Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Mariusz86 w 11 Listopada 2018, 10:20 02s
-
Mam problem z ogrzewaniem a mianowicie jak ustawie na LO to leci zimne powietrze (czyli tak jak powinno być) ale już przy ustawieniu 16,17 czy 18 stopni grzeje dość mocno i w samochodzie jest za gorąco. Dzieje się to dość nieregularnie - czasem przy niskich ustawieniach (16-18stopni) grzeje za mocno a czasem leci zimne powietrze. Czym to może być spowodowane ? Czujnik temp wewnętrznej ?
-
Podłącz pod SD i sprawdź czy któryś czujnik temperatury nie przekłamuje, ich jest sporo w tym aucie...
-
Pierwsze pytanie, to czy jest tak na stale, czy mowisz tylko o okresowych skokach temperatury?
Nie sprawdzalem jeszcze ogrzewania na W212, ale poprzednie modele nie mialy programow na stopniowe przestawianie nagrzewania.
To powoduje ze jak ustawisz temp na 20C - nagrzewanie bedzie dawac gorace powietrze nawet jak auto ma juz 19C i potem gwaltownie obnizy na mniejszy wydatek.
W tych autach system klimatyzacji operuje z tuzinem czujnikow, wiec na chlopski rozum wiele nie zdzialasz.
Musisz uzyc skaner aby odczytac wskazania.
Jesli to zrobisz z samego rana przed uruchomieniem silnika, to wadliwy czujnik temperatury bedzie mial odczyt z duza roznica od innych.
-
Pierwsze pytanie, to czy jest tak na stale, czy mowisz tylko o okresowych skokach temperatury?
Trudno powiedziec czy na stałe czy nie, ja bym powiedział ,że "w cały świat". Wsiadam do samochodu ustawiam np na 17 stopni i po rozgrzaniu silnika raz dmucha ciepłym/gorącym powietrzem a np następnego dnia przy podobnych warunkach/pogodzie dmucha letnim. Jak dmucha ciepłym to po kilku czy kilkunastu km potrafi zacząć dmuchać chłodnym i za jakiś czas znów daje ciepłe. Innym razem od momentu gdy silnik złapie temp. dmucha cały czas letnim (czyli tak jak wg mnie powinno ).
Nie sprawdzalem jeszcze ogrzewania na W212, ale poprzednie modele nie mialy programow na stopniowe przestawianie nagrzewania.
To powoduje ze jak ustawisz temp na 20C - nagrzewanie bedzie dawac gorace powietrze nawet jak auto ma juz 19C i potem gwaltownie obnizy na mniejszy wydatek.
W212 mam dopiero od 4 miesięcy , 6 lat jeżdziłem w211 ,w której miałem klime 4-strefową i nigdy nie miałem tak,że dmuchało gorącym powietrzem a później gwałtownie obniżało temp. - raczej wszystko odbywało się płynnie. Ustawiałem temp np 17 czy 18 stopni i wiało mi letnim powietrzem.
-
4-strefowy klimatronik w W211 pozwala wyświetlać wartości sensorów bezpośrednio na nim a jeśli taka opcja w W212 istnieje, to internet jej jeszcze nie odkrył.
Tak ze na chwile obecna bez komputera nic nie wygłówkujesz.
-
Odgrzeje trochę temat. Zeszłą zimę przejeździłem z ogrzewaniem działającym w cały świat. Teraz przed zimą wziąłem się za naprawę . Pojechałem pod SD , sprawdzone zostały klapy, czujniki temp i wszystko co związane z ogrzewaniem. Na SD wywaliło błąd czujnika temperatury wewnętrznej (tego z wentylatorkiem ,który jest przy stacyjce). Cały czas pokazuje wartość -50 stopni Celsiusza i dlatego ogrzewanie "wariowało" . Jak się do niego najlepiej dobrać ? przerabiał ktoś temat wymiany tego czujnika ?
-
Wymieniłem czujnik na używany z auta z 2017roku -myślałem że taki świeży będzie sprawny...ale znów jest to samo co na moim . Teraz przy temp otoczenia ok 0 stopni ustawiam na "low" i leci zimne, na ustawieniu od 16 w górę leci gorące a w samochodzie jest jak w saunie. Tak jakby kolejny czujnik był niesprawny. Jest jakaś możliwość sprawdzenia czy czujnik jest sprawny np miernikiem lub jakąś inną metodą poza podłaczeniem kolejny raz samochodu po sd ?
-
Tych czujników to jest chyba kilka, może nie ten wymieniasz...
Poza tym na początku zawsze leci nawet przy 16 stopniach ciepło, dopóki w aucie się nie nagrzeje...
-
byłem na SD i gościu mi sprawdzał układ ogrzewania , klapy itp, nawet adaptację robił i wszystko było ok poza tym ,że SD pokazał wartość na czujniku temp wewnętrznej(z wiatrakiem) -50 stopni, reszta czujników pokazywała mniej więcej taka temp jaka w rzeczywistości była w samochodzie . A jeżeli chodzi o to "16 stopni " to gdy jest zimno na zewnątrz a samochód jest rozgrzany, w środku gorąco jak cholera to przy wartosci 16 leci gorące powietrze. Jak jest ciepło na zewnątrz (15-18 stopni) to przy ustawieniu w aucie tych 16 czy nawet 17 stopni leci chłodne powietrze.
-
SD chyba powinno pokazać uszkodzenie czujnika...
Może to nie sam czujnik tylko gdzieś brak styku w jego gnieździe lub kablu, bo trochę dziwny przypadek, że wymieniasz i sytuacja bez zmian...
-
Nie pamiętam czy jakiś konkretny błąd wywaliło ,na pewno na czerwono był komunikat o watości -50 stopni na czujniku z wiatrakiem.
no właśnie dlatego zastanawiam się czy jest jakaś możliwość sprawdzenia samego czujnika . Po podpięciu czujnika wiatraczek chodzi (w obydwóch czujnikach) więc jakiś prąd dochodzi.
-
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3457120.html
Tu gościu miał chyba podobną sytuacje do mojej, tez SD wskazywało że czujnik odczytuje temp na poziomie -50 a okazało się że wina leży po stronie klap. Wie ktoś gdzie znajdę te cięgna które sterują klapami ? Ktoś posiada jakiś schemat lub jest w stanie podesłać zdjęcie tych elementów. Sprawdził bym to u siebie bo może u mnie też takie cięgno spadło...
-
Dziś zmierzyłem oporność czujnika z wiatrakiem. Miernik jakąś tam wartość pokazywał, po ogrzaniu czujnika oporność zmieniała się(malała) czyli wydaje mi się ,że czujnik sprawny. Wtyczka sprawdzona, prąd do czujnika dochodzi. Klapy sprawdzone- mam klime 2-strefową więc nie ma żadnych cięgien,które mogłyby spaść/odczepić się . Są 2 silniczki sterujące klapami -prawą oraz lewą.
Na rozgrzanym silniku i wjechaniu do garażu, po włączeniu ogrzewania na low klapy zamknięte, na 16 stopni lekko otwarte, powyżej 16 otwierają się na max. Gdy ogrzewam czujnik z wiatraczkiem gorącym powietrzem z opalarki to klapy zaczynają się domykać. Czujnik czysty, kratka przy stacyjce też czysta więc teoretycznie dopływ powietrza do czujnika nie jest ograniczony i zastanawia mnie jedno....dlaczego podczas jazdy gdy w samochodzie jest gorąco ogrzewanie daje gorące powietrze na najniższych wartościach a jak ogrzewam czujnik opalarką to temp powietrza spada ?!Już kuźwa zgłupiałem....czy faktycznie czujnik jest walnięty i dopiero po ogrzaniu go opalarka daje sygnał do przymknięcia klap?Z drugiej strony zmierzyłem oporność wszystkich czujników i miały podobne wartości do tego z wiatrakiem więc wydaję mi się ze jest sprawny.... Ma ktoś jakiś pomysł ?
-
zastanawia mnie jedno....dlaczego podczas jazdy gdy w samochodzie jest gorąco ogrzewanie daje gorące powietrze na najniższych wartościach a jak ogrzewam czujnik opalarką to temp powietrza spada ?
To akurat jest chyba normalne , czujnik otrzymuje sygnal o zbyt wysokiej temp. w kabinie i ja obniża.
Mam podobnie czasami zawyżoną temp. z nawiewu lub odwrotnie. W W212 to była nagminna usterka ,leżała po stronie zacinających się elektrozaworów. Jedynym wyjściem było zatrzymanie silnika i jego ponowne odpalenie lub ustawienie temp. na max. i przejście na auto lub manualną kontrolę, zawór dostawał wtedy silniejszy impuls i się odblokowywał ( moze u Ciebie odblokowuje się gdy używasz opalarki, bo podajesz mu dużą różnice temeratury).
W tym przypadku nawet SD nie pomoże,bo odczyt czujnikow będzie prawidłowy a elektrozawór przyblokowany.
-
zastanawia mnie jedno....dlaczego podczas jazdy gdy w samochodzie jest gorąco ogrzewanie daje gorące powietrze na najniższych wartościach a jak ogrzewam czujnik opalarką to temp powietrza spada ?
To akurat jest chyba normalne , czujnik otrzymuje sygnal o zbyt wysokiej temp. w kabinie i ja obniża.
Mam podobnie czasami zawyżoną temp. z nawiewu lub odwrotnie. W W212 to była nagminna usterka ,leżała po stronie zacinających się elektrozaworów. Jedynym wyjściem było zatrzymanie silnika i jego ponowne odpalenie lub ustawienie temp. na max. i przejście na auto lub manualną kontrolę, zawór dostawał wtedy silniejszy impuls i się odblokowywał ( moze u Ciebie odblokowuje się gdy używasz opalarki, bo podajesz mu dużą różnice temeratury).
W tym przypadku nawet SD nie pomoże,bo odczyt czujnikow będzie prawidłowy a elektrozawór przyblokowany.
No z jednej strony normalne , że po ogrzaniu czujnika opalarka temp powietrza z nawiewów obniża się ale z drugiej strony gdy podczas jazdy w samochodzie jest tak gorąco że wytrzymać sie nie da to mimo to ogrzewanie nie obniża temp. i dalej daje gorące powietrze. Dziś zauważyłem jeszcze jedną rzecz...gdy mam ustawione np 17 stopni a prędkość wentylatora na 2 kreski to leci letnie/ciepłe powietrze ale gdy daje wyższą predkość wentylatora nie zmieniając temp to z kratek leci coraz cieplejsze powietrze a na max predkości wentylatora leci gorące.
A jeżeli chodzi o SD to właśnie odczyt z czujnika temp wew z wiatrakiem był -50 stopni , dlatego go wymieniłem ale nic to nie dało.
-
A jeżeli chodzi o SD to właśnie odczyt z czujnika temp wew z wiatrakiem był -50 stopni , dlatego go wymieniłem ale nic to nie dało.
W tym przypadku, odczyt z SD jest nie zbędny ,jednak powód uszkodzenia dalej nie znaleziony.
Czujniki wewnetrzne opowiadają za poprawny rozkład temperatury w kabinie, a sama temperature ustala elektrozawór.
-
Wydaje mi sie ze jakby elektrozawor byl uszkodzony /zacinal sie to latem tez bym mial problem z nadmiernym grzaniem.A jest jakaś zależność między czujnikiem temperatury zewnętrznej a tym elektrozaworem ?Wiosna czy latem jak temp na zewnątrz jest od ok 18 stopni w górę to mam wrażenie że ogrzewanie działa normalnie czyli nie ma tego problemu ze na niskich ustawieniach dmucha ciepłym czy gorącym powietrzem.
-
Wiosna czy latem jak temp na zewnątrz jest od ok 18 stopni w górę to mam wrażenie że ogrzewanie działa normalnie
Wiec chyba jenak elektrozawór. Latem jeśli temperatura wnetrza jest na poziomie zadanej temperatury na panelu, zawór nie dostaje zadnego impulsu , aby sie otworzył i dogrzał wnetrze, przy niskiej temp. wnętrza otrzymuje duży impuls do otwarcia i dogrzania wnetrza, może sie wtedy zawieszać .Skoro wszystkie czujniki i klapy działają ,może warto skupić się na elektrozaworze.
-
Ciekawe jak czujniki działają ok skoro jeden pokazuje -50 stopni? I to ten wymieniany... Już pisałem - Sprawdź przewody...
-
Wiosna czy latem jak temp na zewnątrz jest od ok 18 stopni w górę to mam wrażenie że ogrzewanie działa normalnie
Wiec chyba jenak elektrozawór. Latem jeśli temperatura wnetrza jest na poziomie zadanej temperatury na panelu, zawór nie dostaje zadnego impulsu , aby sie otworzył i dogrzał wnetrze, przy niskiej temp. wnętrza otrzymuje duży impuls do otwarcia i dogrzania wnetrza, może sie wtedy zawieszać .Skoro wszystkie czujniki i klapy działają ,może warto skupić się na elektrozaworze.
W weekend będę miał trochę czasu to zajrzę do tego elektrozaworu. On jest mniej więcej w tym samym miejscu co w W211 ?
-
Ciekawe jak czujniki działają ok skoro jeden pokazuje -50 stopni? I to ten wymieniany... Już pisałem - Sprawdź przewody...
-50 pokazywał mój czujnik. Po wymianie na używke z 2017r nie byłem na SD. Sprawdziłem jedynie miernikiem i oba pokazują taką samą oporność(rezystancje) i przy ogrzaniu w obydwóch oporność zmniejsza się . Przewody tez sprawdzone, po podpięciu czujnika i ogrzaniu go powietrzem z opalarki klapy się zamykają.
-
To pojedź na SD i sprawdź jaka pokazuje temperaturę ten czujnik, który wymieniłeś, inaczej to wróżenie z fusów...
-
Sprawdziłem jedynie miernikiem i oba pokazują taką samą oporność(rezystancje)
Wyglądana to ,że oba są sprawne. Wynik -50 stopni oznacza przerwe w obwodzie czujnika , tylko jakim cudem działają na opalarkę ? Czy na pewno wymieniasz czujnik który na SD pokazał -50 stopni ?
-
Sprawdziłem jedynie miernikiem i oba pokazują taką samą oporność(rezystancje)
Wyglądana to ,że oba są sprawne. Wynik -50 stopni oznacza przerwe w obwodzie czujnika , tylko jakim cudem działają na opalarkę ? Czy na pewno wymieniasz czujnik który na SD pokazał -50 stopni ?
No właśnie też mnie dziwi to ,że po dawce powietrza z opalarki jest jakaś reakcja.
SD wywalił na czerwono komunikat -50 stopni na czujniku temp wewnętrznej i w nawiasie było napisane z wentylatorem albo z wiatraczkiem(już nie pamiętam dokładnie) więc raczej o ten przy stacyjce chodzi bo innego z wentylatorem chyba nie ma .Nawet mechanik mówił ,że " to ten przy stacyjce - innego takiego nie ma".
-
Na Twoim miejscu ,sprawdziłbym obydwa czujniki pod kolanami pasażera i kierowcy. Pomiar zmiany rezystancji pod wpływem temp jest jak najbardziej prawidłowy, ale może po prostu czujnik się wypial.
