimowe. W trzech warsztatach nie widzieli problemu kiedy umawialem sie na sprawdzenie i ustawienie zawieszenia. Jednak kiedy podjechalem i sie spytalem czy robia kompletna regulacje zawieszenia powiedzieli ze tylko zbieżność. W czwartym powiedzieli ze sie nie podejma bo do ustawienia kątow nachylenia kół potrzebny jest specjalny przyżąd. Pytanie: czy tylko ASO może wykonac kompletna regulacje zawieszenia?
-
Poszukaj w internecie (w okolicy) geometria zawieszenia 3D.
Właśnie 3D odróżnia zwykłą geometrie (zbieżność) od ustawiania kół w takiej płaszczyźnie by równomiernie przylegały do podłoża.
Google dość sprawnie odfiltrowuje warsztaty gdy dodasz w wyszukiwaniu "3D".
-
OK ale nie problem w samym sposobie pomiaru bo "zabytkowe" urzadzenia do ustawiania geometrii tez sobie poradza nie tylko 3D. Bardziej chodzi os sposob regulacji ( czym pokrecic) i wlasnie do tego do w212 trzeba miec cos specjalnego, jakas srube regulacyjna czy przyrzad. Dokladnie jeszcze nie wiem ale zglabiam temat.
-
Nie ma co zgłębiać tematu, było wałkowane.
-
Koledze chodzi o śruby regulacyjne do ustawienia pochylenia koła, nie ma żadnego przyżądu tylko specjalne śruby mimośrodowe które pozwalaja w lekkim stopniu na ustawienie kata.
-
majkel84 widze ze wiesz o co chodzi. Czy aby ustawic kat potrzebuje kupic ta srube czy tez ona juz jest zamontowana w aucie i wystarczy ja pokrecic w celu ustawienia kata.
Srube znalazlem np. tu https://www.autodoc.pl/febest/9057099
-
Musisz kupić właśnie takową śrubę, za jej pomocą można delikatnie korygować kąt, napisałem delikatnie ponieważ na auto po dzwonie może okazać się nie wystarczająca.
Oryginalnie masz normalną śrubę, ta którą kupisz jest na mimośrodzie dzięki czemu obracając ją można zmieniać położenie wahacza.
pozdrawiam
-
Chce powrócić do tematu, gdyż wymieniałem mcpersony . Byłem w dwóch warsztatach ,gdzie posiadają nowe urządzenia diagnostyczne i w każdym otrzymałem odpowiedz, że w mercedesie ustawia się tylko zbieżność ( ponieważ nie posiada śrub regulacyjnych). Mimo to wykonałem pomiar i i prawą stronę mam ok , lewa zarówno na kącie wyprzedzenia i pochylenia ma duża odchyłkę od normy .
Wcześniej wymieniałem juz przedni wahacz i z tego co pamiętam ,mam śrubę z mimośrodem tego typu
(http://www.mercmania.pl/forum/files/lemforder_190.jpg)
kolega w poprzednim poście podał taki rodzaj śruby
(https://cdn.autodoc.de/thumb?id=9057099&m=1&n=0&lng=pl&ccf=94077795)
która z nich jest prawidłowa, aby uzyskać możliwość regulacji.
Diagnosta powiedział mi ,że sruba regulacyjna jest droga, ok 120 zł ,więc ta druga jakoś mi nie pasuje, chociazby ze wzg.na cene ( 14,90 zł) :)
Moja śruba jest o wiele droższa
https://allegro.pl/oferta/sruba-regulacyjna-mercedes-benz-0003330971-9242232248
Może ktoś już to przerabiał?
-
Mam takie dwie śruby, oryginały, mogę ci sprzedać za 100. Jak jesteś zainteresowany to na priv.
-
Dzięki za pomoc, ale ja śuby już mam zamontowane w samochodzie, te na górnym zdjęciu. Chodzi mi tylko , aby ktoś jasno napisał czy mają być to śruby z górnego zdjęcia czy dolnego.
Chce wrócić się do warsztatu diagnostycnego, aby diagnosta jednak poruszał moją śrubą w celu regulacji, a nie bazował na informacji , że w mercedesach się nie ustawia ...
Wygląda na to, że u mnie kotoś powymieniał już śruby na mimośrodowe.
