Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez pablo727 dnia 09 Dec 2017
  • Witam Panowie, mam taki oto problem z moją gwiazdą, samochód wszedł mi w tryb awaryjny i nie pomaga żadne gaszenia i ponowne palenie, ani kasowanie błędu. Podłączyłem go do dwóch komputerów i pokazało mi błędy: P200a oraz na drugim komputerze 126A, wydaje mi sie, że to są dwa takie same błędy tylko inaczej interpretowane przez różne komputery, oba błędy dotyczą kanału kolektora dolotowego. Czy ktoś z Was przerabiał coś podobnego? Proszę o pomoc bo do poniedziałku to ja się zagryze zanim pojadę do mechanika :-) dołączam zdjęcia błędów z komputerów

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  • #2 wysłana przez benzik dnia 09 Dec 2017
  • Przede wszystkim zeby dobrze zdiagnozowac to trzeba podlaczyc Star diagnosis czyli orginalny komp Merca, ale skoro jest blad z klapami kolektora dolotowego to wlasciwie taki standard w tych silnikach , silniczek sterujacy klapami sie spalił (skonczyl sie ) i wywalil bład , lub klapy w kolektorze sie zablokowaly ,tak czy siak trzeba rozebrac i zobaczyc jak wygladaja kolektory i przy okazji jednego rozbierania warto zmienic uszczelki pod chlodnica oleju bo to tez bolaczka tego silnika.
  • #3 wysłana przez pablo727 dnia 09 Dec 2017
  • Przede wszystkim zeby dobrze zdiagnozowac to trzeba podlaczyc Star diagnosis czyli orginalny komp Merca, ale skoro jest blad z klapami kolektora dolotowego to wlasciwie taki standard w tych silnikach , silniczek sterujacy klapami sie spalił (skonczyl sie ) i wywalil bład , lub klapy w kolektorze sie zablokowaly ,tak czy siak trzeba rozebrac i zobaczyc jak wygladaja kolektory i przy okazji jednego rozbierania warto zmienic uszczelki pod chlodnica oleju bo to tez bolaczka tego silnika.
    Cały silnik był uszczelniany przy 200 000. Teraz mam przebieg 217 000. Tyle co byłem w stanie ustalić w sobotę późnym popołudniem to ustaliłem. Dalej będę walczył w poniedziałek niestety dopiero

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  • #4 wysłana przez MamMerca dnia 23 Mar 2018
  • Witam,podobny problem z trybem awaryjnym pojawił się dziś u mnie. Pojechałem odebrać kobiete z pracy,jadę-wszystko ok jak zawsze! Wjechałem na parking,stanołem  na kilka minut nie gasząc silnika. Wyjeżdzam z parkingu,wciskam gaz i auto już nie przyśpiesza jak zazwyczaj. biegi przełącza około 3tys. Zrobiłem skan i komp pokazał  to ...

    Dodano: [time]23 Marzec 2018, 22:40 08s[/time]
    ...

    Dodano: [time]23 Marzec 2018, 22:41 17s[/time]
    ...

    Dodano: [time]23 Marzec 2018, 22:55 15s[/time]
    Zjarzałem pod maskę,wyciągnełem kolektor dolotowy,przeczyściłem oba przepływomierze jakimś clenerem do elektroniki,filtry są w b.dobrym stanie (niedawno wymieniane). Guma,która łaczy kolektor z turbo była na maksa uwalona w syfie jak olejowym (poluzowana opaska). wszystko poczyściłem,podokręcałem. Ponowna przejaszczka i diagnoza,dalej to samo . Jakies rady co od czego zacząć!/?

    Dodano: 24 Marca 2018, 13:08 46s
    Skan był robiony kompem AUTEL MaxiSys Elite.
    Pomożecie?
  • #5 wysłana przez Kajtek1 dnia 24 Mar 2018
  • Pisze ze czujnik temp powietrza  jest walniety?
    Reszta to stare bledy.
  • #6 wysłana przez MamMerca dnia 25 Mar 2018
  • Ok,wielkie dzięki!!!  Możesz mi powiedzieć w którym miejscu on się znajduje?
    Kupiłem już nowy bo gotowy do wymiany!
  • #7 wysłana przez Kajtek1 dnia 25 Mar 2018
  • 1-sza zlaczka za wezem intercoolera po stronie pasazera.
  • #8 wysłana przez MamMerca dnia 26 Mar 2018
  • Dzięki,znalazłem i wymieniłem. Niestety bez poprawy!
    Ponowny skan i pokazało te kody-jakieś podpowiedzi z waszej strony!
    Dziś zapobiegawczo zajrzałem do EGRa-lekki nalot syfu-jak widać na foto.


    Dodano: [time]26 Marzec 2018, 23:40 14s[/time]


    Dodano: [time]26 Marzec 2018, 23:40 37s[/time]


    Dodano: 26 Marca 2018, 23:41 02s
  • #9 wysłana przez Kajtek1 dnia 27 Mar 2018
  • No wiec gama bledow pokazala sie ponownie.
    Prawdopodobienstwo ze 6 czujnikow Ci walnelo na raz jest zadne, wiec albo Voltarz byl za maly albo masz gdzies jakies spiecia na zlaczach do ECU.
    Zacznij od sprawdzenia napiecia.
  • #10 wysłana przez MamMerca dnia 28 Mar 2018
  • Napięcie sprawdzone:
    -odpalony z łączonym nawiewem (trzy kreski) i grającym radiem -14,15V/14-40V
    -silnik,radio i nawiew off-12,30V
    -klemy zdjęte 12,35V
    Sprawdziłem bezpieczniki te pod maską i ten na pozycji 24 (15A) spalony.
    Wymieniłem i ciąg dalszy niebawem,czekam na kompa.
    Przy okazji gdzie jest kaseta od sterowania silnikiem?

    Dodano: [time]28 Marzec 2018, 19:05 02s[/time]
    Napięcie sprawdzone:
    -odpalony z włączonym nawiewem (trzy kreski) i grającym radiem -14,15V/14-40V
    -silnik,radio i nawiew off-12,30V
    -klemy zdjęte 12,35V
    Sprawdziłem bezpieczniki te pod maską i ten na pozycji 24 (15A) spalony.
    Wymieniłem i ciąg dalszy niebawem,czekam na kompa.
    Przy okazji gdzie jest kaseta od sterowania silnikiem?

    Dodano: 28 Marca 2018, 23:44 58s
    Wyskoczył jeszcze taki kod A19116
    Może ktoś wie w którym miejscu szukać problemu-nie wiem czy dobrze to zrozumiałem,ale nie ma napięcia na pinie 30.
  • #11 wysłana przez Kajtek1 dnia 29 Mar 2018
  • 12.3 oraz 12.35 V to niskie napiecia jak na akumulator ktory dopiero co byl ladowany.
    Nie wiem gdzie to mierzyles, ale czesto auto pokazuje mniejszy woltarz niz aktualnie na klemach akumulatora.
    Tak czy inaczej zanim zaczniesz grzebac w komputerach, wstaw inny akumulator, albo przetestuj ten co masz bardzo dobrze.
  • #12 wysłana przez MamMerca dnia 03 Apr 2018
  • Aku naładowany. Jest problem bo pali bezpiecznik pod maską od strony pasażera. Pozycja 24, bezpiecznik 15 A. Punkty połączeń masy z autem przeczyszczone.
    Ktoś wie jaki obwód zabezpiecza?


    Dodano: [time]06 Kwiecień 2018, 00:15 17s[/time]
    Zmierzyłem napięcie na bezpieczniku ,który się pali(15 A).Z jednej strony jest 12 z groszem V,z drugiej przy wyciągniętym bezpieczniku też jest jakieś napięcie(jakieś 1,5 V).  Dostałem się dziś do skrzynki bezpiecznikowej pod maską. Wypiołem wszystko,prześwietliłem od strony tego mniejszego napięcia.Linia wychodzi z czarnej 7 pinowej kostki,(w kostce jest tylko 5 przyłączonych linii,pin 1 i 7 są puste).  Przewód czerwony z czarnym paskiem, pin nr. 6, średnica jakieś 1,5 mm 2. Linia prowadzi do wtyczki  przy punkcie masowym zaraz za grodzią bezpieczników.Dalej wchodzi w wiązke i idzie w głąb silnika(chyba). Na tym skończłem. Jutro kilka foto i reszta relacji.Możę ktoś wie gdzie konkretnie szukać tej linii?

    Dodano: [time]06 Kwiecień 2018, 18:15 34s[/time]
    Witam,więc tak-kostkę ,która znajduje się za grodzią bezpieczników pod maską została rozłączona.linia koloru czerwonego z czarnym pakiem przechodzi w kilka innych linii-( trzy przewody czerwone z czarnym paskiem o mniejszym przekroju,dwa białe i zielony z żółtym paskiem).
    Po odłączeniu kasety sterującej ,która znajduje się w nadkolu za kołem od strony kierowcy,napięcia na kostce nie ma z żadnej strony.
    Po podłączeniu kasety sterującej pojawia się napięcie na bezpieczniku(nr 24) 12V i z drugiej strony kostki 1,6V. Po odłączeniu lewego przepływomierza napięcie wzrasta do 2,2V. Linia która dochodzi do lewej przepływki jest koloru czerwonego z czarnym paskiem,taka jak wychodzi z kostki.
    Wydaje mi się że tam raczej powinno być zasilanie 12V po spięciu kostki,a jest napięcie przy rozpiętej.


    Dodano: [time]07 Kwiecień 2018, 22:16 16s[/time]
    Kolejne pytanie..
    Czy na wtyczce od sterownika turbiny na przewodzie brązowym powinna być masa?
    Czy sterownik bierze mase z połączenia z silnikiem przez obudowe? Może ktoś ma opis wtyczki tego sterownika. Jak dla mnie to czerwony-zasilanie,brązowy-masa i żółty z szary paskiem sygnał sterownania.
    Jeżeli powinno być tak jak myśle to nie mam masy na wtyczce( brązowy przewód).

    Dodano: 15 Kwietnia 2018, 11:12 47s
    Wiecie może jakie powinny być wartości ( rezystancja) na  pinach w nastawniku turbiny i w ty regulatorze klapek dolotu?
    Wyciągnąłem te ustrojstwo pod turbo,przemyłem wszystko. W gniezdzie od wtyczki elek. było trochę syfu i oleju. Po oczyszczeniu zauważyłem że jest tam mały otworek w rogu gniazda. Pytanie czy on ma dojście do elektroniki znajdującej się w środku ?
    Czy wymieniać ten regulator klapek na nowy czy jest szansa że ten jest ok?
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu