Autor Wątek: Dziwny problem  (Przeczytany 1511 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 150
  • Reputacja: +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Dziwny problem
« dnia: 11 Kwiecień 2017, 21:39 36s »
Zdarzył mi się pierwszy raz i póki co jedyny raz (po wyłączeniu samochodu na 15 minut i później ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy).
Po wejściu do samochodu i uruchomieniu silnika pierwsze co zauważyłem to, że pomimo iż była już godzina 20-ta (ciemno) samochód pozostał na światłach do jazdy dziennej.
Pomyślałem sobie - heh... pewnie czujnik brudny albo coś - włączyłem ręcznie światła mijania.
Kolejne zdziwienie podczas włączania się do ruchu - kierunkowskazy nie działają (ale włącza się doświetlanie zakrętów po ustawieniu gałki kierunkowskazów).
Pomyślałem - może padł przerywacz? - kliknąłem światła awaryjne - te klikają i mrugają jak należy.
Stwierdziłem, że mam do celu 5 km więc pojechałem jak klasyczny kierowca/posiadacz BMW - całą trasę bez kierunkowskazów.
Po drodze zaskoczyło mnie dodatkowo, że co 30 sekund po suchej szybie wycieraczka robiła przelot po przedniej szybie :>
Wtedy dałem za wygraną, zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik, [P] i wyjąłem kluczyk.
Odpaliłem auto po 30 sekundach i wycieraczki dały spokój ale światła i kierunkowskazy nadal nie działały prawidłowo.
Po dotarciu w stylu BMW do garażu, zostawiłem tam samochód i poszedłem po miernik, śrubokręt i taśmę izolacyjną "na wszelki wypadek" do domu (łącznie zajęło mi to może 15 minut).
Gdy wróciłem do garażu do auta, przekręcam kluczyk i... kierunkowskazy działają, automatyczne dzienne/mijania działają.

Czy ktoś może mi powiedzieć czy:
A) Ten typ tak ma
B) Coś się psuje - problem będzie się powtarzać
C) HGW - nikt się z czymś takim nie spotkał

Jutro wizyta w serwisie w sprawie hamulców (wymiana szczęk) i karty antynapadowej do alarmu (dołożenie)... poproszę ich o zaczytanie błędów z komputera (bo mam też problem z distronicem/radarem) ale nie wiem czy taka awaria jak dzisiaj zostawi po sobie ślad i czy będą wiedzieć co robić dalej :)

Forum Mercedes E-Klasa W212

Dziwny problem
« dnia: 11 Kwiecień 2017, 21:39 36s »

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Reputacja: +23/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Dziwny problem
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Kwiecień 2017, 07:59 41s »
Obstawiam problem z przednim SAMem. Zawilgocenie, styki itd.

Offline noc

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 253
  • Reputacja: +10/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuję Mercedes-Benz prawie 50 lat Warszatat W-wa (22) 6626890
    • WDB1681331J939300
    • Zobacz profil
  • Samochód: W168 1,6
Odp: Dziwny problem
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Kwiecień 2017, 21:46 27s »
Albo akumulator ma już początki "dychawicy".Za niskie napięcie w czasie kręcenia rozrusznikiem.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 150
  • Reputacja: +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Dziwny problem
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Kwiecień 2017, 10:36 24s »
Z Noc-ą dyskutować czy coś trzeba czy też nie - nie będę :)
Skoro akumulator mógł być problemem - wymieniony... chyba nawet nieco przesadziłem z wielkością (ledwo wszedł).
Przeszczepu dokonałem na 3-ch akumulatorach. Stary, nowy i Li-Po jako podtrzymanie na czas przeszczepu (samochód nawet nie zauważył, że wymieniłem akumulator).
Mam nadzieję, że problem się nie powtórzy. SAMa też otworzyłem, wilgoci nie widziałem ale przedmuchałem go suszarką i zamknąłem.

Offline noc

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 253
  • Reputacja: +10/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuję Mercedes-Benz prawie 50 lat Warszatat W-wa (22) 6626890
    • WDB1681331J939300
    • Zobacz profil
  • Samochód: W168 1,6
Odp: Dziwny problem
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Kwiecień 2017, 11:29 16s »
"Z Noc-ą dyskutować czy coś trzeba czy też nie - nie będę"
I to błąd - można, a nawet trzeba.Moja wiedza o W212 pochodzi w 99,99% z SD, WIS i EPC.Bardzo często mogę się mylić.Damą przejechałem może 1500 metrów więc każdy właściciel jest ode mnie mądrzejszy.

Offline benzik

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 144
  • Reputacja: +9/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 E250 CGI AMG
Odp: Dziwny problem
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Kwiecień 2017, 15:39 01s »
Tylko po co wsadziles 100 AH skoro miales 70 AH......

Offline noc

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 253
  • Reputacja: +10/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuję Mercedes-Benz prawie 50 lat Warszatat W-wa (22) 6626890
    • WDB1681331J939300
    • Zobacz profil
  • Samochód: W168 1,6
Odp: Dziwny problem
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Kwiecień 2017, 23:44 53s »
Dopóki świeży, to bez znaczenia.Gdy będzie starszy, autko o kilka % będzie więcej palić.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 150
  • Reputacja: +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Dziwny problem
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Kwiecień 2017, 08:56 19s »
Tylko po co wsadziles 100 AH skoro miales 70 AH......


Lubię używać auta "piknikowo".
Także czuje się bezpieczniej gdy auto stoi z włączonym radiem i pozycyjnymi ileś godzin a na koniec chce mieć 100% pewność, że odpali bez najmniejszego problemu.
Poza tym... w C-klasie miałem 80Ah to tutaj aż dziwnie, że oryginalnie dają akumulator jak w Oplu Astra F (gdzie elektroniką był zegar i termometr).
Myślę, że w zimę samochód też się ucieszy z 900A prądu rozruchowego.

A Noc - to co napisałem to lekka metafora oczywiście. Ale osobiście uważam, że ten problem co opisałem jest tak ważny/niebezpieczny, że wolę zmienić 7-mio letni akumulator na nowy jeśli tylko jest szansa na wyeliminowanie tego problemu w ten właśnie sposób.
Dobrze, że to się póki co nie powtórzyło - wtedy byłem przerażony.

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Reputacja: +3/-4
    • Zobacz profil
Odp: Dziwny problem
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Kwiecień 2017, 09:27 42s »
Z prądu rozruchowego się na pewno ucieszy, pytanie czy na krótkich odcinkach akumulator Ci się doładuje na 100% bo możesz uzyskać bardzo nieciekawy efekt konieczności doładowywania akumulatora co pewien czas... Przyznam, że ja bym w tej kwestii fabryki nie poprawiał... 3mam kciuki, żeby było dobrze ☺

Offline noc

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 253
  • Reputacja: +10/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuję Mercedes-Benz prawie 50 lat Warszatat W-wa (22) 6626890
    • WDB1681331J939300
    • Zobacz profil
  • Samochód: W168 1,6
Odp: Dziwny problem
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Kwiecień 2017, 00:21 24s »
Alternator sobie poradzi.To nie 45 amper jak w beczce tylko 130-200.
Można oświetlić niezłą chatkę.

Offline Martinelio

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120721A001262
    • Zobacz profil
  • Samochód: E500
Odp: Dziwny problem
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Kwiecień 2018, 20:33 26s »
Czy może powiesz jak rozwiązałeś problem mam podobne objawy, wszystkie wątki kończą się bez wyjaśnienia problemu

Offline Kajtek1

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 414
  • Reputacja: +2/-17
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Dziwny problem
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Kwiecień 2018, 20:59 12s »
Pytanie czy problem zostal do konca zdiagnozowany.
Ja mialem troche podobny problem w W211.
Jechalem na wakacje i wyswietlila mi sie infromacja ze luksusowe rzeczy zostaly wylaczone.
Kierunkowskazy dzialaly, ale dmuchawa wewnetrzna juz nie.
Majac maly skaner monitorowalem voltarz, ktory ciagle byl ok 14V ale przez tydzien jezdzilem z tym bledem pokazujacym sie i znikajacym bez zadnych oczywistych powodow.
Dopiero tydzien pozniej po powrocie do domu znalazlem ze klema na akumulatorze miala niedocisnieta srube.
Te auta to komputery z kolkami. Tak jak kazdy komputer maja swoje migreny i reakcje ktore tylko palacy maryske programator mogl wymyslec.
Co do doladowywania akumulatorow, to jest to reakcja chemiczna ktora ma swoje limity. To ze alternator daje duzy prad, to nie znaczy ze akumulator go wezmie.
Akumulatory moga byc doladowane do ok 95% duzym pradem, ale aby doladowac ostatnie 5%, to wymaga dluzszego czasu przy mniejszych amperach.

Forum Mercedes E-Klasa W212

Odp: Dziwny problem
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Kwiecień 2018, 20:59 12s »