Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Wnętrze => Wątek zaczęty przez: pabloo1983 w 29 Lipca 2021, 13:10 11s
-
Witam,
Nie chcę rozpoczynać nowego wątku, więc podłączam się pod ten. mam podobne pytanie, czy ktoś może ma do zaoferowania kierownice podgrzewaną trójramienną do w212 w wersji przed lift lub ewentualnie orientuje się czy jest możliwość przełożenia maty grzewczej z jednej do drugiej kierownicy(mam grzaną czteroramienną) - czy pod skórą jest ta mata osobno? Jest to do zrobienia?
-
Kierownice pogdrzewane sa dostepne na allegro i jest ich dużo tylko głąby co je sprzedają prawie nigdy tego nie piszą - rozpoznać łatwo po wtyczce kiery - jesli sa w niej tylko 3 przewody to nie ma grzania, jak 5 to jest grzana. Sam mam taka do sprzedania ale trojramienna (te co mialy polifty ale tez ostatnie modele przedliftowe). Z wstawianiem jakichs mat daj sobie spokoj bo to bez sensu
-
Dobrzan, dziękuje za podpowiedz. To jeszcze mam dwa pytania:
1. Sa zawsze dwa przewody z czarną i różowo-fioletową końcówka, która z nich powinna mieć 5 przewodów?
2. Czy orientujesz się może, czy Twoja kierownica pasowała by do mnie? Myślę o podłączeniu bo zapewne trzpień jest taki sam.
-
Y... pierwsze pytanie nie za bardzo wiem o co chodzi.. kierownica ma jedna wtyczke bordową w ktorej sa 3 lub 5 czarnych przewodów - tak jest w kierownicy 3 ramiennej poliftowej. Przedlift jak pamietam ma to samo i kiera jest P&P jak chcesz zmienic na poliftowa
-
tylko chyba może być problem z podłączeniem kierownicy z ogrzewaniem w aucie gdzie nie ma instalacji do grzania kierownicy... Chyba że jest taka instalacja w każdym aucie... Jest ?
-
Nie ma instalacji jak nie ma fabrycznej kiery..w WIS jest kompletna instrukcja retrofitu - bede to niebawem robil u siebie bo juz wszystko co potrzeba mam ogarniete
-
Lub można zaszaleć i założyć kierownicę od W205 (wersja sport spłaszczona na dole) - jak tak mam przerobione u siebie.
-
Witam,
nie chce zaczynać nowego wątku więc pisze tutaj... mam kierownicę 4 ramienna przed lift podgrzewaną i z wibracją do asystenta pasa ruchu. Chcę ją wymienić na trójramienną, taką po lifcie. Wiem, że brązowa kostka musi mieć 5 kabelków ( dwa na grzanie kiery). Kupiłem taką, kostka ma 5 przewodów, ale przy próbie przełożenia płytki z kiery do kiery, zauważyłem, że ta nowa nie ma żadnych przewodów od grzania! I teraz pytanie, czy możliwe, że po licie były wersję z 5 przewodami ale jednak bez grzania kierownicy? Poniżej zdjęcia z rozebranej kierownicy trójramiennej i mojej czteroramiennej. Czy kupiłem jednak złą kiere i muszę szukać innej?
-
Przykro mi kolego.. kupiles kierownice SPORT czy tam AMG jak je ktos nazywa, ktore nie wystepowaly w opcji z grzaniem. Niestety po moim wczesniejszym poscie temat zglebilem troche bardziej I wiem juz ze tak jest, a te 2 piny wylorzystane sa w takich przypadkach także do nieaktywnego asystenta pasa ruchu (kod 476), ktorego sterowanie jest zasilanie z tego samego bezpiecznika co grzanie kierownicy (tylny SAM i bezpiecznik nr 65). Tak samo moze byc z kierownica w pełni okrągłą jak nie będzie miała grzania, a będzie nieaktywny asystent zmiany pasa ruchu. W tym wypadku jedyną opcją jaką masz jest wstawienie maty grzewczej I ponowne obszycie kiery - ja tak zrobilem bo chcialem miec wlasnie te kiere (płaską od spodu) grzana - no chyba ze wystarczy Ci w pełni okrągła to taka wtedy musisz namierzyć I kupić.
-
Bardzo Ci dziekuje za odpowiedz, faktycznie zabrakło mi wiedzy, myślałem, że 5 przwodów i gitara! Ja też bym chciał jednak zostawić tą kiere, a skoro już masz temat opracownay, mógł byś podrzucić jaką matę i gdzie kupić, oraz gdzie robiłeś obszycie kiery? I jeszcze jedno, płytkę przekładałeś? Rozumiem , że dolutowałeś przewody?Z góry dzięki za pomoc
-
Z takich lepsiejszych firm co modyfikują i obszywają kierownice to podpytaj tutaj: www.prosportech.pl
-
Kiere wysylalem do firmy Heating Technology z Warszawy. Zrobili całość kompleksowo. Plytke wkladalem swoją bo moja była z modelu 2012-2013 i ona nie obsługuje grzania tylko osoby modul nad nogami kierowcy tak jak i u Ciebie. Ale Ty mając 4 ramienna kiere i teraz wstawiając 3 ramienna to płytek nie przelozysz bo są inne. Niemniej jednak w kwestii grzania nie ma to znaczenia w przedlifcie bo jak pisałem grzanie kiery obsługuje modul zewnetrzny
-
Kiere wysylalem do firmy Heating Technology z Warszawy. Zrobili całość kompleksowo. Plytke wkladalem swoją bo moja była z modelu 2012-2013 i ona nie obsługuje grzania tylko osoby modul nad nogami kierowcy tak jak i u Ciebie. Ale Ty mając 4 ramienna kiere i teraz wstawiając 3 ramienna to płytek nie przelozysz bo są inne. Niemniej jednak w kwestii grzania nie ma to znaczenia w przedlifcie bo jak pisałem grzanie kiery obsługuje modul zewnetrzny
Założyli ci ogrzewanie i obszyli ? Całościowo na gotowo ?
-
Tak jest. Podalem im tylko opornosc maty oraz czujnika temp. jaka byla w poprzedniej kierze
-
Ile Ci policzyli za założenie maty grzewczej i obszycie ?
-
Sporo....1300zl. Ale mam co chciałem i uważam że było warto
-
Raz widziałem takie coś wystawione na allegro, ale wyglądało to słabo jak jakiś pokrowiec. Pewnie jakaś garażowa robota ;)
Jak będziesz miał chwile to podeślij zdjęcia jak to u ciebie wyszło; szwy, łączenia skóry no i całościowo :), bardzo jestem ciekaw estetyki wykonania.
-
Zrobiona jest rewelacyjnie i widać było, że znają się na rzeczy bo przy ustalaniu szczegółów dokładnie wiedzieli o czym mowa. Na razie mam w tel jedną fotkę ogólną. Wkrótce wrzucę więcej detali
-
Wygląda rewelacyjnie, jeszcze poduszka i deska w skórze... szacun
-
Zrobiona jest rewelacyjnie i widać było, że znają się na rzeczy bo przy ustalaniu szczegółów dokładnie wiedzieli o czym mowa. Na razie mam w tel jedną fotkę ogólną. Wkrótce wrzucę więcej detali
Na zdjęciu wydaje się bardzo gruba, jak leży w rękach ? Nie jest za gruba ?
-
Oryginalnie jest też całkiem gruba, wszycie maty jeszcze ja pogrubiło o ok 1mm i faktycznie na zdjęciach zawsze wyglada na bardzo grubą. Niemniej jednak na żywo wyglada to lepiej, a i w rękach leży rewelacyjnie
-
Trochę spóźniony update ale co tam:) załączam fotki o których wspominałem - kiera pod innym kątem fotografowania aby wyeliminować efekt "mega grubości" oraz jakość wykonania (szwy, połączenia itp).
-
w 212 włącznik podgrzewania kierownicy jest na manetce z boku?
-
W 211, 212, 213 itd...
-
Czy przełącznik zespolony z polifta będzie pasował do przedlifta? Oczywiście o tych samych funkcjach
Mam przedlifta 212 USA w którym muszę wymienić przełącznik zesp bo jest mechanicznie uszkodzony powypadku i zastanawiam się czy nie wymienić od razu kierownicę na polifta ( mam taką z podgrzewaniem) oraz od rauz pająka z polifta
-
.
-
Możesz założyć pająka z polifta - będzie normalnie działać. Kierownice masz tez podgrzewaną trójramienną rozumiem?. I to wszystko co masz, a nie miałeś grzanej kiery oryginalnie tak?
-
Tak oryginalnie brak podgrzewania. Jest Distronic Plus oraz asystent pasa. I takiego pająka muszę dokupić a z racji że nie ma wielkiej różnicy w cenie nowego to chciałbym uruchomić grzanie kierownicy bo uważam, że jest to jedno z lepszych udogodnień w samochodach.
Czy do uruchomienia grzania w w/w kombinacji potrzebny jest jeszcze moduł N25/7?
Kierownice mam trójramienna z polifta grzana i z wibracją. Jedynie muszę szukać silniczka do wibracji bo go nie ma. Lub przełożyć ze starej kiery bo gdzieś tu czytałem idzie go wcisnąć do trójramiennej kiery
-
Tak wlasnie. Potrzebny bedzie modul N25/7 oraz 2 wiazki - jedna 4 przewodowa (+, -, CAN +, CAN -) plus idzie od tylnego SAMa z bezpiecznika 65, minus koło SAMa, CAN wpinasz w szyne w korycie na progu w nogach kierowcy pod dywanem (nr wiązki A2125403808 ok 100PLN w ASO) oraz druga która idzie od modulu do wtyczki na kolumnie kierowniczej, w ktora wpinany jest pająk - A2125402435 ok 50zl w ASO (nie pamietam ktore PINy w tej wtyczce (bodajże 7 i 8 ) ) ale sprawdze jak już bedziesz to robil. Pozostaje kwestia kiery. Jeżeli jest poliftowa od 2014r to będziesz musiał jeszcze szukać modulu do niej o numerach A2184640317 (modul w samej kierownicy ten z plytka do klaksonu występujący w kierach 3 ramiennych w latach 2012-2013) bo ten co w niej jest nie będzie działał gdyż od 2014r zrezygnowano z modulu N25/7 i zasilanie do kiery idzie bezpośrednio z tylnego SAMa. Plusem jest to ze większość kier 3 ramiennych z rocznikow 2012-2013 będzie miala ten modul nawet jak nie będzie podgrzewana (u mnie tak było) - oprócz kier AMG i SPORT bo one nigdy nie występowały z grzaniem. I to wsio... proscizna:))
Odnośnie silniczka wibracji - w trojramiennej jest on umiejscowiony na dole kiery (fotka) a czy pasuje od 4 ramiennej być może tak - nie wiem szukając auta szukalem od razu z trojramienna - 4 ramienna to wizualna pomyłka
-
Opis rewelacja, dzięki. Będę to robił dopiero za jakiś czas ale z pewnością dam znać co i jak. Do kompletu oczywiście chce wrzucić licznik w kolorze bo też będzie musiał być wymieniony na EU.
Zgadzam się z Tobą 4 ramienna nie wygląda wogole. 3 ramienna nawet okrągła jest super. Osobiście uważam że jest ładniejsza od kiery z w213 itp. ale to kwestia gustu:)
Nr kiery którą mam to A2184602318
-
Spoko. Daj znać. BTW nr modulu N25/7 to A2129008905. To najnowszy numer bo EPC podaje jeszcze 2 wcześniejsze. Niemniej jednak ciężko z nimi teraz i trzeba czatowac na okazję więc szukaj i jak trafi się w dobrej cenie to bierz od razu. Modul ten montowany jest obok zlacza OBD na oslonie nad nogami kierowcy.
Kiera wyglada mi na polift od 2014 ale odkrec prosze plytke klaksonu i wyjmij z niej modul, pyknij fote modulu oraz jego numeru to Ci powiem.
Zgadzam się z Twoim gustem - mi też ta się bardziej podoba od 3 ramiennej z 213tki
-
Super. Kierownice będę miał w przyszłym tygodniu to zobaczę co w niej siedzi dokładnie. czasu trochę mam ma kompletowanie wszystkiego bo auto dopiero będzie za kilkanaście tygodni. Czy N25/7 to moduł wspólny do podgrzewania siedzień czy jest indywidualny sterownik grzania kierownicy? Dobrze widzę w W207 jest on w bagażniku?
-
Modul N25/7 jest Tylko do grzanej kiery i do niczego innego.
Co w 207 jest w bagazniku?
-
Gdzieś mi się takie zdjęcie wyświetliło jak szukałem info:
-
To nie to. To jest modul w coupe do podgrzewanych zaglowkow. Wyglada identycznie jak modul grzanej kanapy w 212 tylko ma inny numer. Ten od grzanej kiery sprawdze jak wroce w weekend do domu bo zafiksowalem sie oznaczeniem N25/7 i teraz widze, ze raczej to nie taki numer. Jak.wczesniej pisalem modul grzanej kiery ma numer A2129008905. W necie znajdziesz jego fotke to bedziesz wiedzial jak wyglada - zupelnie inaczej niz ten z coupe. Poza tym jak pisalem on montowany jest w oslonie nad nogami kierowcy - zdjecie tez podesle kiedys tam :)
-
Oki jasne. W międzyczasie dostałem kierę i wiem już czemu była taka tania: ) jest bez silniczka i bez płytki
-
Ja pitole.. pewnie ten gosc sprzedaje te plytke osobno. W razie czego jest na ebayu za 277PLN plus 38PLN przesylka.
-
Faktycznie jest płytka ale to inny sprzedawca. Płytka jest z Niemiec a kierę kupiłem na Łotwie. Wtyczka bordowa ma mieć tylko 3 kable? gdzie wpinana jest biała kostka 2 pin od maty grzejnej?
-
Wtyczka bordowa ma miec 5 przewodow - 2 dodatkowe (grubsze) wychodza z niej i lacza sie wlasnie z biala wtyczka od maty grzejnej. Te 2 dodatkowe przewody wychodza z bordowej wtyczki w tym samym rzedzie co obecne 3 przewody (pin 5 i 6). Dwuzylowy przewod blekitny zakonczony czarna wtyczka to czujnik temperatury maty wpinany w modul, ktorego brakuje
-
To ten nr A2184640317( z postu powyżej) na zdjęciach ma tylko 3 kable
na ebay jest płytka z nr A1664640517 w dobrych pieniądzach tylko czy na pewno obsłuży też wibrację?
-
Ta z postu ma miec 3 kable i taka z tym numerem masz wziac (po prostu byla z auta gdzie nie bylo grzania ale ona je obsluguje). Kable z pinami trzeba dorobić aby polaczyc je z biala kostką. Nie mysl nawet o kupnie tej A166... bo to jest polift. Moge Ci te przewody z pinami zrobic i wyslac jak coś.
-
Ok teraz już rozumiem o co chodzi:) z wtyczką nie będzie problemu dorobię sobie. W takim razie zamawiam tą płytkę z ebaya
-
Oki. Daj znac jak dojdzie
-
Elementy pomału się kompletują. Kupiłem też drugą kierę na poduszkę i na silniczek wibracji. Jakby ktoś potrzebował kiere bez asystenta i podgrzewania to jest ładna:)
-
No i cacy:) założyłeś już?
-
Witaj. Póki co w dalszym ciągu nie mam do czego założyć:) Pojawiły się problemy z papierami i import się przedłuża.
Ale nie marnuje czasu: dokupiłem pająka z manetką do grzania kiery z polifta oraz udało mi się tanio dostać licznik kolor bo też chcę od razu taki założyć:
-
Witam, mam pytanie w temacie ogrzewania kierownicy a mianowicie w swoim S212 (2010, przedlift, bez fabrycznej instalacji ogrzewania kierownicy) kierownicę 4-ramienną (z asystentem pasa ruchu - wibracją) dałem do "wyprofilownia", dołożenia maty grzewczej i oczywiście obszycie nową skórą. I teraz chciałbym uruchomić jej ogrzewanie ale nie chcąc zmieniać "pająka" oraz osłon plastikowych kierownicy tylko podpiąć ogrzewanie kierownicy pod ogrzewanie fotela kierowcy. Stwierdziłem jeżdżąc innym samochodem posiadającym ogrzewanie kierownicy i foteli, że w zasadzie zawsze używałem i tego i tamtego ogrzewania razem. Wniosek więc nasunął się sam że najlepszym wyjściem będzie "podpięcie" ogrzewania kiery pod ogrzewanie fotela. I teraz mam pytanie: czy jest to możliwe w oparciu o oryginalną instalację fabryczną? I kto w okolicach Poznania lub woj. wielkopolskiego mógłby mi w tym pomóc? Poszukuje dobrego i znającego się na rzeczy (Mercedesach) elektryka /elektronika, który pomyśli jak i to zrobi.
Z góry dziękuję za pomoc:-)
-
Na oryginalnej instalacji na pewno tego nie zrobisz. Rzezba w postaci pociagniecia przewodu "+" od wtyku maty fotela i "-" gdzieś blizej kierownicy teoretycznie moglaby sie udac tak aby zalaczajac ogrzewanie fotela grzalo tez kierownice ale modul grzania fotela pewnie bedzie walił błędem bo mu się oporność nie bedzie zgadzać. Ogrzewanie w przedliftach ma swoj osobny modul (jak nie chcesz zmieniac pajaka na poliftowy oczywiscie) i zalaczane jest przez obracanie glowki manetki regulacji kolumny kierownicy. Także nawet nie wiem czy życzyć powodzenia czy nie... sprobowac mozesz
-
Na oryginalnej instalacji na pewno tego nie zrobisz. Rzezba w postaci pociagniecia przewodu "+" od wtyku maty fotela i "-" gdzieś blizej kierownicy teoretycznie moglaby sie udac tak aby zalaczajac ogrzewanie fotela grzalo tez kierownice ale modul grzania fotela pewnie bedzie walił błędem bo mu się oporność nie bedzie zgadzać. Ogrzewanie w przedliftach ma swoj osobny modul (jak nie chcesz zmieniac pajaka na poliftowy oczywiscie) i zalaczane jest przez obracanie glowki manetki regulacji kolumny kierownicy. Także nawet nie wiem czy życzyć powodzenia czy nie... sprobowac mozesz
Dzięki za podpowiedzi. O dodatkowym module sterującym ogrzewaniem kierownicy w wersjach przedliftowych dowiedziałem się z tego wątku i moja "logika" myślowa była taka, że jeżeli moduł sterujący ogrzewaniem kierownicy (w fabrycznych instalacjach przedliftowych) dostaje sygnał od dodatkowej manetki regulacji elektrycznej kierownicy (poprzez jej obrócenie) to równie dobrze może dostać sygnał / załączyć ogrzewanie z przycisku włączającego ogrzewanie fotela kierowcy. Czy źle kombinuje? Dlatego szukam elektryka / elektronika (na chwilę obecną już z całej Polski - mam jeszcze kilka innych rzeczy do ogarnięcia) który zna się na Mercedesach i będzie potrafił mi w tym pomóc / uruchomić.
-
Czy ktoś miałby lub mógł podpowiedzieć , spis części (schemat) potrzebnych do dołożenia ogrzewania kierownicy w oparciu o fabryczną instalację do W212/S212 w wersji przedliftowej w samochodzie który oryginalnie nie miał ogrzewania kierownicy. Chodzi mi o numery części tak aby można skompletować wszystkie potrzebne. I jeszcze pytanie czy należy wymienić taśmę w kierownicy z wersji bez ogrzewania na wersję z ogrzewaniem (taką informację uzyskałem w ASO i chciałbym potwierdzić).
-
Jesli chodzi o tasme to tak - jest inna (ma dodatkowe styki do grzania kiery) ale to musisz i tak kupic calego pająka z taśmą od razu. Numery czesci moge Ci podac jak i rowniez schemat.