Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Bojar dnia 08 Mar 2017
  • Witam, czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy mam do wymiany, bo jest płyn, a na zegarach info, że brak... tzn. przypuszczam, że czujnik, ale wiadomo, może być wiązka itp.

    Czy ktoś to wymieniał? Poprzedni właściciel mówi, że nie wymienił, bo podobno trzeba ściągać do tej operacji błotnik... oglądałem fotki samego zbiornika, czujnik powinien być w nim umieszczony od strony podłużnicy, akurat ona go zakrywa. Szukałem w WIS, ale nie ma tam nic, jedynie demontaż zbiornika, ale jakoś kiepsko to widzę... Zetknął się już ktoś może z takim zabiegiem? Poratuje ktoś jakąś instrukcją, czy radą?
  • #2 wysłana przez noc dnia 08 Mar 2017
  • Wszystko jest w WIS. 82.35
    Trzeba zdjąć koło i nadkole.Prawie wszystko na wierzchu.
  • #3 wysłana przez Bojar dnia 09 Mar 2017
  • Dzięki bardzo, już szukam :)
  • #4 wysłana przez Magicd dnia 09 Mar 2017
  • Na innym forum (odnośnie C-klasy) pamiętam, że był jakiś trick z odrobina soli dosypanej do zbiorniczka.
    Ponoć tam nie ma pływaka tylko jest pomiar poziomu za pomocą elektrod/styków zanurzonych w płynie.
    Jeśli rezystancja płynu jest zła lub styki są zbyt brudne - odczyty z czujnika mogą być złe.
    Dosyp szczyptę soli, spróbuj czymś wymieszać płyn w zbiorniku, weź jakąś szczotę do mycia butelek od wewnątrz (taka kuchenną) i spróbuj wyczyścić czujnik w zbiorniku poprzez wlew.
    Nie mam zielonego pojęcia na ile % może to pomóc ale jeśli możesz zaoszczędzić trochę pieniędzy i sporo roboty na wymianie sprawdzając tę metodę - głupio było by nie spróbować.
  • #5 wysłana przez sewan dnia 09 Mar 2017
  • W takim przypadku nie sól a kwasek cytrynowy. Faktycznie może pomóc. Najlepiej do pustego wlać ciepły roztwór.
    Trzeba tylko potem opróżnić zbiornik a nie psikać na karoserię....
  • #6 wysłana przez noc dnia 09 Mar 2017
  • Wiadomość jest ode mnie rozprowadzona po forach.Wymyślił to Holender i wrzucił na swoje forum.
    Kilka ziaren soli kuchennej zmieni pH płynu i będzie "widoczny" dla czujnika.
    Czujnik, to dwie elektrody - działa gdy płyn przewodzi prąd.
    Tych ziaren ma być kilka-naście.Więcej zmieni płyn w kwas.
  • #7 wysłana przez Bojar dnia 18 Mar 2017
  • Kurde, jak już zmieniłem czujnik, to teraz takie info napisaliście :P

    Czujnik w moim przypadku jest z przodu auta, czyli jakby za halogenem/ światłem dziennym po stronie kierowcy. Czyli nie wiem czy potrzeba nawet ściągać nadkole, na pewno konieczne jest zdjęcie dolnej przedniej osłony zderzaka/ silnika.

    Potem dostęp do czujniczka jest lux - zmieniony, wszystko gra :)

    Sprawdzałem multimetrem stary czujnik po wyjęciu go ze zbiorniczka... działał po zwarciu jego styków czymś metalowym (włożyłem je w imadło) - przewodzi. Myślałem, że może coś z wiązką i niepotrzebnie kupiłem nowy czujnik, ale nowy zamontowany i komunikat o braku płynu zniknął... oczywiście wcześniej było full płynu, a po zamontowaniu nowego płyn dolany też na max.

    Zastanawiam się, czy ten czujnik nie działa na zasadzie rezystancji, bo duże napięcie musiałoby być puszczone na czujnik, żeby jego styki się zamknęły w zwykłym płynie do spryskiwaczy...
  • #8 wysłana przez Remi dnia 18 Mar 2017
  • Raczej odwrotnie - automatyka mierzy jego oporność, a w zasadzie oporność wywołaną przez płyn w zbiorniku i powyżej określonej informuje o braku płynu...
  • #9 wysłana przez Magicd dnia 19 Mar 2017
  • Zastanawiam się, czy ten czujnik nie działa na zasadzie rezystancji, bo duże napięcie musiałoby być puszczone na czujnik, żeby jego styki się zamknęły w zwykłym płynie do spryskiwaczy...


    Nie do końca rozumiem co miałeś tutaj na myśli.
    Kolega Noc napisał, że czujnik sprawdza przepływ prądu przez płyn w zbiorniczku.
    Prąd [A] = napięcie [V] / oporność [Ω].
    Więc pomiar prądu można bardzo łatwo przekształcić w pomiar rezystancji o ile znamy napięcie.
    A co znaczy "obwód zamknięty"?
    Jest to obwód przez który może płynąć prąd (rezystancja obwodu mniejsza od nieskończoności) - nie musi być to wcale obwód z zerową rezystancją czy wysokim napięciem...
  • #10 wysłana przez noc dnia 19 Mar 2017
  • Tak szczegółowo, to przedni SAM wysyła stablizowane napięcie 5 volt i może mierzyć spadek napięcia na elektrodach czujnika.Jaka jest wyznaczona granica nie wiem.Można przypuszczać, że około 4,2 volta.
    To takie ulubione przez Mercedes-Benz napięcie przełączania różnych układów.
    Może też mierzyć natężenie prądu przepływajacego przez płyn przy napięciu 5 volt.
    W tym też są dobrzy.
  • #11 wysłana przez Peter dnia 12 Jun 2017
  • Miałem ten problem na wiosnę. Po wymianie płynu na letni problem znika.
    Używam płynu z Biedronki (w rankingu Auto Moto najlepszy). Podczas używania oryginalnego płynu Mercedes-Benz problemu nie było.
    Pozdrawiam.
  • #12 wysłana przez Bojar dnia 23 Jul 2017
  • Czujnik nowy, ale po 2 tygodniach problem powrócił, tak więc rzeczywiście problem może leżeć w płynie, ew. w wiązce... będę próbował dosypać soli, zobaczymy, co to zmieni :)
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu