Autor Wątek: Typowe usterki OEM651 - czar pryska  (Przeczytany 1420 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jajcek2

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E220 CDI
Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« dnia: 30 Październik 2020, 21:50 47s »
Witam.
Chciałem się w zasadzie wyżalić :-)
Przed zakupem W212 miałem piękne W202 C240 a później ślicznego okulara E240 obydwa V6 benzynowe. Przed zakupem W210 sporo czytalem o ich usterkowosci , zawodzi elektronika, psuje się, cieknie ,rdzewieje — to ostatnie akurat to prawda rdzewiał mocniej niż 202 ale nie było tragedii. Teraz od 4 lat jestem posiadaczem 212 CDI i nie wiem w zasadzie czy szczęśliwym, czy rozczarowanym...Z upływem czasu i nabijaniem kolejnych kilometrów auto zaczyna ulegać 'typowym awariom' których usuniecie niestety jest bardzo kosztowne...Najdroższą rzecza jaka musiałem naprawić w 202 i 210 była wymiana wszystkich świec kabli i cewek i sporadyczne wizyty u blacharza. Oba auta były starsze niż 212, przebieg miały bardzo podobny w ciągu ich eksploatacji a jednak nie generowały takich problemów jak 'typowe ' usterki 212 Oczywiście rozumiem ze po czesci ma na to wpływ kompleksowość budowy oem651 w porównaniu z 20 letnimi V6 jednak pozostaje lekki nie smak....Jak pisałem w opisie swojego auta jestem jego 2 właścicielem i kupiłem je z udokumentowanym przebiegiem niecałych 120 tys km i historia serwisowa, po 4 latach ma tych kilometrów prawie 200tys ale ilość napraw w ciągu tych 4 lat 'nowoczesnego' Mercedesa powoduje lekkie zwątpienie w niezawodność marki premium...Dzisaiaj znowu skończyłem w warsztacie bo po dłuższych oględzinach okazało sie ze cieknie ...ropa... jestem stałym klientem i chłopaki zdecydowali sie wymienić część gratis, bo...znaleźli pęknięta śrubę w kolektorze dolotowym i dziwili się ze jeszcze nie wyskoczył mi check engine...Biorąc wiec pod uwagę poprzednie 'typowe' usterki czyli:
1-Wymiana pękniętej Chłodnicki oleju - wyciek
2-Wymiana podstawy filtra paliwa - wyciek
3 wymiana podstawy filtra oleju i po raz drugi chlodniczki oleju
4 Wymiana wtryskow Delphi
5-dzisiejsza wymiana przewodów odprowadzających paliwo z powrotem do zbiornika
oraz dzisiejsza diagnozę (około 10 roboczogodzin) zgodzicie sie chyba ze jest tego dość sporo jak na 9 letnie auto ze średnim przebiegiem. Nie wiem, czy to akurat mój egzemplarz dostarcza takiej 'frajdy' z posiadania gwiazdy, czy jednak faktycznie cos jest w tym stwierdzeniu 'typowe usterki'
Zastanawiam ilu z Was borykalo sie z podobnymi problemami?

Forum Mercedes E-Klasa W212

Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« dnia: 30 Październik 2020, 21:50 47s »

Offline Remi

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 503
  • Pomógł +15/-14
    • Zobacz profil
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Październik 2020, 12:50 45s »
Robiłem wszystko co wymieniłeś poza wtryskami, nawet pęknięta śrubę kolektora dolotowego i faktycznie świecił mi się się check jak depnąłem mocniej auto (słychać było aż świat lewego powietrza)...
Tylko czy to jest uwzględniając 10 lat auta i 220 kkm na blacie faktycznie tak dużo?
W audi A4 w super chwalonym 130 konnym silniku musiałem robić zawieszenie i kompresor klimatyzacji poza innymi pierdołami...

Offline jajcek2

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E220 CDI
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Październik 2020, 19:17 56s »

Tylko czy to jest uwzględniając 10 lat auta i 220 kkm na blacie faktycznie tak dużo?

No wlasnie zalezy jak na to patrzeć....202 kupiłem jako 10 latka z 200k na blacie przejeździłem 40k i sprzedałem bez żadnych nadzwyczajnych inwestycji , 210 kupiłem jako 9 latka i jeździłem nim ponad 6 lat również bez większych problemów mechanicznych a tutaj 212 podczas zakupu miało 6 lat i 120k na liczniku, teraz ma 9 lat prawie 200k na blacie a kosztów napraw wygenerowało znacznie , znacznie więcej niż oba 202 i 210 razem wzięte...
Jak to się ma do innych marek tzw premium  - niestety nie mam porównania bo nigdy nie mialem BMW czy Audi
Przed zakupem pierwszego Mercedes-Benz jeździłem tylko Citroenami ale mysle ze bylo by lekko mówiąc niesprawiedliwie porównywac usterkowość jak również koszty eksploatacji i ewentualnych napraw obydwu marek, dodam tylko że wbrew opiniom o francuskich autach nie było ich wcale więcej niż u innych przeciętnych producentów.

Offline Remi

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 503
  • Pomógł +15/-14
    • Zobacz profil
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Październik 2020, 20:36 55s »
Pewnie, że każdy wydatek zaboli, bo pewnie raczej Ci co nie nie mają co z kasą robić nie jeżdżą 10 letnimi autami i nie śledzą naszego forum, ale faktycznie te koszty uwzględniając ceny wyjściowej naszych aut proporcjonalnie nie zabijają...
Nie da się też ukryć, że downsising, który obserwujemy na rynku motoryzacyjnym do trwałości na pewno się nie przykłada, moje E250 ma tyle samo mocy i momentu obrotowego z silnika 2,2 litra co miałem w W211 w rzędowej 6-tce o pojemności 3,2 litra. W211 podwójny łańcuch rozrządu i silnik nie do zajechania...

Offline jajcek2

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E220 CDI
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Październik 2020, 20:58 05s »
no wlasnie moj problem polega na tym że nie mam do czego porównać 2.2CDI bo do tej pory moje auta to były wolnossące leniwe V6 w ktorych tak naprawde nie mialo za bardzo sie co zepsuc.
Tak jak piszesz downsizing to jedna sprawa, druga przynajmniej w mojej opinii to wymogi stawiane przez UE i trzecia to fakt że samochody przez przynajmniej ostatnia dekade są projektowane tak naprawdę przez księgowych...
Nie twierdzę że nasze auta są nadzwyczaj usterkowe i problematyczne bo czytajac rozne artykuly wyraznie widac ze wiekszosc producentow boryka się z problemami konstrukcyjnymi diesli niemniej w mojej opinii każdy nowszy model Mercedes-Benz ktorym jezdze dostarcza mi więcej 'frajdy' i adrenaliny podczas wizyt w serwisie niż jego poprzednik.
Ale  z tego co piszesz wnioskuje ze nie jestem osamotnionym przypadkiem 'typowych' usterek 651...
Auto za 2 tygodnie wraca do warsztatu na naprawę...nie najlepszy to czas na pozbycie się kolejnej sporej sumki przed świętami i kompletnym lockdownem kraju....

Offline Remi

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 503
  • Pomógł +15/-14
    • Zobacz profil
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Październik 2020, 21:07 15s »
Ostatnie zdanie 100% prawdy, zdrowia i długiego czasu bezawaryjnej jazdy...

Offline jajcek2

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E220 CDI
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Październik 2020, 21:14 52s »
Podziękował :-)

Offline Nerd

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350cdi
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Październik 2020, 22:14 35s »
Również wydaje mi się, że wymieniona przez Ciebie lista rzeczy do zrobienia nie jest aż tak długa, wielu użytkowników bmw marzyłoby aby w ciągu 4 lat wymienić tylko to. Sam miałem XC70 D5, które było niezniszczalne, tłukłem te auto niemiłosiernie, nic się nie działo. Potem kupiłem Allroada C6 no i się zaczeło, wymiana rozrządu i amortyzatorów ponad 10 tysi, doszłyby wtryski i kolejne 4 tys..  także sam widzisz.. :) Ja mam co prawda cdiV6, przebieg 360.000km, po kupnie prócz płynów, hebli wymieniłem tylko amortyzatory przód, gumowe przewody paliwowe + powrót (to samemu można za grosze zrobić) a teraz czekają mnie poduszki silnika/skrzyni i jestem happy bo to według mnie naprawdę nie wiele. Wydaje mi się, że porównujesz W212 to starych, kultowych, wyjątkowych konstrukcji. Na tle obecnej konkurencji e klasa wydaje się naprawdę autem w miarę bezawaryjnym i prostym w naprawie.

Offline jajcek2

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E220 CDI
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Październik 2020, 22:51 28s »
No wlasnie masz racje , nie mam jak porównać kosztów utrzymania 212 do obecnej konkurencji jak seria 5 czy A6
Pisalem tez na poczatku o czym wspomniales ze jedyne porównanie jakie mam to do starych pancernych benzynowych V6 i moze wlasnie dlatego mam mieszane uczucia bo dynamika czy niskim spalaniem te stare konstrukcje nie dorównują nowoczesnym dieslom natomiast bez dwóch zdań przebijają nowoczesne silniki  bezawaryjnością i to chyba dla tego jestem lekko rozczarowany tymi 'typowymi' usterkami

Offline greenwitch

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Pomógł +4/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB2120941axxxxxx
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212fl
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Luty 2021, 21:40 58s »
om 611 to zaczynal klekac przy 600kkm nieliczac elementow gumowych ktore klekaly po 15 latach (gumy do turbo i przewody przelewowe od wtryskow). Jest duzy regres trwalosci.

Adam

Offline jajcek2

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E220 CDI
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Luty 2021, 22:05 35s »
Juz nawet nie pisalem nic w tym watku bo auto oczywiscie zdecydowalo sie po raz kolejny umilic mi zycie i uszczuplic znaczaco portfel....Po wymianie kolektora dolotowego okazalo sie ze wymiana przewodow odprowadzajacych paliwo do zbiornika nie naprawaila pojawiajacego sie co jakis czas wycieku ropy....po dluzszych poszukiwaniach zauwazylem , raczej uslyszalem dziwny dzwiek dochodzacy z okolic wtryskow (dziwek jak przy otwieraniu gazowanego napoju) i ku mojemu zdziwieniu ....zauwazylem paliwo wydostajace z okolic 2 wtrysku. Okazalo sie ze dwa wtryski byly pekniete !! w 10 letnim Mercedesie z przebiegiem ponizej 190 tys km !! Jakosc i trwalosc tych samochodow nie odbiega znaczaco od znacznie tanszej konkurencji...Tak wygladaly 2 wtryski Delphi ktore nie przejechaly jeszcze 190 tys km !!

Offline Remi

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 503
  • Pomógł +15/-14
    • Zobacz profil
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Luty 2021, 22:49 07s »
A nie było jakiejś akcji serwisowej na wymianę wtrysków Delphi?

Offline jajcek2

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E220 CDI
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Luty 2021, 22:53 36s »
byla byla i z tego co mi wiadomo moje auto bralo w niej udzial :-) i prosze.....

Offline Remi

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 503
  • Pomógł +15/-14
    • Zobacz profil
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Luty 2021, 22:57 52s »
No to tym bardziej dziwne...
Ja się o tą akcję dopytywałem w swoim, ale mojego to ponoć nie dotyczyło...
W sumie nawet nie wiem jakie mam wtryski...

Offline jajcek2

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E220 CDI
Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Luty 2021, 23:24 08s »
Przy zakupie auta dowiedzialem sie od poprzedniego wlasciciela , ze auto mialo wymienione dwa wadliwe wtryski w Mercedesie na gwarancji , zapytal wtedy dla czego nie wszystkie cztery i odpowiedizano mu ze pozostale dwa utrzymaja fabrycznie nowe parametry. Takie info dostalem natomiast nie weryfikowalem tej wiadomosci w Mercedes-Benz. Odkad auto jest w moim posiadaniu wszystkie wtryski wymienione , najpierw 3 i 4 cylinder jakies dwa i pol roku temu przy przebiegu ok 85-90 tys Mil  i kolejne dwa 3 tygodnie temu na 1 i 2 cylindrez przy przebiegu 116tys Mil.

Forum Mercedes E-Klasa W212

Odp: Typowe usterki OEM651 - czar pryska
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Luty 2021, 23:24 08s »