Hej wszystkim.
Szukam jakichkolwiek info, wskazówek, pomocy, rady na temat PRE-SAFE i Airbag błędów w e350cdi 2011 coupe.
Podczas jazdy autostradą, wyskoczyła mi wiadomość odnośnie Błędu poduszki powietrznej przód prawa strona (fotel kierowcy - auto anglik). Po 2-3 km jazdy doszła informacja 'PRE-SAFE INOPERATIVE' i auto weszło w limp mode limitując się do jakiś 50km/h.
Do tego, podajnik pasa bezpieczeństwa u kierowcy, przestał działać.
Reszta elektroniki - regulacja fotela, osprzęt drzwi, szyby, dmuchane fotele działają bez zarzutu po obu stronach.
Brak jakichkolwiek kontrolek typu Check Engine, ESP itp. jedynie plący się czerwony air bag i te dwie wiadomości (AIRBAG MALFUNCTION FRONT RIGHT oraz PRE SAFE INOPERATIVE).
Co sprawdziłem/moge potwierdzić:
1. Turbo i łożysko - całe, brak oznak zużycia - jest cisnienie, czujniki sprawne, jest boost.
2. Brak widocznych rozszczelnień na dolotach itp.
3. Brak wycieków, widocznych uszkodzeń
4. Auto bezwypadkowe, nie było grzebane, nie brało udziału w żadnym wypadku. Do czasu nieszczęsnej podróży działało bez zarzutu.
5. Przez ostatnie 2 lata, żadnych usterek. Olej w skrzyni wymieniony (37.500 km, 72.250km, 138.250), serwis olejowy i filtry co 7500km, (aktualnie 160.000km), tarcze, klocki, czujniki zużycia itp. na bieżąco.
6. Wtyczki pod fotelami, wyglądają na całe. Dla pewności rozpięte i wpięte od nowa. (tak jak były)
7. Bezpieczniki od AirBag które udało mi się wyczytać w książce : 8,15,21,37,77 sprawdzone - całe, zdrowe.
8. Oba fotele, składają się, przesuwają, elektronika działa, dmuchanie boczków itp też, cały osprzęt kabiny i auta nie licząc podajnika również. - radio, klima, światła, wycieraczki, zegary itp.
9. Rozłącznie akumulatora, reset skrzyni nie zadziałały.
10. Kluczyk bateria zdrowa, akumulator trzyma napięcie, dodatkowo wymieniany był (pod maską) w maju na serwisie.
11. Brak jakichkolwiek kontrolek typu Check Engine, ESP itp. jedynie plący się czerwony air bag i te dwie wiadomości (AIRBAG MALFUNCTION FRONT RIGHT oraz PRE SAFE INOPERATIVE).
Assistance, po podłączeniu do komputera odczytał następujące kody błędów:
System Type: BRAKES
Name: ELECTRONIC STABILITY PROGRAM - ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
DTC: 630D,Seatbelt buckle switch, left front; faulty
DTC: 6A40,Fault in CAN communication with control unit Front SAM with fuse and relay module.
System Type: AIRBAG ELECTRONICS (SRS)
Name: AIRBAG - AIRBAG (ORC_172/212)
DTC: 9B51,Seat belt buckle,driver
DTC: 9CCD,Squib for pelvis airbag driver
DTC: 9CC5,Driver, side airbag squib
System Type: AIRBAG ELECTRONICS (SRS)
Name: BELTPRETENSIONER - PRETENSION FRONT LEFT (RBTMFL_204)
DTC: 530555,The codes (right-hand or left-hand drive) stored in control module and control module gateway are not identical
System Type: AIRBAG ELECTRONICS (SRS)
Name: BELTPRETENSIONER - PRETENSION FRONT RIGHT (RBTMFR_204)
DTC: 520908,No or incorrect CAN message from control unit SRS
DTC: 530555,The codes (right-hand or left-hand drive) stored in control module and control module gateway are not identical
System Type: CENTRAL ELECTRONIC UNIT
Name: AUDIO / COMAND OPERATING UNIT - AUDIO / COMAND OPERATING UNIT (CTRLC_204)
DTC: B15062A,CAN bus: Control unit COMAND or AUDIO
System Type: CENTRAL ELECTRONIC UNIT
Name: HEAD UNIT - HEAD UNIT (HU_204)
DTC: A288,Control unit faulty (Watchdog)
System Type: CENTRAL ELECTRONIC UNIT
Name: REAR CONTROL UNIT - REAR CONTROL UNIT (CRCM_207)
DTC: B273E,The Hall sensor of the right seat belt extender does not supply a signal.
System Type: CENTRAL ELECTRONIC UNIT
Name: SIGNAL ACQUISITION AND CONTROL MODULE - FRONT - SIGNAL ACQUISITION AND
CONTROL MODULE - FRONT (SAMF_212)
DTC: B2379,Front wiper motor
DTC: U0121,CAN: communication fault with ESP (Electronic Stability Program)
System Type: CENTRAL ELECTRONIC UNIT
Name: SIGNAL ACQUISITION AND CONTROL MODULE - REAR - SIGNAL ACQUISITION AND
CONTROL MODULE - REAR (SAMH_212)
DTC: B1ED4,Right front backrest release switch
System Type: AC SYSTEM
Name: CLIMATE CONTROL - HVAC_212
DTC: 912F,Blower regulator
Dodam jeszcze raz, żaden z air-bags nie był wymieniany, uszkodzony, auto bez wypadkowe.
- Czy ktoś z forumowiczów, zmagał się z podobnymi błędami?
- Czy Air-Bag mógł uruchomić Pre-Safe i zainicjować Limp czy może tu coś grubszego się szykuje?
- Po kodach błędów widać, że któryś z przekaźników może być wadliwy - zna ktoś lokalizacje, czy można to wymienić bez kodowania etc?
Jeśli chodzi o otwieranie foteli żeby dostać się do tyłu - wydaje się, że wszystko działa, fotele blokują się jak wcześniej, dosunięte, odsunięte wszystko po staremu - a jednak
kod sugeruje, że coś tam nie gra. Jak wspomniałem, nie wysuwa się podajnik pasa od kierowcy. Pasażera działa normalnie.
Zastanawiam się nad demontażem obu foteli i obejrzeniem wiązki, żeby wyeliminować jakieś przerwane przewody przebicia itp.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomysły, lokalizację przekaźników, czujników, kabli, innych bezpieczników itp do sprawdzenia.
Jeśli nic nie uda się zdziałać odholuje do Mercedesa, ale wiadomo, warto spróbować samemu.
Z góry dzięki za pomoc!