Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W213 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W213 => Wątek zaczęty przez: jany21 w 03 Stycznia 2021, 15:41 28s
-
Kłaniam się.
Zamierzam kupić młode, w pełni sprawne i zadbane MB E W213 z przebiegiem 250 k.
Zatem pytanie, czy z takim przebiegiem mogę jeszcze liczyć na bezproblemową eksploatację,
(i ewentualnie), na jakiej wielkości wydatki muszę się przygotować aby tą bezproblemową eksploatację zapewnić ?.
-
Jak auto było regularnie serwisowane i jest zadbane to przebieg 250 tys. nie stanowi większego problemu.
Pytanie jaki silnik, bo były konstrukcje "lepsze" i "gorsze"
-
220d, 2l, 194 PS
-
Podaj oznaczenie fabryczne tego motoru, będzie łatwiej sprawdzić co to i jak to się sprawuje (oponie serwisów)
-
z danych VIN :
silnik 654920 (OM 654)
skrzynia 725008 (9-GTRONIC)
Sprzedający twierdzi, że silnik i skrzynia są oryginalne i nie wymagały żadnych prac serwisowych z wyjątkiem wymiany oleju i filtrów.
-
Młody silnik zrobiony przez Mercedes-Benz od zera - opinie o nim takie, że jak zadbany to rewelacyjny, ale jak zaczyna sie sypać to naprawy kosmicznie drogie. http://www.motodiesel.pl/silniki/5544-silnik-20-d-16v-om654.html
Jak chcesz ten silnik i skrzynie 9g to koniecznie przed kupnem do ASO na pełną diagnostykę, aby nie okazało się że po zakupie trzeba od razu włożyć kilkanaście tysięcy.
I jeszcze 9G pytaniem ile razy zmienił olej - sprawdź wpisy z ASO - 9G aby dożyło w dobrej kondycji 300 tys. powinien mieć maks co 80 tys. wymieniany olej (optymalnie to 50 tys. jak ktoś dba), ale są i tacy co nigdy nie zmieniają - takiej skrzyni bym się bał.
Sprzedający raczej nie powie ci, że silnik i skrzynia wymaga remontu :)
-
Po sprawdzeniu historii serwisowej (płatna usługa), okazało się że auto w listopadzie 2020 miało przebieg 396 k. Zrezygnowałem z zakupu.
Dziękuję za odpowiedzi.
-
Hej,
To może mógłbyś wstawić tu link do do ogłoszenia, żeby też inni się nie nadziali, a też tak z ciekawości chętnie bym obejrzał takie auto i kto je sprzedaje.
Pozdrawiam.
-
400 tys. ten silnik i ta skrzynia to już końcówka żywota i początek wydatków dla nowego właściciela.
-
Ale trzeba przyznać że dał radę silnik i skrzynia przejechać 400 tys ,to myślę że i następne 100 przeleci bezproblemowe ,zacny wynik ,w miarę świeże auto

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
Witam, mam takie pytanie poniewaz mam w213 220 coupe (moje marzenie) na co uwazac w tym aucie? Przebieg 30 tys bo auto z 2019. Czy sa w tym motorze problemy z dpf? Widze, ze mi co okolo 800 km sie wypala bo nie zalacza sie start stop i ciagnie paliwa duzo wiecej nawet o 2-3 l wiecej. Czy u was tez tak jest i jest to norma? Jak jest jego zywtonosc mniej wiecej? Nic innego w nim nie zauwazylem a jezdze ponad rok (petarda!).
-
Witam, mam takie pytanie poniewaz mam w213 220 coupe (moje marzenie) na co uwazac w tym aucie? Przebieg 30 tys bo auto z 2019. Czy sa w tym motorze problemy z dpf? Widze, ze mi co okolo 800 km sie wypala bo nie zalacza sie start stop i ciagnie paliwa duzo wiecej nawet o 2-3 l wiecej. Czy u was tez tak jest i jest to norma? Jak jest jego zywtonosc mniej wiecej? Nic innego w nim nie zauwazylem a jezdze ponad rok (petarda!).
Jak przez rok jeździsz i nie ma większych problemów to raczej nic Cie nie zaskoczy. Serwisuj regularnie, zmieniaj częściej olej niż zaleca producent i będzie ok.
Z tym start-stop to jest dziwne. Czasami jeżdżę innymi autami Mercedes (benzyny i diesle) i praktycznie w każdym to nie działa (świeci znaczek ECO "bez ramki"). U siebie i tak to wyłączyłem programowo bo nie cierpię tego rozwiązania. A wcześniej i tak działało tylko przez chwile - podobno to kwestia akumulatora (głównego, bo dodatkowy wymieniłem).
Co do wypalania DPF to z tego co widziałem na forum - dzieje się to co około 500km więc jeśli u Ciebie rzadziej to chyba nawet lepiej - nie ma się czym przejmować.
-
Wiesz co odnosnie start stopu to poprostu jak dziala to zapala sie nad zegarami zielony znaczek start stop a jak nie zalacza sie(wlasnie gdy DPF sie wypala) to na pomaranczowo i to przekrslony. Odnosnie DPFu tylko duzo jezdze po miescie i na trasie mi sie nie wypala bo nie ma jak i to mnie troche martwi, ze on sie tak jako wymuszenie wypala w miescie a nie z automatu podczas szybkiej jazdy w trasie. Ale auto bylo moim marzeniem i jestem nim po prostu oczarowany .
-
Mi zaś jak zgadze silnik to często się załącza wentylator , nie wiem o co w tym chodzi , studzi w ten sposób dpf?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Z tego co wiem to znaczy ze dpf sie wypalal i przerwales procedure i dlatego chodza wentylatory. Tez tak czasami mam ale nie wiem na ile to ora dpf.