Spóbuje poluzować nakrętkę i obrócić śrubę ( na ustawieniu ,które i tak wiem,że jest poza granicą normy,w kierunku poprawy kąta ) i zobaczę czy działa.
170 zł.za ustawienie tylko zbierzności przodu i tyłu, to trochę przesada,może sam pomiar bedzie tańszy i samemu lepiej sobie ustawić :)
-
Witam wszystkich forumowiczów. Moje auto to kombi z airmatic. Czy po wymianie tylnych amorów trzeba ustawiać geometrię?miechy nie były ruszane. Różnie mówią więc nie chcę wywalać kasy na darmo. Niestety mój mechanik nic nie wspomniał na ten temat. Z góry dzięki za odpowiedzi.
-
Nie trzeba.
-
Mała informacja dla osób , które zakupiły śruby bez podkładek regulacyjnych.
Jak widać na pierwszym zdjęciu po demontażu oryginalnej śruby, widzimy gniazdo w które muszą wejść wypusty podkładki, a sama regulacja możliwa jest na mimośrodzie śruby, która zapiera się na specjalnym wyżłobieniu w podkładce.
Niestety nie da się dokupić samych podkładek, jedynie najtańszy zestaw i wykorzystać z niego podkładki o oznaczeniu 07755 febi i żaden VIS tu nie pomoże.
-
Nie ma co zgłębiać tematu, było wałkowane.
Instrukcja o regulacji przodu bardzo pomocna.
A czy masz może instrukcję jak wykonać regulację z tyłu (zbieżność i kąty pochylenia) w C207/W207?
-
Czy ktoś umiałby pomóc i wyjaśnić co może być nie tak? Pacjent to C207 1.8 CGI 2010r - wszystkie śruby mimośrodowe działaja - można korygować wszystkie wartości (wiadomo oprócz kąta pochylenia kół tylnych). Auto na 100% bezwypadkowe. Mercedes jest po wymianie spreżyn, amorków, mocowań - wszystko wg kolorów na sprężynach (założone Bilstein), nr oem amorków (założone Sachsy) i nr mocowań (założone Bilsteiny). Amorki wymieniane ze względu na zużycie, a sprężyny przy okazji (200tys.km) wraz z mocowaniami amorków. Przed wymianą auto jezdziło prosto - nie ściągało praktycznie wcale, może po jakimś 1km niewiele w prawo, ale był praktycznie ideał. Teraz po wymianie tych części i sprawdzeniu geometrii ściąga w lewo i to w miare szybko, bo juz po 30-50m, koła czy to letnie, czy zimowe, czy wymieniane tył/przód-prawa/lewa nie ma znaczenia - dalej ściaga w lewo. Jak trzyma się kierownicę prosto jedną ręką to jedzie prosto, ale wystarczy puścić i zaczyna ją skręcać lekko w lewo co powoduje ściaganie. Geometria sprawdzana i robiona dwukrotnie (dwa razy poprawiali w tym samym warsztacie) - geometria 3D firmy Mondolfo Ferro. Wg nich nie da rady już nic zrobić.. Luzów brak. Jedyne na co wpadłem i zmierzyłem to lewa strona samochodu z przodu stoi o 3mm wyżej od prawej, a z tyłu wartości są identyczne. Zresztą ściągał by wtedy raczej w prawo jak lewa stoi wyzej o te 3mm? Ma to wogóle jakiś wpływ na geometrię? Co począć Panowie?
-
Czy ktoś umiałby pomóc i wyjaśnić co może być nie tak? Pacjent to C207 1.8 CGI 2010r - wszystkie śruby mimośrodowe działaja - można korygować wszystkie wartości (wiadomo oprócz kąta pochylenia kół tylnych). Auto na 100% bezwypadkowe. Mercedes jest po wymianie spreżyn, amorków, mocowań - wszystko wg kolorów na sprężynach (założone Bilstein), nr oem amorków (założone Sachsy) i nr mocowań (założone Bilsteiny). Amorki wymieniane ze względu na zużycie, a sprężyny przy okazji (200tys.km) wraz z mocowaniami amorków. Przed wymianą auto jezdziło prosto - nie ściągało praktycznie wcale, może po jakimś 1km niewiele w prawo, ale był praktycznie ideał. Teraz po wymianie tych części i sprawdzeniu geometrii ściąga w lewo i to w miare szybko, bo juz po 30-50m, koła czy to letnie, czy zimowe, czy wymieniane tył/przód-prawa/lewa nie ma znaczenia - dalej ściaga w lewo. Jak trzyma się kierownicę prosto jedną ręką to jedzie prosto, ale wystarczy puścić i zaczyna ją skręcać lekko w lewo co powoduje ściaganie. Geometria sprawdzana i robiona dwukrotnie (dwa razy poprawiali w tym samym warsztacie) - geometria 3D firmy Mondolfo Ferro. Wg nich nie da rady już nic zrobić.. Luzów brak. Jedyne na co wpadłem i zmierzyłem to lewa strona samochodu z przodu stoi o 3mm wyżej od prawej, a z tyłu wartości są identyczne. Zresztą ściągał by wtedy raczej w prawo jak lewa stoi wyzej o te 3mm? Ma to wogóle jakiś wpływ na geometrię? Co począć Panowie?
Jeśli rzeczywiście wszystko jest ustawione poprawnie, nie ma nigdzie luzu to przychodzi mi tylko jedno do głowy - trzymający hamulec. Zaczął bym sprawdzanie od tego koła gdzie stoi wyżej. Do sprawdzenia jeszcze łożyska. Oczywiście zakładając, że wszystko jest zmontowane ok i nic nie spartolili.
-
A gdzie są pomiary WKZ? To jest krytyczne, jeśli chodzi o ściąganie.
-
WKZ? Cóż to za pomiar jeśli dałoby radę wyjaśnić?
-
Wyprzedzenie kąta zwrotnicy
-
Za wczasu jeszcze zapytam jak to jest z tym kątem wyprzedzenia zwrotnicy? Jest on w końcu ustawialny czy nie? Wrzuciłem 2 zdjęcia z zaznaczonymi na czerwono śrubami. Teoretycznie można regulować wszystko? Jeśli tak, to rozumiem, że potrzebny jest jeszcze jednen zestaw śrub mimośrodowych oprócz tych, które zakupiłem do regulacji kąta pochylenia?
-
Nikt nie zna odpowiedzi dot. wymiany tych śrub od WSZ i możliwości regulacji tego kąta?
-
Przecież wszystko masz na rysunku.
-
Wg mnie wychodzi że można je także wymienić i regulować WSZ, ale nie jestem mechanikiem dlatego chciałem mieć 100% pewność zanim na kolejnej geometrii, którą chce zrobić zaczną mi opowiadać jakieś bajki..
-
No i okazało, się że rysunek to jedno, a rzeczywistość to drugie. Po odkręceniu oryginalnej śruby od wahacza, który jest teoretycznie odpowiedzialny za kąt WSZ okazało się, że nie ma możliwości założenia śrub mimośrodowych z tymi specjalnymi podkładkami, ponieważ rozmiar otworu jest zbyt mały żeby umieścić w nim śrubę wraz z tą specjalną podkładką - po prostu nie mieszczą się. Śruby mimośrodowe musiałby być nieco chudsze aby umieścić je z tymi podkładkami w tym otworze.
Byłem na geometrii Hunter 3D. Wszystko mam ustawione na zielono wg fabryki ale mimo że auto jest bezwypadkowe to kąt WSZ lewy (od kierowcy) wynosi 10.00° i różni się o 0,53° od kąta WSZ prawego (od pasażera) który wynosi 10.53°. Auto ściąga delikatnie w prawo, po kiluset metrach. Wynik do przyjęcia i jestem prawie zadowolony, ale jeśli pojazd jest bezwypadkowy, a wahacze od nowości oryginalne to skąd ta różnica w kątach WSZ i dlaczego jednak lekko ściąga?
-
0,5 stopnia to oznacza, że jedno koło jest 0,5 cm bardziej z tyłu. Będzie ściągać.
-
Zobacz na pierwszej stronie kolega Krzysztof zadał pytanie odnośnie tych śrub, możliwe ze były inne do górnych wahaczy a inne do dolnych.
https://www.redmars.pl/product-pol-4872-Sruba-regulacyjna-pochylenia-kola-W-204-X-204-W-212-X-218.html
ta śruba wygląda nieco inaczej niżeli te co macie na zdjęciach w postach na pierwszej stronie.
-
Własnie taki komplet jak kolego podałeś w linku wymieniłem z przodu.