Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez vand dnia 24 Nov 2019
  • Dobry.
    Nadejszła ta chwila, a w zasadzie ma dopiero nadejść, ale chce być zawczasu przygotowany, że z rana chcę odpalić auto w miare sprawnie. W tym celu chyba już czas na wymiane aku.
    teraz siedzi u mnie aku z logo merca, 95ah agm.
    Pytanie czy nie mając systemu Start/Stop jest potrzeba wkładania tego typu aku ?
    W przypadku aku tego samego producenta, cena za AGM jest dwukrotnie wyzsza, więc jest się nad czym zastanowić ..

    Wiem jakie są różnice pomiedzy AGM a kwasem, więc nie o to pytam
  • #2 wysłana przez Marek70 dnia 24 Nov 2019
  • W moim poprzednim aucie C klasa W204 220cdi 2008r był jeszcze oryginalny akumulator też 95ah ,auto sprzedałem miesiąc temu i akumulator chodził bez zarzutu także możesz jeszcze poczekać ze zmianą no chyba że już masz jakieś oznaki zużycia .W nawiązaniu do twojego pytania to raczej nie ma sensu kupować akumulatora typu agm skoro nie ma systemu start stop ,kupić normalny i będzie ok ,a z ciekawości czy akumulator masz ten sam rocznik co auto ?
  • #3 wysłana przez vand dnia 24 Nov 2019
  • Nie chce czekać bo po dwóch tygodniach stania, o ile nie było przymrozków, to palił w miare ok, ale ostatnio, jak było -2 to już miałem lecieć po prostownik, ale rzutem na taśme dał rade..
    O ile pamiętram, to tak, ten sam rocznik

    Stąd mój dylemat.
    AGM dwa razy droższy, ale jakby miał wytrzymać 8- 9 lat , to inwestycja opłacalna..
  • #4 wysłana przez Prezes1960 dnia 24 Nov 2019
  • Koledzy ,zastanawia mnie jeden fakt .Właśnie wymieniałem akumulator i w podobnym aucie miałem 80 Ah ,co prawda  nie sprawdzałem po Waszych numerach czy macie grzanie postojowe ,ale zastanawiam się czy u mnie wystarczyło by miejsca na większy gabarytowa akumulator?. Założyłem według prawideł AGM bo tłumaczono mi że nasze "blue coś tam " mają inny system ładowania ,ale moim zdaniem akumulator AGM to nic innego jak aku kwasowe z celami wypełnionymi matą szklaną, dla bezpieczeństwa .Natomiast te AGM start-stopem mają na pewno inny poziom rozładowania j są odporniejsze na częste  spadki prądowe.Swoją drogą kolega mający sprintera z silnikiem 3l CDI właśnie w piątek wylądował w serwisie z powodu padającego aku ,po 4 latach ,samochód ma star -stop .Cena w serwisie aku 92Ah i 850 A prądu rozruchowego to 1700 zł i diagnoza 220 zł to dopiero jest cena .Pozostawił auto w serwisie i kupił aku w mieście ,oryginalny z gwiazdą i podobno jakimś kodem za 750 zł .W serwisie przy montażu powiedziano mu że ma szczęście że kupił aku z jakimś kodem bo bez kody to podobno się nie da ,wydaje mi się że jest to jakaś ściema!
  • #5 wysłana przez vand dnia 28 Nov 2019
  • Wydaje sie mnie że jednak nie ściema.

    Też byłem u fachowca od aku. jeśli w VIN jest AGM to taki musi być założony, bo jest inny alternator ( ładowanie nawet 16V )
    Wspominał też o kodowaniu aku, więc nie zawsze co mówią to ściema.

    Ps.
    czy mógłby mi ktoś rozkodować czy u mnie ma być AGM , czy zwykły kwas ??
    bardzo uprzejmie proszę , i jeszcze bardziej uprzejmie podziekuje :)
  • #6 wysłana przez BiBi dnia 28 Nov 2019
  • Wydaje sie mnie że jednak nie ściema.

    Też byłem u fachowca od aku. jeśli w VIN jest AGM to taki musi być założony, bo jest inny alternator ( ładowanie nawet 16V )
    Wspominał też o kodowaniu aku, więc nie zawsze co mówią to ściema.

    Ps.
    czy mógłby mi ktoś rozkodować czy u mnie ma być AGM , czy zwykły kwas ??
    bardzo uprzejmie proszę , i jeszcze bardziej uprzejmie podziekuje :)

    Niby taki
    A 005 541 10 01
    to AGM
  • #7 wysłana przez jjanicki dnia 28 Nov 2019
  • Ps.
    czy mógłby mi ktoś rozkodować czy u mnie ma być AGM , czy zwykły kwas ??
    bardzo uprzejmie proszę , i jeszcze bardziej uprzejmie podziekuje :)

    Wg mojego EPC, masz zwykły kwasowy, nominalnie 95Ah... numer katalogowy, jak podał Bibi...
    W przypadku AGM jest w EPC przypis "dla systemu start/stop" - u Ciebie tego przypisu brak.
  • #8 wysłana przez sewan dnia 29 Nov 2019
  • A skąd, oryginalnie od 2003 roku Mercedes-Benz montuje we wszystkich modelach wyłącznie AGM. Varta albo Hoppecke.
  • #9 wysłana przez Driv3r dnia 29 Nov 2019
  • No nie wiem.
    U mnie oryginał siedzi, z datą 2007.
    VRLA
  • #10 wysłana przez sewan dnia 29 Nov 2019
  • VRLA to typ (akumulator głębokiego rozładowania)
    AGM to technologia (akumulator gdzie kwas wypełnia watę szklaną)
    Każdy AGM jest VRLA.
  • #11 wysłana przez jjanicki dnia 29 Nov 2019
  • No właśnie, sam musze zgłębić temat, bo w moim nowym nabytku siedzi jeszcze oryginalny z 26 tyg. 2010 roku, typ VRLA, nr A 000 982 21 08.

    Co do typów, internety podają takie wyjaśnienia co do bezobsługowych aku:
    - SLA - Sealed Lead-Acid, czyli szczelne ołowiowo-kwasowe;
    - VRLA - Valve Regulated Lead-Acid , czyli ołowiowo-kwasowe regulowane zaworami.
    Ten drugi typ może być z kolei wykonany jako:
    - AGM - Absorbed Glass Mat, czyli z absorbującą matą szklaną, nasączoną elektrolitem.
    - Żelowy - gdzie do kwasu siarkowego dodaje się czynnika żelującego w postaci krzemionki.

    Także mając aku typu VRLA, możemy się spodziewać jednego z dwóch powyżej, co jest raczej zależne od rocznika i wesji eko...
  • #12 wysłana przez sewan dnia 29 Nov 2019
  • Żelowego nigdy się nie można spodziewać, bo jako główny się nie nadaje (ma za mały prąd rozruchu). Jako dodatkowe/uzupełniające - tak.
    Więc wyłącznie AGM.
  • #13 wysłana przez vand dnia 29 Nov 2019
  • Póki co naprawdę dziękuję za zainteresowanie i rozkodowanie
    Co do mojego aku, wynik wydaje się byc remisowy ( 1:1 głosów ). Albo ja czegoś nie rozumiem.
  • #14 wysłana przez mers212 dnia 01 Dec 2019
  • Sewan ma rację. Nie wypowiem się w kwestii daty podawanej przez niego, ale we wszystkich W212/C207 na 100% występują oryginalnie tylko AGM jako akumulatory główne. Wymieniałem w dwóch autach tego typoszeregu akumulatory i jest to potwierdzona informacja z serwisu.
  • #15 wysłana przez mercmania dnia 23 Sep 2020
  • Jak u Was z ładowaniem ? Wiem że Mercedes-Benz ma "inteligentny" system zarządzania energią, ale jak nawet naładuję aku na 100% to po kilku dniach mi go rozładowuje do 12,45 i tak już trzyma dalej. Auto pali i jeździ normalnie, ale czy tak powinno być ? Aku mam zupełnie nowy Varta Silver Dynamic AGM 95Ah/850A.
  • #16 wysłana przez tikky dnia 22 Nov 2020
  • 12,5 V to jest jak najbardziej dopuszczalne napięcie akumulatora na postoju, u mnie jest często niższe i nigdy nie miałem problemów z rozruchem:
    Polecam artykuł: https://signatigps.pl/artykuly/jak-sprawdzic-akumulator-przed-zima/
  • #17 wysłana przez mercmania dnia 22 Nov 2020
  • Już rozpracowałem temat dokładnie, polskie, zagraniczne fora, ASO x 2 -  teraz innym udzielam porad w tym zakresie :)  Ale i tak czasem doładowuję akumulator tak profilaktycznie, bo aktualnie (home office) jeżdżę tylko po bułki do sklepu itd. bardzo krótkie trasy po mieście i akumulator nie ma sie jak naturalnie podładować.
  • #18 wysłana przez systematick dnia 23 Nov 2020
  • Hej, też teraz mało jeżdżę, aktualnie raz w tygodniu zbieram gwiazdę na przejażdżkę na zakupy(może z 20km), a poza tym stoi. Póki co odpala, ale boję się, że przez niedoładowanie akumulatora w końcu może pojawić się problem. Planuję sobie kupić ładowarkę którąś z tych dwóch:
    https://www.ebay.de/itm/KFZ-Ladeger%C3%A4t-Batterieladeger%C3%A4t-12V-24V-15A-Batterie-Akku-Batterielader-PKW-Auto/383600231271?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

    albo droższą:

    https://www.ebay.de/itm/Autobatterie-Ladeger%C3%A4t-Kfz-Pkw-Ladeger%C3%A4t-Batterie-Starthilfe-12-24-V-20-30-A-MSW/163815353934?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
    Czy ta tańsza spełni swoją funkcję?
    A może jeszcze jakaś inna?
    I jeszcze jedno ważne pytanie się nasuwa, czy trzeba odłączać klemę przed podłączeniem ładowarki? Przynajmniej tak pisze w artykule powyżej.
    Pozdrawiam
  • #19 wysłana przez Remi dnia 23 Nov 2020
  • Ja na pewno nic nie odłączam zakładając ładowarkę na mikroprocesorze...
  • #20 wysłana przez białastrzała dnia 23 Nov 2020
  • Ja też nie odłączam akumulatora podczas ładowania, ładuje poprzez punkty do "podtrzymania" w instalacji. Ważne aby podłączać dobrą ładowarkę bez skoków prądu i napięcia. Swego czasu kupiłem coś takiego: http://stef-pol.com/wpcproduct/est-516m-12v15a/ Jedna z lepszych w rozsądnej cenie, często polecana na rożnych forach.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu