Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Wnętrze => Wątek zaczęty przez: niepozorny w 25 Października 2020, 19:56 34s
-
Cześć.
Nie mogę znaleźć w necie. Więc może ktoś mnie poratuje.
Chciałbym sprawdzić całą linię dostarczającą powietrze do siedzenia kierowcy.
Mógłby ktoś udostępnić schemat lub dokumentację?
Pozdrawiam
-
Nie ma sensu sprawdzać całej linii. Powszechną usterką jest nieszczelność pomiędzy regulatorem a rurkami doprowadzającymi do regulatora. Od tego zacznij (np. dociśnij cały regulator do dołu).
-
Regulator to ten moduł rozdzielający powietrze w oparciu kierowcy? Chodzi o ten szary przewód doprowadzający do niego powietrze?
-
Nie, regulator to panel z pokrętłami z boku siedziska. Dochodzi do niego kilka przewodów i jak na jednym jest nieszczelność, to cały układ jest bez ciśnienia.
-
W moim przypadku nieszczelność była przez pękniętą wtyczkę łączącą fotel z wiązką w podłodze. Także warto przyjrzeć się również temu.
-
U mnie jest trochę inny problem.
Mianowicie starka podpowiada że gdzieś na linii jest przewód zagnieciony.
Fabryczny moduł ze zdjęcia powoli przepuszcza powietrze na zaworze zaznaczonym jako 1.
Kupiona używka przepuszcza na 1 i 2.
Czyli u mnie jest efekt, że komory powietrzne się same pompują.
Dzieje się to nawet przy odpiętym regulatorze z boku siedzenia.
I tu chciałem faktycznie przejrzeć tą linię jak starka podpowiada.
Nie mam pewności czy ten używany moduł jest wadliwy czy gdzieś przed fotelem jest jakiś problem.
-
Witam.
Znajdzie się jakaś dobra dusza i mnie poratuje schematem i instrukcją jak dobrać się do pompki foteli?
Mam wersję z regulatorem ze zdjęcia. Do niego dochodzi tylko linia sygnałowa, bez przewodów pneumatycznych.
-
VIN?
-
WDD2120931A426735
-
Pompa i zbiornik jest w bagażniku w prawej wnęce. Od niej powinien iść przewód do sterownika w oparciu fotela.
-
Prawa wnęka patrząc od strony bagażnika? Czyli po stronie przeciwnej do kompresora airmatic?