Poczytaj sobie jakie zalety maja akumulatory AGM.
Zadna z tych zalet nie ma zastosowania w samochodach osobowych.
Ze strony varta-automotive.pl:
"Specjalne włókna szklane w akumulatorach AGM wchłaniają elektrolit, co przekłada się na znaczący wzrost pracy cyklicznej. Umożliwia to wielokrotne ładowanie i rozładowywanie akumulatora bez uszczerbku dla jego parametrów użytkowych.
Technologia AGM przeznaczona jest do dużych obciążeń, spotykanych w nowych, bogato wyposażonych samochodach."
Wg Ciebie powyższe nie dotyczy W212?
Dodatkowo - akumulatory AGM, ktore teoretycznie powinny miec dluzsza zywotnosc - w praktyce padaja w polowie tego czasu co stare, doswiadczone "mokre" akumulatory potrafia przezyc.
Wg Varty - nawet 3x dłuższą żywotność osiąga akumulator AGM, od standardowego "kwasiaka", być może trafiłeś jakieś buble. Ja, w w211 miałem AGM od nowości, a rocznik prod. miał 2003, akumulator padł w roku chyba 2014... 11 lat akumulator AGM - osiągnie tyle zwykły? Dodam, że całkiem nie padł, tylko miałem szare komunikaty, auto zawsze odpalało, a był to 320 cdi. Dodatkowo wykańczał mi aku jakiś przekaźnik, co nie zawsze się rozwierał i rozładowywał aku kilka(naście) razy do 2-3V - który kwasiak to wytrzyma?