-
dzisiaj trochę pojeździłem , potestowałem ogrzewanie ... Po odpaleniu zimnego silnika temp ogrzewania ustawiona na 17 stopni. Gdy silnik łapie temp to non stop przy ustawionych 17-stu stopniach z nawiewów leci bardzo ciepłe powietrze.Przejechane kilkanaście km i mimo że w samochodzie było gorąco to temp z nawiewów nie obniżała się. Ustawiam temp na HI - leci gorące i od razu zbijam na 17 stopni i leci chłodniejsze - takie jak moim zdaniem powinno lecieć. Czyli tak jak któryś kolega pisał...jest zacięcie i dopiero po ustawieniu skrajnych wartości jest jakaś reakcja.
-
Wie ktoś gdzie się znajduje elektrozawór nagrzewnicy w w212 (E350 cdi)? O ile w ogóle taki występuje bo rozebralem podszybie i nie ma tam żadnego elektrozaworu tak jak to bylo w w211. Jest tylko plastikowy trójnik . Z jednej strony połączony jest z EGR'em, druga strona połączona jest z górnym przyłączem od nagrzewnicy, trzecia strona to cienki przewód -nie widac za bardzo z czym jest połączony. Dolne przyłącze od nagrzewnicy połączone jest z pompką obiegu wody, która znajduje się przy zbiorniczku wyrównawczym .
-
Cześć, i jak udało Ci się usunąć usterkę ?
-
Nie udało się . Znalazłem schemat https://ci.catcar.info/mercedes_2017_11/BM/B83181000025.130821.png na którym nie widać żadnego elektrozaworu więc podejrzewam ,że w E350cdi jedynymi elementami które regulują temp ogrzewania są klapy i czujnik temp wew. W necie też o zadnym elektrozaworze do e350cdi nic nie znalazłem...jedyne co znalazłem to to ,że elektrozawór nagrzewnicy występował w e220cdi (A6512000431 ).
Podejrzewam że czujnik który kupiłem też jest walnięty i źle zczytuje temp . Gadałem z mechanikiem i ma u siebie w211 na części więc będziemy po kolei wkładać moje 2 czujniki i ten jego i zobaczymy co pokaże SD ale jak na razie nie mam czasu żeby jechać to sprawdzić.
-
Byłem dziś na SD . Okazuje się daliśmy dupy z pierwszą diagnozą czyli czujnikiem przy stacyjce-czujnik sprawny . Jest drugi czujnik z wiatraczkiem w panelu oświetlenia i tam pokazuje -50stopni. "Błąd n70b1 czujnik temperatury we wnętrzu w panelu obsługi w dachu". Rozebrałem ten panel , czujnik był cały zasyfiony,wyczyściłem go zmywaczem, wiatraczek chodzi, zmierzyłem rezystancję - po ogrzaniu opór maleje czyli tak jak powinno być . Mam jeszcze błąd "910b15 zakłócenie czujnika we wnętrzu 2. Występuje zwarcie z biegunem dodatnim lub przerwa w obwodzie". Musze posprawdzać kable, wtyczki może coś nie łączyło .
-
Sprawdziłem kable i wtyczki,które idą do tego panelu na podsufitce - wydaje mi się ,że wszystko jest ok. prąd do czujnika dochodzi bo wiatraczek się kręci, do termistora (czy jak to fachowo się nazywa) też idzie prąd ok 5V- taki sam jak do pozostałych czujników . Zwarcia żadnego nie ma. Czujnik w panelu jest osadzony na płytce(układzie scalonym) Tą płytkę tez sprawdziłem-ścieżki nie są uszkodzone, jest przejście między gniazdem a czujnikiem. Ja już nie mam pojęcia dlaczego na SD wywala błędy i czujnik nie daję żadnych informacji do kompa sterującego temperaturą....
Czy ktoś wie gdzie znajduje się jakiś moduł/sterownik do którego wpięte są te wszystkie czujniki temperatury ?
Wie ktoś czy w obrębie Warszawy, Łodzi jest jakiś zaufany i godny polecenia elektromechanik , który byłby w stanie to ogarnąć ?
-
Masz może jakieś foto lub jak dostać się do tego w panelu oświetlenia ?
-
Może to coś pomoże.
-
Witam sprawa tyczy się ogrzewania więc napisze tutaj, otóż potrzebuję pomocy moje ogrzewanie zaczyna grzać dopiero od przełączenia na 24 stopnie od LO do 23 dmucha praktycznie zimne oczywiście na rozgrzanym silniku na zimnym dmucha ciepłe już od 19 ale to zapewne przez elektryczną nagrzewnicę, auto się rozgrzewa do temp. roboczej i zaczyna dmuchać zimnem czy możliwe że to źle pracujący zawór? klima dwustrefowa wiec jest on podwójny? jak rozdzielam na strefy jest tak samo od 24 w górę dopiero grzeje . Auto z 2011 przed lift skrzynia jeszcze 5g e200cdi 136koni, Bardzo proszę o poradę. Pozdrawiam
-
No i co nikt nie wiem czy w w212 jest tak zwany heating control valve?? denerwuje mnie to coraz bardziej że grzanie mam dopiero od 24-25 stopni, Prosze o odpowiedz silnik 2.1cdi 136km.
-
No i co nikt nie wiem czy w w212 jest tak zwany heating control valve??
Nie ma, rególacja temperatury odbywa się na zasadzie regulowania otwarcia klap ciepłego i zimnego powietrza, tu jest dowód
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3457120.html#17235471
Jakie temperatury pokazane są po podłączeniu pod komputer? Wygląda, że któryś czujnik zawyża temperaturę i nie daje sygnału do zmiany położenia klap.
-
Cześć Mariusz86 i jak z tą temp. mam ten sam problem.
Auto od tygodnia w moich rękach.
-
E350 - (C207) - 2013r
Zastanawiam się jak powinno działać ogrzewanie w w/w modelu?
W poprzednim aucie (Audi) miałem elektryczną nagrzewnice i ogrzewanie zaczynało działać można powiedzieć że zaraz po odpaleniu.
-
Taka mała dygresja co do ogrzewania. Bardzo często właściciele/byli właściciele bawią się opcjami dostępnymi przez Vediamo.
Np. można w Vediamo ustawić tzw. offset, co często się robi, żeby otrzymać wydajniejszą klimatyzację (np. ustawienie na "-2" oznacza, że temperatura efektywna jest o 4 stopnie niższa niż ustawiona na wyświetlaczu, więc klimatyzacja wydaje się działać wydajniej - domyślne ustawienie to "+2").
Niestety, takie ustawienie przy ogrzewaniu powoduje, że grzanie zaczyna się o 4 stopnie wyżej, czyli wymaga ustawienia na wyświetlaczu np. 24 stopni zamiast 20.
Nie twierdzę, że to ten przypadek, ale piszę to dla porządku, zanim zaczniecie utyskiwać, że chłodzenie/grzanie jest do d..., może warto to sprawdzić.
-
Dziś zauważyłem, że mam chyba podobny problem. Z lewych kratek nawiewu fajnie chłodzi, a w prawych (pasażer) dmucha ciepłe powietrze. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć co może być przyczyną?
Z góry dziękuję :)
-
Witam,
czy coś się wyjaśniło w tytułowym temacie? Mam podobny problem z ogrzewaniem, które ustawione jest na 16-17 stopni a kabinie sauna. Może ktoś się podzieli rozwiązaniem problemu jeśli udało mi się go ogarnąć.
-
Widzę, że temat nadal nie jest rozwiązany.