Autor Wątek: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko  (Przeczytany 23089 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline twarog

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Czerwca 2021, 08:29 55s »
Nikt nie zna odpowiedzi dot. wymiany tych śrub od WSZ i możliwości regulacji tego kąta?

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Czerwca 2021, 08:29 55s »

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1097
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #21 dnia: 13 Czerwca 2021, 09:25 12s »
Przecież wszystko masz na rysunku.

Offline twarog

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Czerwca 2021, 10:57 32s »
Wg mnie wychodzi że można je także wymienić i regulować WSZ, ale nie jestem mechanikiem dlatego chciałem mieć 100% pewność zanim na kolejnej geometrii, którą chce zrobić zaczną mi opowiadać jakieś bajki..

Offline twarog

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Czerwca 2021, 20:39 14s »
No i okazało, się że rysunek to jedno, a rzeczywistość to drugie. Po odkręceniu oryginalnej śruby od wahacza, który jest teoretycznie odpowiedzialny za kąt WSZ okazało się, że nie ma możliwości założenia śrub mimośrodowych z tymi specjalnymi podkładkami, ponieważ rozmiar otworu jest zbyt mały żeby umieścić w nim śrubę wraz z tą specjalną podkładką - po prostu nie mieszczą się. Śruby mimośrodowe musiałby być nieco chudsze aby umieścić je z tymi podkładkami w tym otworze.

Byłem na geometrii Hunter 3D. Wszystko mam ustawione na zielono wg fabryki ale mimo że auto jest bezwypadkowe to kąt WSZ lewy (od kierowcy) wynosi 10.00° i różni się o 0,53° od kąta WSZ prawego (od pasażera) który wynosi 10.53°. Auto ściąga delikatnie w prawo, po kiluset metrach. Wynik do przyjęcia i jestem prawie zadowolony, ale jeśli pojazd jest bezwypadkowy, a wahacze od nowości oryginalne to skąd ta różnica w kątach WSZ i dlaczego jednak lekko ściąga?

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1097
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Czerwca 2021, 21:42 20s »
0,5 stopnia to oznacza, że jedno koło jest 0,5 cm bardziej z tyłu. Będzie ściągać.

Offline majkel84

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 147
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #25 dnia: 01 Lipca 2021, 08:20 00s »
Zobacz na pierwszej stronie kolega Krzysztof zadał pytanie odnośnie tych śrub, możliwe ze były inne do górnych wahaczy a inne do dolnych.

https://www.redmars.pl/product-pol-4872-Sruba-regulacyjna-pochylenia-kola-W-204-X-204-W-212-X-218.html

ta śruba wygląda nieco inaczej niżeli te co macie na zdjęciach w postach na pierwszej stronie.

Offline twarog

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #26 dnia: 01 Lipca 2021, 10:38 39s »
Własnie taki komplet jak kolego podałeś w linku wymieniłem z przodu.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Ustawianie geometrii kół nie zbiezności tylko
« Odpowiedź #26 dnia: 01 Lipca 2021, 10:38 39s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock