Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez jary dnia 25 Feb 2019
  • witam, czy po stłuczcie nawet jak z tyłu nikt nie siedział uaktywnia sie napinacz pasów?
    Jak tak, to jak sprawdzić czy rzeczywiście on tam jest?
  • #2 wysłana przez Magicd dnia 25 Feb 2019
  • W W212 są elektryczne napinacze pasów.
    Działają wielokrotnie (nie psują się po kolizji).
    Możesz je przetestować sadzając kogoś na tylne siedzenie, rozpędzając się do 100 km/h i nagle wciskając hamulec do oporu.
    System PRE-SAFE w momencie nagłego hamowania bez zapowiedzi uruchamia prostowanie siedzeń przednich i napinacze pasów bezpieczeństwa wszystkich zajętych siedzeń.
  • #3 wysłana przez W212 dnia 25 Feb 2019
  • Nie trzeba do 100 km/h :)  wystarczy nagły strzał nogą w pedał hamulca ;)
    System rozpoznaje krytyczne sytuacje już w początkowej fazie i w razie zagrożenia wypadkiem inicjuje prewencyjne działania na rzecz ochrony pasażerów. Obejmuje to na przykład odwracalne naprężenie taśm pasów lub automatyczne zamykanie szyb.
    System oferuje pasażerom optymalną ochronę przed skutkami wypadku w formie działań zapobiegawczych, nieustannie analizuje dane z czujników innych systemów, jak elektroniczny program stabilizacji jazdy ESP i asystent układu hamulcowego BAS, wykrywając w ten sposób na przykład tendencje do pod- lub nadsterowności oraz krytyczne hamowanie. W razie wykrycia niebezpiecznej sytuacji PRE-SAFE błyskawicznie uruchamia różne funkcje. Obejmuje to na przykład odwracalne naprężenie taśm pasów i zamknięcie szyb. Odpowiednio do zakresu wyposażenia przedni fotel pasażera i elektrycznie regulowane tylne siedzenia są przestawiane w korzystniejsze w aspekcie spodziewanego zderzenia położenia, panoramiczne okno dachowe jest zamykane i następuje napompowanie bocznych komór foteli wielokonturowych w celu lepszego ustawienia pozycji pasażerów.

    Po kolizji wystrzelony napinacz pasów nadaje się już tylko do wymiany. Przy zadziałaniu systemu PRE-SAFE napinacza nie trzeba wymieniać - wraca do poprzedniego ustawienia (jeśli do kolizji nie doszło).
  • #4 wysłana przez jary dnia 27 Feb 2019
  • Po kolizji wystrzelony napinacz pasów nadaje się już tylko do wymiany - moj byl po lekkiej kolizji i jestem ciekaw czy wymienili napinacze, ale chyba jakby nie wymienili to by wyskakiwał jakis blad, a tutaj nie ma nic

    magic cd pisze ze nie psuja sie po kolizji wiec jak to jest ?:)

    samochod to w207 polift wiec tak samo jak w w212 ?

  • #5 wysłana przez W212 dnia 27 Feb 2019
  • Zobacz https://allegro.pl/oferta/pasy-napinacze-mercedes-w212-air-bag-tyl-gl-5222877060
    Jeśli ten nabój zostanie wystrzelony to pas się napina. Po wystrzale nie ma opcji że wróci na swoje miejsce ;)
    Jak widać są firmy, które to regenerują - nie wiem z jakim skutkiem i na ile bezpieczne to jest później...
  • #6 wysłana przez Magicd dnia 27 Feb 2019
  • Ja mogę się mylić - żadnej kolizji W212 nie miałem i mam bezwypadkowe auto.
    Wiem, że PRE-SAFE napina pasy silnikiem elektrycznym który zdecydowanie może pracować wielokrotnie (już kilka razy mi napinał pasy jak za późno hamowałem gdy ktoś zajechał mi drogę).
    O naboju (napinaczy pirotechnicznym) nie słyszałem w W212 ale jeśli [W212] tak mówi to obstawiam, że wie lepiej.
    W starszych autach na 99% były napinacze pirotechniczne/jednorazowe.
    Tutaj tego ja pewien nie jestem - wiem, że na 100% są elektryczne ale może dodatkowo jest pirotechniczny.
  • #7 wysłana przez Remi dnia 27 Feb 2019
  • Na 100% są pirotechniczne. Poza elektrycznym. Są firmy zajmujące się regeneracja pirotechnicznych - wymieniają nabój.
  • #8 wysłana przez maciekolo dnia 27 Feb 2019
  • Panowie Pre-safe dostępny już był od 1998r - w w220. Nie można porównywać zadziałania presafe z kolizją gdzie zadziałają napinacze/ poduszki. Po kolizji gdy "wystrzeli" pirotechniczny napinacz pasa należy go wymienić.
  • #9 wysłana przez W212 dnia 27 Feb 2019
  • Panowie Pre-safe dostępny już był od 1998r - w w220.

    maciekolo, od października 2002 roku.
  • #10 wysłana przez jary dnia 28 Feb 2019
  • jakby był niewymieniony to by był błąd tak ?
  • #11 wysłana przez W212 dnia 28 Feb 2019
  • Nie, można wstawić mały oporniczek w obwód i nie będzie już nigdy zgłaszał błędu. Wystrzelony nabój powoduje wciągnięcie zwijaka i skrócenie (napięcie) pasa. Cwani sprzedawcy rozkładają to, prostują zwijak i wkładają opornik aby nie świeciło na desce. Sprawdź czy masz nabój i czy wszystko wygląda tam na niekombinowane...
    Nawet jeśli nikt nie siedział, nie raz widziałem tylne pasy napięte przez wystrzelony napinacz na tylnej kanapie.
  • #12 wysłana przez sewan dnia 28 Feb 2019
  • Cóż, po kolizji/wypadku cały pas powinien być też wymieniony (przestaje pełnić funkcję amortyzującą, rozciąga się nawet o 15cm).
  • #13 wysłana przez Remi dnia 28 Feb 2019
  • To, że się rozciągnął to pikuś, ale bardziej chodzi o to, że przestaje być po tym rozciągnięciu tak elastyczny jak przed i tu jest problem bo zadziała gorzej w razie w...
    Zakładam, że Sewan to miał na myśli i zastosował skrót myślowy
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu