Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #21 wysłana przez mercmania dnia 11 Nov 2020
  • #22 wysłana przez sewan dnia 11 Nov 2020
  • Jak masz wyłączony start-stop to dodatkowy akumulator w ogóle nie jest wykorzystywany. Nic nie podtrzymuje. On służy wyłącznie do tego, aby w momencie, gdy rozrusznik uruchamia auto ze start-stop, podtrzymać włączone urządzenia (radio, dmuchawa itd).
    Bo przy normalnym rozruchu z kluczyka, są one odłączane.
  • #23 wysłana przez Pierek88 dnia 11 Nov 2020
  • Dzięki za informację.
  • #24 wysłana przez Pierek88 dnia 17 Nov 2020
  • Co sądzicie o akumulatorach oryginalnych Mercedesa ?? Można dużo spotkać na allegro czy OLX, 800 A 80 Ah można kupić już za ok 400 zł, data produkcji 2020 rok, gwarancja normalnie 2 lata. Warto ?Czy lepiej coś innego szukać ?
  • #25 wysłana przez mercmania dnia 17 Nov 2020
  • .
    Oryginalne akumulatory stosowane na wyposażenie fabryczne są NAJLEPSZE.
    Ale musisz kupić z pewnego źródła bo niestety większość oferta na Allegro i OLX niby nowych fabrycznych akumulatorów to poprostu oszustwa.
    Bo skąd cena dwa razy niższa (400zł) od nowego takiego w sklepie ? Często poprostu są uszkodzone, zużyte, naprawiane/odświeżane i sprzedawane za połowę ceny i często też mają połowę fabrycznych parametrów prądowych.
    tutaj masz o tym filmik:
    .

  • #26 wysłana przez Pierek88 dnia 18 Nov 2020
  • Znalazłem przez przypadek na allegro sklep który normalnie działa każdego dnia sprzedając m.in oleje,smary itd... Dają gwarancje 2 lata jako nowy :)
    Spróbuje sprawdzić urządzeniem do testowania akumulatorów i jak będzie ok to kupie.
  • #27 wysłana przez białastrzała dnia 18 Nov 2020
  • Jak masz możliwość to sprawdź koniecznie przed kupnem. Ja też się zastanawiałem nad kupnem oryginalnego tańszego, ale jak poczytałem, że większość to niekoniecznie uczciwe oferty to zrezygnowałem. Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia przed kupnem i kupiłem Boscha AGM.
  • #28 wysłana przez r66 dnia 18 Nov 2020
  • Mając do wyboru niby "nowy" oryginał w dziwnie niskiej cenie a coś z pewnego źródła ale innego producenta jednak wybrałbym to drugie.
    Jak oryginał kosztuje określoną kwotę w ASO to raczej nikt go nie zdobędzie za np. mniej niż połowę ceny. Są różne akcje serwisowe, wadliwe partie, potem to zamiast do utylizacji trafia na rynek. Byłbym tutaj ostrożny, choć zdaje sobie sprawę że nawet części tej samej firmy ale trafiające na pierwszy montaż są lepszej jakości (patrz akumulatory).
    Przez to podobnie jak w przypadku olejów silnikowych - od marki zaczyna być ważniejsze źródło zakupu.
    Podam Wam przykład - jakiś czas temu zauważyłem na allegro dostępność "e-turbin" od Audi SQ7 w całkiem rozsądnych pieniądzach (btw. są te turbiny podobno produkowane lub składane w Polsce). Jako że zdarza mi się takim autem jeździć w ramach pracy na serwis to wiem jakie są koszta w ASO czegokolwiek do tego modelu. Tym bardziej zaskoczyła mnie cena tego ustrojstwa na rynku wtórnym sprzedawanego jako nowe lub prawie nowe.
    Wkrótce wszystko się wyjaśniło - do firmy przyszło pismo z Audi że jest akcja serwisowa na wymianę turbiny (wada części elektrycznej). Wniosek z tego taki, że zawsze trzeba być ostrożnym z "nówkami, oryginałami" z niepewnych źródeł bo może to być właśnie "odpad" z akcji serwisowej i będziemy potem mieć bubel.
  • #29 wysłana przez mercmania dnia 19 Nov 2020
  • No własnie strach kupować takie rzeczy, chyba że z okolicy zamieszkania i można sprawdzić profesjonalnym testerem akumulatorów, wtedy jak w pełni sprawny to super okazja.
  • #30 wysłana przez Pierek88 dnia 23 Nov 2020
  • Wymieniłem akumulator i póki co ok :)
    Wymieniany był bez podtrzymania napięcia i zauważyłem że mam znowu aktywny system Star Stop, wcześniej przez poprzedniego właściciela był wyłączony systemowo.
    Jednak czy powinien się aktywować jak nie było zasilania max. 10 min ? Aby zegar ustawiłem a tak radia pamięc została itd..
  • #31 wysłana przez r66 dnia 23 Nov 2020
  • Ale jak wyłączysz Start-Stop to zostaje w takim stanie czy po każdym uruchomieniu wraca do włączonego?
    Bo z tego co słyszałem można go ustawić SD albo jako włączony domyślnie albo w stanie jaki miał ostatnio (czyli zostawisz wyłączony to będzie wyłączony).

    Trzeba by sprawdzić u kogoś z dostępnej do SD czy da się tam w Mercedesie, ale w VAG'ach jest fajny patent na wyłączenie Start-Stop. Można ustawić (komputerem diagnostycznym) minimalne napięcie akumulatora przy którym Start-Stop może wyłączyć silnik. Ustawiamy więc 16V i nigdy się nie wyłączy niezależnie od stanu systemu ;)  Może u nas się też tak da?
  • #32 wysłana przez białastrzała dnia 23 Nov 2020
  • Ja wymieniałem bez podtrzymania, był ponad godzinę bez akumulatora i start stop mi sie nie aktywował, też mam wyłączony systemowo. Jedyne co to skasowała mi się pamieć w fotelach i trzeba było ustawić na nowo.
  • #33 wysłana przez Pierek88 dnia 23 Nov 2020
  • Mam jak było fabrycznie, czyli po każdym  odpaleniu auta muszę sam guzikiem wyłączyć.
    Czytałem gdzieś że na dwa sposoby się dezaktywuje SS, widocznie ja miałem tylko  Star Diagnostic a nie Ecu silnika i dlatego znowu mam aktywne hmmm
  • #34 wysłana przez ciechan78 dnia 25 Nov 2020
  • Witam was i ja tez będę się przymierzał do wymiany Aku ( mam Varte Agm ) i mam dylemat czy Varta 80ah czy Moll 80ah ? W tym drugim są 3 lata gwarancji i gość mówi ze firma dobra a wy co sądzicie który wybrać ??
  • #35 wysłana przez mercmania dnia 25 Nov 2020
  • Swego czasu pare lat temu MOLL był najlepszy. Teraz ponoć konkurencja (AGM) nowocześniejsza i lepsza.
    .
    Tutaj masz mały test akumulatorów różnych firm:
    .
    .
    .
    Tutaj też info odnośnie MOLL:
    .
  • #36 wysłana przez r66 dnia 26 Nov 2020
  • Swego czasu pare lat temu MOLL był najlepszy.


    Moll (co chyba nawet było w którymś z tych filmów) jest najlepszy ale tylko ten co idzie na pierwszy montaż do VAGów, a nie te z rynku konsumenckiego, bo tu bywa różnie. Choć przyznam, że tylko raz trafiłem padniętego Moll'a i to po trzech latach intensywnej eksploatacji.
    Ostatnio jak coś w pracy padnie to wymieniamy na Yuasa i poza też jednym przypadkiem (stał kilkamiesięcy głęboko rozładowany - nie dał się naładować ponownie) wszystkie są idealne. A w autach mamy lokalizatory (monitorowanie floty) które dość skutecznie rozładowują po dłuższym postoju baterię.
    Przed Vartą mnie ostrzegano kilkukrotnie, więc brałbym Moll'a.
  • #37 wysłana przez shaque dnia 10 Dec 2020
  • witam, przeczytałem cały wątek ale mam wciąż wątpliwości
    muszę podłączyć akumulator na ok. 24 godziny i zrobić mu małą regenarację.
    niestety nie mam możliwości podłączenia ładowarki przy aucie. Czy mogę zaryzykować wyciągnięcie akumulatora na tak długi okres?
    koledzy piszą o przerwie do godziny bez konsekwencji. czy to ma znaczenie godzina czy 24?

    czy tak samo można zrobić z mniejszą baterią pod klapą bagażnika (eco) ?

    dzięki!
  • #38 wysłana przez 0okm dnia 11 Dec 2020
  • U siebie odłączałem akumulator na znacznie dłużej niż godzinę. Bez konsekwencji. Nie mam dodatkowego akumulatora.
  • #39 wysłana przez Remi dnia 11 Dec 2020
  • Zerują się tylko kasowanle liczniki przebiegu i spalanie...
  • #40 wysłana przez mercmania dnia 11 Dec 2020
  • Zerują się tylko kasowanle liczniki przebiegu i spalanie...

    Ja raz odłączyłem na ok 3 godziny i skasowały mi się pamięci licznika (kilometry spalanie itd) oraz pamieć elektrycznych foteli. Reszta była ok. bez żadnych problemów.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu