Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Martini dnia 14 Nov 2021
  • Witam,

    Codziennie rano, po całonocnym postoju musze czekać około minuty na zwolnienie się hamulca ręcznego, podczas ponownego używania w ciągu dnia sytuacja się poprawia za każdym razem, aż jest tak jak powinno by - odbija od razu. Zaznaczam też iż żeby ręczny chwycił to musze go wcisnąć prawie do podłogi.

    Pozdrawiam i czekam na komentarze z opiniami jak rozwiązać ten problem.
  • #2 wysłana przez Martini dnia 28 Nov 2021
  • Czyli jestem jedynym który doświadczył takiego problemu?

    Tak czy inaczej, kupiłem używaną cześć - ponoć sprawna w 100%, i jest tak samo.

    Jest możliwość regulacji odbijania pedału?
  • #3 wysłana przez Krzyszf dnia 29 Nov 2021
  • Po zakupie samochodu  miałem to samo. Powodem były zatarte skorodowane łączniki.

    https://allegro.pl/oferta/mercedes-rozpierak-szczek-hamulca-2014200589-11481143234

    Wysokość położenia pedału ,ustawia się regulacją w środku tarczy hamulcowej.

  • #4 wysłana przez Martini dnia 30 Nov 2021
  • Po zakupie samochodu  miałem to samo. Powodem były zatarte skorodowane łączniki.

    https://allegro.pl/oferta/mercedes-rozpierak-szczek-hamulca-2014200589-11481143234

    Wysokość położenia pedału ,ustawia się regulacją w środku tarczy hamulcowej.

    Nie jestem pewien ale u mnie chyba nie ma tej części, poniżej jest link do schematu hamulca recznego w moim Mercedes-Benz:

    https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Mercedes-Benz&ssd=%24%2AKwFgVEV2NhImBDUnLAM4djgsDAsVZGtmZ3VmWSlxIHdocRIRKSk7P3FuOyc_OHopYjtoYW1hY2YpKH5FYnAndm9wERl0JydwcGljYWphZXopYjtoYmFlamphK3VzfDoTL3ckcW50XEFdYGNjZmBlZhA5MStha2R3fnE5NSk_O2BjY2ZgZXZ6KXZ6cGl2d35xOT0pPztjcXh3MT12bCkzIBBxeHckMHZsKTQ7LwAAAABe0THW%24&vid=0&cid=29415&uid=74821&q=WDD2073262F242380

    Może coś przeoczyłem, chyba że u mnie jest to cześć A2014200589 na schemacie numer 350:

  • #5 wysłana przez Krzyszf dnia 30 Nov 2021
  • Cytuj
    chyba że u mnie jest to cześć A2014200589 na schemacie numer 350:

    i do tej właśnie części podesłałem Ci link na Allegro
  • #6 wysłana przez Martini dnia 30 Nov 2021
  • Cytuj
    chyba że u mnie jest to cześć A2014200589 na schemacie numer 350:

    i do tej właśnie części podesłałem Ci link na Allegro

    Ok, wszystko jasne, dziękuje i plusik za pomoc.
  • #7 wysłana przez lukzlo22 dnia 03 Dec 2021
  • Aby Ci ręczny "łapał" lepiej to musisz albo wymienić okładziny/szczęki lub zrobić regulację. Robi się to poprzez otwór od śruby mocującej koło.
  • #8 wysłana przez Martini dnia 07 Dec 2021
  • Niestet nic z powyższych. Części polecone przez kolegę są w idealnym stanie, regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.








    W Mercedes-Benz stwierdzili że to pedał, kupiłem na ebayu, wymieniłem, i nadal tak samo.

    Może mam takiego pecha że pedał kupiony na ebayu był wadliwy.

    W czwartek wizyta w Mercedes-Benz i się okaże czy to pedał.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  • #9 wysłana przez lukzlo22 dnia 07 Dec 2021
  • U mnie też idealne hamulce w bębnach. Ja najpierw wpuściłem WD40 w koszulki linek i spsikałem wszystkie elementy pedału, a potem za 2 dni oliwy do na linkę i śmiga. Myślę że problem tkwi bardziej w linkach i przez to słabo odbija pedał.
  • #10 wysłana przez maciekolo dnia 08 Dec 2021
  • Kolega dobrze prawił o zatartych łącznikach. Ty stwierdziłeś że są okej demontując tylko tarcze, czy dostałeś się do nich fizycznie??
  • #11 wysłana przez maciekolo dnia 08 Dec 2021
  • PS. Na Twoich zdj NIC nie widać.
  • #12 wysłana przez lukzlo22 dnia 08 Dec 2021
  • Kolega dobrze prawił o zatartych łącznikach. Ty stwierdziłeś że są okej demontując tylko tarcze, czy dostałeś się do nich fizycznie??

    Wymieniałem nowe szczęki, więc rozbierałem je całe i były w porządku, nic się nie zacinało. Szczerze to gdy to robiłem miałem 80 tyś przejechane i stare szczęki wyglądały jak nowe, więc ktoś przede mną tam był ale i tak wymieniłem na nowe bo już miałem zestaw z tarczami.
    U mnie pomogło nasmarowanie linek, tak jak pisałem wcześniej. Najpierw napsiakłem wd40 w linkę i elementy pracujące w dźwigni nożnej ręcznego i potem oliwą do linki.
  • #13 wysłana przez Martini dnia 09 Dec 2021
  • Ja sprawdziłem działanie mechanizmu przy otwartych bębnach, w bębnach wszytko działa bez zarzutów.

    WD40 aplikowałem na sprężynę odbijającą w pedale, po tym zabiegu zauważyłem dużą różnice, tzn. pierwsze zwolnienie z rana jest troszkę powolne, lecz każde następne takie jak powinno być.

    Będę musiał aplikować WD40 do koszulek linek jak poleca kolega wyżej.

    Mam wrażenie że kolega wyżej ma racje - problem leży w linkach i pedale.
  • #14 wysłana przez Krzyszf dnia 12 Dec 2021
  • Cytuj
    Niestet nic z powyższych. Części polecone przez kolegę są w idealnym stanie, regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.

    Coś mi się tu nie zgadza.

    Cytuj
    Części polecone przez kolegę są w idealnym stanie, regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.

    Jak można to stwierdzić, bez ich demontażu ?

    Wystarcz,że rozpieracz jest skorodowany ( zapieczony) na kołku który łączy się z linką.

  • #15 wysłana przez Krzyszf dnia 12 Dec 2021
  • Cytuj
    Zaznaczam też iż żeby ręczny chwycił to musze go wcisnąć prawie do podłogi.

    Cytuj
    regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.

    Dokonałeś regulacji na bębnach i ona nic nie dała? Dalej masz pedał przy podłodze?

    Ta regulacja, daje nam ,że pedał ,, idzie do góry,, i zwiększa naciąg sprężyn w bębnie,co powoduje jego silniejsze ,,odbijanie,,.

    Na Twoim miejscu,zdjąłbym rozpieraki i sprawdziłbym czy linka chodzi płynnie, czy tez pedał hamulca jest przytarty, ale jego już wymieniałeś.

  • #16 wysłana przez Krzyszf dnia 12 Dec 2021
  • Cytuj
    Ja sprawdziłem działanie mechanizmu przy otwartych bębnach, w bębnach wszytko działa bez zarzutów.

    Przy otwartych bębnach, czyli dużym naciągu sprężyn, może wiec wystarczy prawidłowo ustawić regulację w bębnach?
  • #17 wysłana przez Martini dnia 12 Dec 2021
  • Cytuj
    Niestet nic z powyższych. Części polecone przez kolegę są w idealnym stanie, regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.

    Coś mi się tu nie zgadza.

    Cytuj
    Części polecone przez kolegę są w idealnym stanie, regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.

    Jak można to stwierdzić, bez ich demontażu ?

    Wystarcz,że rozpieracz jest skorodowany ( zapieczony) na kołku który łączy się z linką.
    Działanie rozpieraków sprawdzone przy otwartych bębnach (ręczny zaciągany i zwalniany) zero problemów, wszystko działa gładko, przy okazji wyczyściłem bębny w środku.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  • #18 wysłana przez Martini dnia 12 Dec 2021
  • Cytuj
    Zaznaczam też iż żeby ręczny chwycił to musze go wcisnąć prawie do podłogi.

    Cytuj
    regulacja polecona przez kolegę wyżej też nic nie dała.

    Dokonałeś regulacji na bębnach i ona nic nie dała? Dalej masz pedał przy podłodze?

    Ta regulacja, daje nam ,że pedał ,, idzie do góry,, i zwiększa naciąg sprężyn w bębnie,co powoduje jego silniejsze ,,odbijanie,,.

    Na Twoim miejscu,zdjąłbym rozpieraki i sprawdziłbym czy linka chodzi płynnie, czy tez pedał hamulca jest przytarty, ale jego już wymieniałeś.
    Po regulacji w bębnach ręczny chwyta wcześniej, na 4/5 kilku chwyta tak że nie pojedzie nawet jak jest z górki.

    Może powinienem jeszcze raz zrobić regulacje i podkręcić bardziej, ale wydaje mi się że jest ok.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  • #19 wysłana przez Martini dnia 12 Dec 2021
  • Jak do tej pory to największą poprawę mam po nasmarowaniu sprężyn w pedale, będę jeszcze musiał wpuścić WD40 do koszulek linek tak jak polecał kolega wyżej, i wtedy zobaczyć jak będzie działać.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  • #20 wysłana przez Krzyszf dnia 12 Dec 2021
  • Cytuj
    Może powinienem jeszcze raz zrobić regulacje i podkręcić bardziej, ale wydaje mi się że jest ok.

    Czyli pedał odbija płynnie , czy też nie ?
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu