Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Wnętrze => Wątek zaczęty przez: pabloo1983 w 29 Lipca 2021, 13:10 11s
-
Witam,
Nie chcę rozpoczynać nowego wątku, więc podłączam się pod ten. mam podobne pytanie, czy ktoś może ma do zaoferowania kierownice podgrzewaną trójramienną do w212 w wersji przed lift lub ewentualnie orientuje się czy jest możliwość przełożenia maty grzewczej z jednej do drugiej kierownicy(mam grzaną czteroramienną) - czy pod skórą jest ta mata osobno? Jest to do zrobienia?
-
Kierownice pogdrzewane sa dostepne na allegro i jest ich dużo tylko głąby co je sprzedają prawie nigdy tego nie piszą - rozpoznać łatwo po wtyczce kiery - jesli sa w niej tylko 3 przewody to nie ma grzania, jak 5 to jest grzana. Sam mam taka do sprzedania ale trojramienna (te co mialy polifty ale tez ostatnie modele przedliftowe). Z wstawianiem jakichs mat daj sobie spokoj bo to bez sensu
-
Dobrzan, dziękuje za podpowiedz. To jeszcze mam dwa pytania:
1. Sa zawsze dwa przewody z czarną i różowo-fioletową końcówka, która z nich powinna mieć 5 przewodów?
2. Czy orientujesz się może, czy Twoja kierownica pasowała by do mnie? Myślę o podłączeniu bo zapewne trzpień jest taki sam.
-
Y... pierwsze pytanie nie za bardzo wiem o co chodzi.. kierownica ma jedna wtyczke bordową w ktorej sa 3 lub 5 czarnych przewodów - tak jest w kierownicy 3 ramiennej poliftowej. Przedlift jak pamietam ma to samo i kiera jest P&P jak chcesz zmienic na poliftowa
-
tylko chyba może być problem z podłączeniem kierownicy z ogrzewaniem w aucie gdzie nie ma instalacji do grzania kierownicy... Chyba że jest taka instalacja w każdym aucie... Jest ?
-
Nie ma instalacji jak nie ma fabrycznej kiery..w WIS jest kompletna instrukcja retrofitu - bede to niebawem robil u siebie bo juz wszystko co potrzeba mam ogarniete
-
Lub można zaszaleć i założyć kierownicę od W205 (wersja sport spłaszczona na dole) - jak tak mam przerobione u siebie.
-
Witam,
nie chce zaczynać nowego wątku więc pisze tutaj... mam kierownicę 4 ramienna przed lift podgrzewaną i z wibracją do asystenta pasa ruchu. Chcę ją wymienić na trójramienną, taką po lifcie. Wiem, że brązowa kostka musi mieć 5 kabelków ( dwa na grzanie kiery). Kupiłem taką, kostka ma 5 przewodów, ale przy próbie przełożenia płytki z kiery do kiery, zauważyłem, że ta nowa nie ma żadnych przewodów od grzania! I teraz pytanie, czy możliwe, że po licie były wersję z 5 przewodami ale jednak bez grzania kierownicy? Poniżej zdjęcia z rozebranej kierownicy trójramiennej i mojej czteroramiennej. Czy kupiłem jednak złą kiere i muszę szukać innej?
-
Przykro mi kolego.. kupiles kierownice SPORT czy tam AMG jak je ktos nazywa, ktore nie wystepowaly w opcji z grzaniem. Niestety po moim wczesniejszym poscie temat zglebilem troche bardziej I wiem juz ze tak jest, a te 2 piny wylorzystane sa w takich przypadkach także do nieaktywnego asystenta pasa ruchu (kod 476), ktorego sterowanie jest zasilanie z tego samego bezpiecznika co grzanie kierownicy (tylny SAM i bezpiecznik nr 65). Tak samo moze byc z kierownica w pełni okrągłą jak nie będzie miała grzania, a będzie nieaktywny asystent zmiany pasa ruchu. W tym wypadku jedyną opcją jaką masz jest wstawienie maty grzewczej I ponowne obszycie kiery - ja tak zrobilem bo chcialem miec wlasnie te kiere (płaską od spodu) grzana - no chyba ze wystarczy Ci w pełni okrągła to taka wtedy musisz namierzyć I kupić.
-
Bardzo Ci dziekuje za odpowiedz, faktycznie zabrakło mi wiedzy, myślałem, że 5 przwodów i gitara! Ja też bym chciał jednak zostawić tą kiere, a skoro już masz temat opracownay, mógł byś podrzucić jaką matę i gdzie kupić, oraz gdzie robiłeś obszycie kiery? I jeszcze jedno, płytkę przekładałeś? Rozumiem , że dolutowałeś przewody?Z góry dzięki za pomoc
-
Z takich lepsiejszych firm co modyfikują i obszywają kierownice to podpytaj tutaj: www.prosportech.pl
-
Kiere wysylalem do firmy Heating Technology z Warszawy. Zrobili całość kompleksowo. Plytke wkladalem swoją bo moja była z modelu 2012-2013 i ona nie obsługuje grzania tylko osoby modul nad nogami kierowcy tak jak i u Ciebie. Ale Ty mając 4 ramienna kiere i teraz wstawiając 3 ramienna to płytek nie przelozysz bo są inne. Niemniej jednak w kwestii grzania nie ma to znaczenia w przedlifcie bo jak pisałem grzanie kiery obsługuje modul zewnetrzny
-
Kiere wysylalem do firmy Heating Technology z Warszawy. Zrobili całość kompleksowo. Plytke wkladalem swoją bo moja była z modelu 2012-2013 i ona nie obsługuje grzania tylko osoby modul nad nogami kierowcy tak jak i u Ciebie. Ale Ty mając 4 ramienna kiere i teraz wstawiając 3 ramienna to płytek nie przelozysz bo są inne. Niemniej jednak w kwestii grzania nie ma to znaczenia w przedlifcie bo jak pisałem grzanie kiery obsługuje modul zewnetrzny
Założyli ci ogrzewanie i obszyli ? Całościowo na gotowo ?
-
Tak jest. Podalem im tylko opornosc maty oraz czujnika temp. jaka byla w poprzedniej kierze
-
Ile Ci policzyli za założenie maty grzewczej i obszycie ?
-
Sporo....1300zl. Ale mam co chciałem i uważam że było warto
-
Raz widziałem takie coś wystawione na allegro, ale wyglądało to słabo jak jakiś pokrowiec. Pewnie jakaś garażowa robota ;)
Jak będziesz miał chwile to podeślij zdjęcia jak to u ciebie wyszło; szwy, łączenia skóry no i całościowo :), bardzo jestem ciekaw estetyki wykonania.
-
Zrobiona jest rewelacyjnie i widać było, że znają się na rzeczy bo przy ustalaniu szczegółów dokładnie wiedzieli o czym mowa. Na razie mam w tel jedną fotkę ogólną. Wkrótce wrzucę więcej detali
-
Wygląda rewelacyjnie, jeszcze poduszka i deska w skórze... szacun
-
Zrobiona jest rewelacyjnie i widać było, że znają się na rzeczy bo przy ustalaniu szczegółów dokładnie wiedzieli o czym mowa. Na razie mam w tel jedną fotkę ogólną. Wkrótce wrzucę więcej detali
Na zdjęciu wydaje się bardzo gruba, jak leży w rękach ? Nie jest za gruba ?
-
Oryginalnie jest też całkiem gruba, wszycie maty jeszcze ja pogrubiło o ok 1mm i faktycznie na zdjęciach zawsze wyglada na bardzo grubą. Niemniej jednak na żywo wyglada to lepiej, a i w rękach leży rewelacyjnie
-
Trochę spóźniony update ale co tam:) załączam fotki o których wspominałem - kiera pod innym kątem fotografowania aby wyeliminować efekt "mega grubości" oraz jakość wykonania (szwy, połączenia itp).
-
w 212 włącznik podgrzewania kierownicy jest na manetce z boku?
-
W 211, 212, 213 itd...
-
Czy przełącznik zespolony z polifta będzie pasował do przedlifta? Oczywiście o tych samych funkcjach
Mam przedlifta 212 USA w którym muszę wymienić przełącznik zesp bo jest mechanicznie uszkodzony powypadku i zastanawiam się czy nie wymienić od razu kierownicę na polifta ( mam taką z podgrzewaniem) oraz od rauz pająka z polifta
-
.
-
Możesz założyć pająka z polifta - będzie normalnie działać. Kierownice masz tez podgrzewaną trójramienną rozumiem?. I to wszystko co masz, a nie miałeś grzanej kiery oryginalnie tak?
-
Tak oryginalnie brak podgrzewania. Jest Distronic Plus oraz asystent pasa. I takiego pająka muszę dokupić a z racji że nie ma wielkiej różnicy w cenie nowego to chciałbym uruchomić grzanie kierownicy bo uważam, że jest to jedno z lepszych udogodnień w samochodach.
Czy do uruchomienia grzania w w/w kombinacji potrzebny jest jeszcze moduł N25/7?
Kierownice mam trójramienna z polifta grzana i z wibracją. Jedynie muszę szukać silniczka do wibracji bo go nie ma. Lub przełożyć ze starej kiery bo gdzieś tu czytałem idzie go wcisnąć do trójramiennej kiery
-
Tak wlasnie. Potrzebny bedzie modul N25/7 oraz 2 wiazki - jedna 4 przewodowa (+, -, CAN +, CAN -) plus idzie od tylnego SAMa z bezpiecznika 65, minus koło SAMa, CAN wpinasz w szyne w korycie na progu w nogach kierowcy pod dywanem (nr wiązki A2125403808 ok 100PLN w ASO) oraz druga która idzie od modulu do wtyczki na kolumnie kierowniczej, w ktora wpinany jest pająk - A2125402435 ok 50zl w ASO (nie pamietam ktore PINy w tej wtyczce (bodajże 7 i 8 ) ) ale sprawdze jak już bedziesz to robil. Pozostaje kwestia kiery. Jeżeli jest poliftowa od 2014r to będziesz musiał jeszcze szukać modulu do niej o numerach A2184640317 (modul w samej kierownicy ten z plytka do klaksonu występujący w kierach 3 ramiennych w latach 2012-2013) bo ten co w niej jest nie będzie działał gdyż od 2014r zrezygnowano z modulu N25/7 i zasilanie do kiery idzie bezpośrednio z tylnego SAMa. Plusem jest to ze większość kier 3 ramiennych z rocznikow 2012-2013 będzie miala ten modul nawet jak nie będzie podgrzewana (u mnie tak było) - oprócz kier AMG i SPORT bo one nigdy nie występowały z grzaniem. I to wsio... proscizna:))
Odnośnie silniczka wibracji - w trojramiennej jest on umiejscowiony na dole kiery (fotka) a czy pasuje od 4 ramiennej być może tak - nie wiem szukając auta szukalem od razu z trojramienna - 4 ramienna to wizualna pomyłka
-
Opis rewelacja, dzięki. Będę to robił dopiero za jakiś czas ale z pewnością dam znać co i jak. Do kompletu oczywiście chce wrzucić licznik w kolorze bo też będzie musiał być wymieniony na EU.
Zgadzam się z Tobą 4 ramienna nie wygląda wogole. 3 ramienna nawet okrągła jest super. Osobiście uważam że jest ładniejsza od kiery z w213 itp. ale to kwestia gustu:)
Nr kiery którą mam to A2184602318
-
Spoko. Daj znać. BTW nr modulu N25/7 to A2129008905. To najnowszy numer bo EPC podaje jeszcze 2 wcześniejsze. Niemniej jednak ciężko z nimi teraz i trzeba czatowac na okazję więc szukaj i jak trafi się w dobrej cenie to bierz od razu. Modul ten montowany jest obok zlacza OBD na oslonie nad nogami kierowcy.
Kiera wyglada mi na polift od 2014 ale odkrec prosze plytke klaksonu i wyjmij z niej modul, pyknij fote modulu oraz jego numeru to Ci powiem.
Zgadzam się z Twoim gustem - mi też ta się bardziej podoba od 3 ramiennej z 213tki
-
Super. Kierownice będę miał w przyszłym tygodniu to zobaczę co w niej siedzi dokładnie. czasu trochę mam ma kompletowanie wszystkiego bo auto dopiero będzie za kilkanaście tygodni. Czy N25/7 to moduł wspólny do podgrzewania siedzień czy jest indywidualny sterownik grzania kierownicy? Dobrze widzę w W207 jest on w bagażniku?
-
Modul N25/7 jest Tylko do grzanej kiery i do niczego innego.
Co w 207 jest w bagazniku?
-
Gdzieś mi się takie zdjęcie wyświetliło jak szukałem info:
-
To nie to. To jest modul w coupe do podgrzewanych zaglowkow. Wyglada identycznie jak modul grzanej kanapy w 212 tylko ma inny numer. Ten od grzanej kiery sprawdze jak wroce w weekend do domu bo zafiksowalem sie oznaczeniem N25/7 i teraz widze, ze raczej to nie taki numer. Jak.wczesniej pisalem modul grzanej kiery ma numer A2129008905. W necie znajdziesz jego fotke to bedziesz wiedzial jak wyglada - zupelnie inaczej niz ten z coupe. Poza tym jak pisalem on montowany jest w oslonie nad nogami kierowcy - zdjecie tez podesle kiedys tam :)
-
Oki jasne. W międzyczasie dostałem kierę i wiem już czemu była taka tania: ) jest bez silniczka i bez płytki
-
Ja pitole.. pewnie ten gosc sprzedaje te plytke osobno. W razie czego jest na ebayu za 277PLN plus 38PLN przesylka.
-
Faktycznie jest płytka ale to inny sprzedawca. Płytka jest z Niemiec a kierę kupiłem na Łotwie. Wtyczka bordowa ma mieć tylko 3 kable? gdzie wpinana jest biała kostka 2 pin od maty grzejnej?
-
Wtyczka bordowa ma miec 5 przewodow - 2 dodatkowe (grubsze) wychodza z niej i lacza sie wlasnie z biala wtyczka od maty grzejnej. Te 2 dodatkowe przewody wychodza z bordowej wtyczki w tym samym rzedzie co obecne 3 przewody (pin 5 i 6). Dwuzylowy przewod blekitny zakonczony czarna wtyczka to czujnik temperatury maty wpinany w modul, ktorego brakuje
-
To ten nr A2184640317( z postu powyżej) na zdjęciach ma tylko 3 kable
na ebay jest płytka z nr A1664640517 w dobrych pieniądzach tylko czy na pewno obsłuży też wibrację?
-
Ta z postu ma miec 3 kable i taka z tym numerem masz wziac (po prostu byla z auta gdzie nie bylo grzania ale ona je obsluguje). Kable z pinami trzeba dorobić aby polaczyc je z biala kostką. Nie mysl nawet o kupnie tej A166... bo to jest polift. Moge Ci te przewody z pinami zrobic i wyslac jak coś.
-
Ok teraz już rozumiem o co chodzi:) z wtyczką nie będzie problemu dorobię sobie. W takim razie zamawiam tą płytkę z ebaya
-
Oki. Daj znac jak dojdzie
-
Elementy pomału się kompletują. Kupiłem też drugą kierę na poduszkę i na silniczek wibracji. Jakby ktoś potrzebował kiere bez asystenta i podgrzewania to jest ładna:)
-
No i cacy:) założyłeś już?
-
Witaj. Póki co w dalszym ciągu nie mam do czego założyć:) Pojawiły się problemy z papierami i import się przedłuża.
Ale nie marnuje czasu: dokupiłem pająka z manetką do grzania kiery z polifta oraz udało mi się tanio dostać licznik kolor bo też chcę od razu taki założyć: