Mercedes W213 - Forum techniczne > Kupujemy Mercedesa W213

W213 Nowy Mercedes-Benz Klasy E - premiera 2016

<< < (3/4) > >>

scareface:
Skoro mówimy o młodszym bracie to ma może ktoś E klasę z np 2017r. w kombi? Mówię teraz o najnowszym modelu klasy E.

TOMKAMIN:
Mam takowy nowy nabytek w nadwoziu kombi a dokładnie E53.
Co do nadwozia i kabiny to projekt w sumie udany - dla mnie kabina obecnego W213  wewnątrz to najfajniejsze obecnie wnętrze - lepsze niż A6 czy BMW 5. Niestety przez głupie oszczędności niektóre sprawy denerwują. Jeden z przykładów? Przycisk ryglowania drzwi jest dostępny tylko po stronie kierowcy. Jeśli zostawimy pasażera w samochodzie a ten chciałby się zamknąć to musi sięgnąć do drzwi kierowcy, słaby pomysł. Po przejechaniu tym samochodem 20 tys km doszedłem do wniosku że kupiłbym jeszcze raz W213 ale nie w wersji E53 tylko np E400d. Dlaczego? Ano AMG przegięło z zawieszeniem. Na polskie drogi jest po prostu za twarde i przez to również hałaśliwe. W sumie dziwne bo przecież jest pneumatyka i można by to jakoś lepiej dostroić. Co do trybów sportowych nie czepiam się ale tryb comfort jest słaby - nie jest komfortowy, samochód w tym trybie też podskakuje na nierównościach zamiast je cicho gasić. Podsumowująć 20 tys przejechane tym autem:
Zalety:
1. Wnętrze kabiny - estetyka i ergonomia
2. Widoczność z wnętrza
3. Bezwibracyjna praca silnika
4. Silnik w sumie na plus choć nie ma dołu jakiego bym oczekiwał
5. Poczucie przestronności w kabinie
6. Siedzenia i ich zakres regulacji
7. Układ kierowniczy - super wyczucie
8. Prowadzenie i jazda na idealnych drogach
9. Układ kierowniczy mimo szerokich opon nie jest podatny na koleiny.
10. Spalanie - jazd mix. w większości raczej nie wolno, krótkie odcinki i po mieście - można się zmieścić w 12 litrach
11. Duży bak paliwa

Wady:
1. Zawieszenie - dla mnie za twarde na polskie realia. Karoseria cały czas "pracuje", Czuć każdą nierówność asfaltu. Na chwilę fajne, szczególnie na torze ale na codzień raczej męczy.
2. Ze względu na twardość zawieszenia cierpi również akustyka wnętrza.
3. Wydech mnie męczy - taki blaszany. Jak audio go podbija przy mocnym wciskaniu gazu to nawet mi się podoba ale to co standardowo słychać z tłumika wewnątrz słabe. Na zewnątrz sam wydech lepiej odpieram.
4. Głupie oszczędności jak brak przycisku ryglowania w drzwiach pasażera.
5. Mieszane ogumienie oraz brak możliwości zamówienia koła dojazdowego. Nie ma nawet miejsca żeby można było je schować pod podłogą w bagażniku.
6. W kombi denerwuje mnie jeszcze odgłos otwierania się tylnej kamerki. W sedanie jest ok ale w kombi to słychać. Denerwuje mnie to szczególnie w korku jak jakiś samochód podjedzie z tylu za blisko i system sam tą kamerkę otwiera.

RAF77:

--- Cytat: W212 w 04 Lutego 2016, 16:19 29s ---Oj jak mi się W212 na początku nie podobało, a teraz, no cóż - podoba mi się bardzo bardzo :) Przejdzie Ci RAF77 ;)

--- Koniec cytatu ---
Patrz. 6 lat minęło i przeszło mi
Jednak miałeś rację.

Jutro jadę po w213 e400d.

W212:
Zazdroszczę i gratuluję - pochwal się nowym nabytkiem :)

RAF77:
Mój sedan W212 E250d zaliczył dzwona na autostradzie, ponad rok temu. Jakoś dawaliśmy radę przez ten czas z jednym atutem ale przyszedł czas że trzeba kupić drugi. Jeździłem testowo BMW 530d i BMW 740d i w pierwszym mi za ciasno w fotelu, w drugim znowu śliskie te fotele skórzane, nie ma trzymania na boki i jakaś taka landara, ta 7mka .
Stwierdziłem, że jednak będzie znowu E klasa sedan.
Szczególnie zainteresował mnie ten nowy silnik R6, diesel.

A W207 E350 w benzynie, nadal mi służy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej