Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Golsar dnia 25 Mar 2019
  • Witam wszystkich grypowiczów. Mam do Was  pytanie dotyczące wymiany klocków i tarcz w modelu W212 E250 CDI. Oglądałem filmik z wymiany ale chciałbym potwierdzić jedną rzecz: czy  nie ma konieczności podpinania komputera do wymiany klocków tak jak to było w W211 przy systemie SBC? 
  • #2 wysłana przez Kajtek1 dnia 25 Mar 2019
  • nie, jakkolwiek zaleznie od modelu mozesz zresetowac komputer  i wtedy  da Ci precyzyjniesze ostrzezenie kiedy beda wymagaly nastepnej wymiany.
  • #3 wysłana przez Golsar dnia 25 Mar 2019
  • Dzięki za szybką odpowiedź. A czy taki reset kompa można zrobić z poziomu menu auta czy trzeba się podpinać komputerem zewnętrznym?
  • #4 wysłana przez Kajtek1 dnia 25 Mar 2019
  • Jeszcze klockow w W212 nie zmienialem, ale z tego co czytalem, to musi bys skaner.
    Nie mysle zeby to bylo krytyczne. Filtry powietrza powinny byc resetowane juz w W211 a ja tego nie zrobilem i nic sie nie dzialo. Zresetowalem po 10k km i tez nic nie zmienilo.
    Te auta maja duzo gadgetow, wiec wiele rzeczy trzeba brac z przymruzeniem oka.
  • #5 wysłana przez Mariusz86 dnia 25 Mar 2019
  • Niedawno wymieniałem klocki przód i tył. Nic nie trzeba resetować ani  podpinać pod żaden komputer czy skaner.
  • #6 wysłana przez 0okm dnia 25 Mar 2019
  • Też wymieniałem. Nic nie trzeba podpinać ani kodować.
  • #7 wysłana przez Kajtek1 dnia 26 Mar 2019
  • #8 wysłana przez Mariusz86 dnia 26 Mar 2019

  • w temacie jest mowa o w212 a nie o nowszym modelu
  • #9 wysłana przez Golsar dnia 26 Mar 2019
  • Tak, Zapytanie dotyczy modelu W212 E250 CDI rok 2009.
  • #10 wysłana przez Kajtek1 dnia 26 Mar 2019

  • w temacie jest mowa o w212 a nie o nowszym modelu

    I jestes na 100% pewien ze zaden model W212 tego nie ma?
    Zawsze mam dobry usmiech jak ktos komentuje szeroki temat "bo u mojej babci na wsi to jest tak"  ;D
  • #11 wysłana przez Kajtek1 dnia 26 Mar 2019
  • Tak, Zapytanie dotyczy modelu W212 E250 CDI rok 2009.

    Znaczy sie masz model przedliftowy.
    W212 przeszly dosc duze przeobrazenia ok roku 2012 i nowsze auta maja duzo wiecej nowej technologii.
  • #12 wysłana przez jarus dnia 27 Mar 2019
  • Kajtek1  w w212 nie ma takiego komputera który decyduje o wymianie klocków i mierzy grubość tarcz hamulcowych ;D  O tym decyduje mechanik i czujnik zużycia klocków zamontowany w samym klocku!
    Assyst plus pomaga określić listę konkretnych czynnosci przegladowych z góry zaplanowaną przez
    producenta przy danym przebiegu.
    P.S. jeden na klockach robi 30 tys. a drugi 50 tyś.
    Wymiana klocków w tym aucie przebiega tak samo jak w oplu corsie mojej babci i nic nie trzeba
    kodować😁
    Pozdrawiam.
  • #13 wysłana przez Golsar dnia 28 Mar 2019
  • Dziękuje wszytkom za rzeczowe odpowiedzi. W takim razie zamawiam części i zabieram się do pracy.
  • #14 wysłana przez dive_popo dnia 26 Mar 2020
  • Witam, szybkie pytanie do tematu. Wlasnie zamawiam hamulce, czy czujniki tez maja byc nowe ? Nie ma ich z zestawie z klockami ? Czy mam domowic same czujniki ??

    Pzdr
  • #15 wysłana przez Remi dnia 26 Mar 2020
  • Tak, czujniki są osobno, ostatnio też kupiłem tarcze i klocki i okazało się, że trzeba jeszcze czujniki...
  • #16 wysłana przez rafal11 dnia 26 Mar 2020
  • Ja zmieniałem niedawno i użyłem starych czujników. Nie pokazywały jeszcze ze trzeba wymieniac ale przed feriami i długa trasa wymieniłem. Delikatne wyciąganie za plastik nie za przewód! Jeśli kupujecie nowe to pamiętajcie że na os jest jeden czujnik. Czyli dwa na komplet przod/tył. Obydwa z prawej strony.
  • #17 wysłana przez dive_popo dnia 24 Apr 2020
  • Hamulce wymienione + czujniki, poszedlem w tarcze brembo i klocki ATE ceramic (P +T)  i czujniki ATE rowniez.

    Wszystko dziala, choc jestem srednio z tych klockow zadowolony, zrobiona trasa do Gdanska w dwie strony czyli ok 1000km i przy dlugim hamowaniu uwazam ze te klocki halasuja. Na forum BMW czytalem ze podobno potrafia tak robic z 3tys km nie wiem ile w tym prawdy ale jak na klocki premium to zastanawiam sie czy nie wartalo dolozyc do ori bo hamowaly pieknie.
    Duzym plusem jest czysta felga.
  • #18 wysłana przez sewan dnia 24 Apr 2020
  • Klocki ceramiczne nadają się wyłącznie do pełnych tarcz (nie dziurkowanych). Inaczej będą hałasować.
  • #19 wysłana przez dive_popo dnia 24 Apr 2020
  • Klocki ceramiczne nadają się wyłącznie do pełnych tarcz (nie dziurkowanych). Inaczej będą hałasować.

    Takie wlasnie mam, nie mam opcji sport, wiec tarcze sa pelne nie nacinane ani nie nawiercane
  • #20 wysłana przez sewan dnia 24 Apr 2020
  • Dobrze jest też zakładać tarcze i klocki jednego producenta. Tarcze i klocki zawsze są dobierane na zasadzie miękki-twardy (twarda tarcza - miękki klocek albo odwrotnie). Np. Brembo i TRW robią twarde tarcze i miękkie klocki, a ATE i Bosch odwrotnie.
    Więc założenie twardych tarcz Bremo i twardych klocków ATE może też powodować hałas.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu