Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez pablo727 dnia 21 May 2018
  • Witam, padł mi prawy xenon, wymieniłem żarówkę i niestety nic nie pomogło. Zamienilem lewą żarówkę na prawą i prawą na lewą i nadal nie działa więc żarówki są ok. Pierwsza myśl to przetwornica. Czy jest możliwość sprawdzenia czy przetwornica działa? A jeżeli nie przetwornica to co tam może się dziać? W212 2009r e350 cdi 231km

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  • #2 wysłana przez pablo727 dnia 21 May 2018
  • Zdjęcie przetwornicy którą wyjąłem z auta

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  • #3 wysłana przez Remi dnia 22 May 2018
  • Najprościej - tak jak zamieniłeś żarówki tak zamień przetwornice...
  • #4 wysłana przez Prezes1960 dnia 22 May 2018
  • Kolego pablo727,nie tylko awaria przetwornicy jest powodem awarii xenonu.W lampie jest też "zapłonnik-starter" który lubi częściej nawalić niż sama przetwornica.Doświadczyłem tego w W203 a tam zapłonnik jest w środku lampy i jest awaryjny.W naszych w W212 zapłonnik chyba jest zapinany na żarniku ale głowy nie dam ,może ktoś napisze jak to rozwiązano w W212.
  • #5 wysłana przez Maher dnia 22 May 2018
  • Przerabiałem podobny temat z bixenonem. U mnie najpierw zaczął mrugać więc stawiałem na żarnik, wymieniłem żarnik i nic. Padło na przetwornicę która do tanich nie należy i zostaje jeszcze adaptacja przez SD.
    Kolego Prezes1960 widziałem ''bebechy lampy'' i nic takiego jak zapłonnik nie rzuciło mi się w oczy, za wszystko odpowiada przetwornica.
  • #6 wysłana przez Prezes1960 dnia 22 May 2018
  • Maher,bardzo możliwe że starter znajduje się w samym żarniku ,to chyba typ d1s i w nim może być starter,tego nie wiem .Wiem natomiast że w bi xenonach starszego typu d2s starter był w lampie i z niego wychodziły przewody ze wtyczką do zapinania na żarnik.Technologia xenonowa to podobna technologia do starych świetlówek ,czyli wyładowcza więc gdzieś starter musi być,sama przetwornica jak nazwa wskazuje przetwarza prąd ,w przypadku xenonów na wyższy niż 12v.W moim W212 jeszcze nie musiałem grzebać przy światłach.
  • #7 wysłana przez pablo727 dnia 24 May 2018
  • Kolejny problem. Przetwornica wymieniona, światła mijania świecą, Ale teraz nie ma prawego drogowego, długiego. Lewe świeci.... czy jakieś pomysły??

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  • #8 wysłana przez pablo727 dnia 24 May 2018
  • Dodam tylko że bezpieczniki wszystkie przejrzane zostały i jest ok.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  • #9 wysłana przez Remi dnia 24 May 2018
  • I pewnie jeśli masz skrętne - nie skręcają?
    Adaptacja na SD się kłania...
  • #10 wysłana przez pablo727 dnia 25 May 2018
  • I pewnie jeśli masz skrętne - nie skręcają?
    Adaptacja na SD się kłania...
    Nie wyjechałem nawet z warsztatu, ale tak, mam skrętne, ILS. będę wymieniał jutro jeszcze olej w skrzyni i filtr, mam znajomego z sd, więc wepnie i może coś wymyśli

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  • #11 wysłana przez Maher dnia 25 May 2018
  • pablo727 tez tak miałem, adaptacja na SD rozwiązała problem i wszystko wróciło do normy
  • #12 wysłana przez pablo727 dnia 28 May 2018
  • Na jutro jestem umówiony na sd, dam znać jak efekty. :-)
    pablo727 tez tak miałem, adaptacja na SD rozwiązała problem i wszystko wróciło do normy

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  • #13 wysłana przez majkel84 dnia 14 Jul 2020
  • Witam, podpinam się pod temat ponieważ mam problem z Bixenonem u siebie, od jakiegoś czasu wyskakuje mi komunikat ILS inoperative, po podpięciu SD:
    - prawa XALWA-R  ma błąd przekroczenia czasu CAN ( mogę na niej wykonać testy ) jeżeli chodzi o światło to wszystko świeci normalnie lecz lampy się nie poziomują same, oczywiście przez SD mogę wykonywać wszystkie ruchy.
    - Lewa  XALWA-L lampa świeci jak prawa aczkolwiek nie mogę się połączyć z modułem tej lampy, czy jest możliwość ze moduł jest uszkodzony skoro w lampie wszystko świeci ??
    może ktoś podpowie jak się do tego zabrać, od czego zacząć.   
  • #14 wysłana przez Krzyszf dnia 16 Jul 2020
  • może podejdź do tego tak jak lubisz i porównaj go z gotowaniem zupy  :)  jak gotujesz na jednej płtyce to druga.... :)

    a tak poważnie

    Cytuj
    prawa XALWA-R  ma błąd przekroczenia czasu CAN

    oznacza to ,że prawa lampa otrzymuje sygnał do poziomowania lampy i oczekuje odpowiedzi od lewej ,że dokonała ustawienia, a go nie otrzymuje. Masz raczej uszkodzenie w lewej lampie, układu poziomowania, to że świeci to całkiem inny układ, niż poziomowanie i może działać.
    Dziwne, że SD nie pokazuje błedu stałego w lewej lampie , ale może mieć uszkodzenie, które nie umożliwia mu połączenia, skoro łączy się z prawą






  • #15 wysłana przez majkel84 dnia 19 Jul 2020
  • może podejdź do tego tak jak lubisz i porównaj go z gotowaniem zupy  :)  jak gotujesz na jednej płtyce to druga.... :)

    Akurat w tym przypadku takie porównanie ni w ząb mi tu nie pasuje.. :)
    Sprawa jest zbyt złożona, chyba lepiej ugryźć się w język i darować sobie metafory w tym przypadku skoro zwykła zupa odcisnęła już swoje piętno. :)

    a tak na poważnie, właśnie dziwny jest ten brak komunikacji z SD lewego modułu, prawa też nie dokonuje ustawienia bo po włączeniu świateł od razu wyskakuje ILS inoperative, też nie wykonuje ruchu góra dół, problem leży w lewej lampie, muszę ją wyciągnąć, posprawdzać wtyczki i tak jak któryś z kolegów pisał, w module może być wilgoć (to też sprawdzę).
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu