Autor Wątek: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko  (Przeczytany 23041 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marek11

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 1313/BGTE 220 CDI 2014 9G
Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« dnia: 10 Listopada 2019, 15:57 19s »
Problem: prawa opona na wewnetrznetrznym rancie zuzyta za bardzo. Wyszlo przy wymianie kół na zimowe. W trzech warsztatach nie widzieli problemu kiedy umawialem sie na sprawdzenie i ustawienie zawieszenia. Jednak kiedy podjechalem i sie spytalem czy robia kompletna regulacje zawieszenia powiedzieli ze tylko zbieżność. W czwartym powiedzieli ze sie nie podejma bo do ustawienia kątow nachylenia kół potrzebny jest specjalny przyżąd. Pytanie: czy tylko ASO może wykonac kompletna regulacje zawieszenia?

Forum Mercedes E-Klasa

Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« dnia: 10 Listopada 2019, 15:57 19s »

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Listopada 2019, 14:46 00s »
Poszukaj w internecie (w okolicy) geometria zawieszenia 3D.
Właśnie 3D odróżnia zwykłą geometrie (zbieżność) od ustawiania kół w takiej płaszczyźnie by równomiernie przylegały do podłoża.

Google dość sprawnie odfiltrowuje warsztaty gdy dodasz w wyszukiwaniu "3D".

Offline marek11

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 1313/BGTE 220 CDI 2014 9G
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Listopada 2019, 08:45 33s »
OK ale nie problem w samym sposobie pomiaru bo "zabytkowe" urzadzenia do ustawiania geometrii tez sobie poradza nie tylko 3D. Bardziej chodzi os sposob regulacji ( czym pokrecic) i wlasnie do tego do w212 trzeba miec cos specjalnego, jakas srube regulacyjna czy przyrzad. Dokladnie jeszcze nie wiem ale zglabiam temat.

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Listopada 2019, 09:35 04s »
Nie ma co zgłębiać tematu, było wałkowane.

Offline majkel84

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 147
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Listopada 2019, 12:02 59s »
Koledze chodzi o śruby regulacyjne do ustawienia pochylenia koła, nie ma żadnego przyżądu tylko specjalne śruby mimośrodowe które pozwalaja w lekkim stopniu na ustawienie kata.

Offline marek11

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 1313/BGTE 220 CDI 2014 9G
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Listopada 2019, 11:53 26s »
majkel84 widze ze wiesz o co chodzi. Czy aby ustawic kat potrzebuje kupic ta srube czy tez ona juz jest zamontowana w aucie i wystarczy ja pokrecic w celu ustawienia kata.
Srube znalazlem np. tu https://www.autodoc.pl/febest/9057099

Offline majkel84

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 147
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Grudnia 2019, 19:12 28s »
Musisz kupić właśnie takową śrubę, za jej pomocą można delikatnie korygować kąt, napisałem delikatnie ponieważ na auto po dzwonie może okazać się nie wystarczająca.
Oryginalnie masz normalną śrubę, ta którą kupisz jest na mimośrodzie dzięki czemu obracając ją można zmieniać położenie wahacza.

pozdrawiam

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Lipca 2020, 11:08 52s »
Chce powrócić do tematu, gdyż wymieniałem mcpersony . Byłem w dwóch warsztatach ,gdzie posiadają nowe urządzenia diagnostyczne i w każdym otrzymałem odpowiedz, że w mercedesie ustawia się tylko zbieżność ( ponieważ nie posiada śrub regulacyjnych). Mimo to wykonałem pomiar i i prawą stronę mam ok , lewa zarówno na kącie wyprzedzenia  i pochylenia ma duża odchyłkę od normy .
Wcześniej wymieniałem juz przedni wahacz i z tego co pamiętam ,mam śrubę z mimośrodem tego typu



kolega w poprzednim poście podał taki rodzaj śruby



która z nich jest prawidłowa, aby uzyskać możliwość regulacji.
Diagnosta powiedział mi ,że sruba regulacyjna jest droga, ok 120 zł ,więc ta druga jakoś mi nie pasuje, chociazby ze wzg.na cene ( 14,90 zł)  :)

Moja śruba jest o wiele droższa

https://allegro.pl/oferta/sruba-regulacyjna-mercedes-benz-0003330971-9242232248

Może ktoś już to przerabiał?

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Lipca 2020, 18:00 47s »
Mam takie dwie śruby, oryginały, mogę ci sprzedać za 100. Jak jesteś zainteresowany to na priv.

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Lipca 2020, 06:02 12s »
Dzięki za pomoc, ale ja śuby już mam zamontowane w samochodzie, te na górnym zdjęciu. Chodzi mi tylko , aby ktoś jasno napisał czy mają być to śruby z górnego zdjęcia czy dolnego.
Chce wrócić się do  warsztatu diagnostycnego, aby diagnosta jednak poruszał moją śrubą w celu regulacji, a nie bazował na informacji , że w mercedesach się nie ustawia ...
Wygląda na to, że u mnie kotoś powymieniał już śruby na mimośrodowe.
Spóbuje poluzować nakrętkę i obrócić śrubę ( na ustawieniu ,które i tak wiem,że jest poza granicą normy,w kierunku poprawy kąta ) i zobaczę czy działa.
170 zł.za ustawienie tylko zbierzności przodu i tyłu, to trochę przesada,może sam pomiar bedzie tańszy i samemu lepiej sobie ustawić  :)


Offline mialuka

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122232A376534
    • Zobacz profil
  • Samochód: E 350 CDI 265 Avangarde Kombi
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Sierpnia 2020, 21:05 45s »
Witam wszystkich forumowiczów. Moje auto to kombi z airmatic. Czy po wymianie tylnych amorów trzeba ustawiać geometrię?miechy nie były ruszane. Różnie mówią więc nie chcę wywalać kasy na darmo. Niestety mój mechanik nic nie wspomniał na ten temat. Z góry dzięki  za odpowiedzi.

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Sierpnia 2020, 08:35 30s »
Nie trzeba.

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Września 2020, 11:08 25s »
Mała informacja dla osób , które zakupiły śruby bez podkładek regulacyjnych.
Jak widać na pierwszym zdjęciu po demontażu oryginalnej  śruby, widzimy gniazdo w które muszą wejść  wypusty podkładki, a sama regulacja możliwa jest na mimośrodzie śruby, która zapiera się na specjalnym wyżłobieniu w podkładce.
Niestety nie da się dokupić samych podkładek, jedynie najtańszy zestaw i wykorzystać z niego podkładki o oznaczeniu  07755 febi i żaden VIS tu nie pomoże.

Offline twarog

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Czerwca 2021, 16:24 51s »
Nie ma co zgłębiać tematu, było wałkowane.

Instrukcja o regulacji przodu bardzo pomocna.
A czy masz może instrukcję jak wykonać regulację z tyłu (zbieżność i kąty pochylenia) w C207/W207?

Offline twarog

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Czerwca 2021, 17:49 59s »
Czy ktoś umiałby pomóc i wyjaśnić co może być nie tak? Pacjent to C207 1.8 CGI 2010r - wszystkie śruby mimośrodowe działaja - można korygować wszystkie wartości (wiadomo oprócz kąta pochylenia kół tylnych). Auto na 100% bezwypadkowe. Mercedes jest po wymianie spreżyn, amorków, mocowań - wszystko wg kolorów na sprężynach (założone Bilstein), nr oem amorków (założone Sachsy) i nr mocowań (założone Bilsteiny). Amorki wymieniane ze względu na zużycie, a sprężyny przy okazji (200tys.km) wraz z mocowaniami amorków. Przed wymianą auto jezdziło prosto - nie ściągało praktycznie wcale, może po jakimś 1km niewiele w prawo, ale był praktycznie ideał. Teraz po wymianie tych części i sprawdzeniu geometrii ściąga w lewo i to w miare szybko, bo juz po 30-50m, koła czy to letnie, czy zimowe, czy wymieniane tył/przód-prawa/lewa nie ma znaczenia - dalej ściaga w lewo. Jak trzyma się kierownicę prosto jedną ręką to jedzie prosto, ale wystarczy puścić i zaczyna ją skręcać lekko w lewo co powoduje ściaganie. Geometria sprawdzana i robiona dwukrotnie (dwa razy poprawiali w tym samym warsztacie) - geometria 3D firmy Mondolfo Ferro. Wg nich nie da rady już nic zrobić.. Luzów brak. Jedyne na co wpadłem i zmierzyłem to lewa strona samochodu z przodu stoi o 3mm wyżej od prawej, a z tyłu wartości są identyczne. Zresztą ściągał by wtedy raczej w prawo jak lewa stoi wyzej o te 3mm? Ma to wogóle jakiś wpływ na geometrię? Co począć Panowie?

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Czerwca 2021, 20:22 01s »
Czy ktoś umiałby pomóc i wyjaśnić co może być nie tak? Pacjent to C207 1.8 CGI 2010r - wszystkie śruby mimośrodowe działaja - można korygować wszystkie wartości (wiadomo oprócz kąta pochylenia kół tylnych). Auto na 100% bezwypadkowe. Mercedes jest po wymianie spreżyn, amorków, mocowań - wszystko wg kolorów na sprężynach (założone Bilstein), nr oem amorków (założone Sachsy) i nr mocowań (założone Bilsteiny). Amorki wymieniane ze względu na zużycie, a sprężyny przy okazji (200tys.km) wraz z mocowaniami amorków. Przed wymianą auto jezdziło prosto - nie ściągało praktycznie wcale, może po jakimś 1km niewiele w prawo, ale był praktycznie ideał. Teraz po wymianie tych części i sprawdzeniu geometrii ściąga w lewo i to w miare szybko, bo juz po 30-50m, koła czy to letnie, czy zimowe, czy wymieniane tył/przód-prawa/lewa nie ma znaczenia - dalej ściaga w lewo. Jak trzyma się kierownicę prosto jedną ręką to jedzie prosto, ale wystarczy puścić i zaczyna ją skręcać lekko w lewo co powoduje ściaganie. Geometria sprawdzana i robiona dwukrotnie (dwa razy poprawiali w tym samym warsztacie) - geometria 3D firmy Mondolfo Ferro. Wg nich nie da rady już nic zrobić.. Luzów brak. Jedyne na co wpadłem i zmierzyłem to lewa strona samochodu z przodu stoi o 3mm wyżej od prawej, a z tyłu wartości są identyczne. Zresztą ściągał by wtedy raczej w prawo jak lewa stoi wyzej o te 3mm? Ma to wogóle jakiś wpływ na geometrię? Co począć Panowie?

Jeśli rzeczywiście wszystko jest ustawione poprawnie, nie ma nigdzie luzu to przychodzi mi tylko jedno do głowy - trzymający hamulec. Zaczął bym sprawdzanie od tego koła gdzie stoi wyżej. Do sprawdzenia jeszcze łożyska. Oczywiście zakładając, że wszystko jest zmontowane ok i nic nie spartolili.

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Czerwca 2021, 21:08 34s »
A gdzie są pomiary WKZ? To jest krytyczne, jeśli chodzi o ściąganie.

Offline twarog

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Czerwca 2021, 22:06 01s »
WKZ? Cóż to za pomiar jeśli dałoby radę wyjaśnić?

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Czerwca 2021, 07:21 45s »
Wyprzedzenie kąta zwrotnicy

Offline twarog

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Czerwca 2021, 21:04 08s »
Za wczasu jeszcze zapytam jak to jest z tym kątem wyprzedzenia zwrotnicy? Jest on w końcu ustawialny czy nie? Wrzuciłem 2 zdjęcia z zaznaczonymi na czerwono śrubami. Teoretycznie można regulować wszystko? Jeśli tak, to rozumiem, że potrzebny jest jeszcze jednen zestaw śrub mimośrodowych oprócz tych, które zakupiłem do regulacji kąta pochylenia?

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Czerwca 2021, 21:04 08s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock