Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez mercmania dnia 03 Jan 2020
  • Właśnie odkryłem, że przewody hamulcowe, pod podwoziem, na wysokości drzwi, mam mocno skorodowane. Trzeba je na szybko wymienić, ale proszę o pomoc na co najlepiej wymienić, na co zwrócić uwagę przy takiej wymianie.
    Czy wymienić na takie same ORI Mercedes-Benz stalowe, ale one korodują, czy na miedziane, takie "uniwersalne? Lub coś innego, ale co ? Co polecacie w tym temacie ?
  • #2 wysłana przez mercmania dnia 04 Jan 2021
  • A tak przy okazji, proponuje każdemu właścicielowi W212 sprawdzić stan rurek hamulcowych pod podłogą. Nawet jak nie mamy ogólnych oznak korozji, to te rurki często są już skorodowane.
    Trochę poczytałem i wydaje się, że wymieniać to tylko na miedziane, relatywnie tanie i "nieśmiertelne".
  • #3 wysłana przez Tomasz D dnia 11 Jan 2021
  • Ja miałem ostatnio wymienione na miedziane, ale zobaczył to mechanik który pracuje w ASO i powiedział że powinny być stalowe.
    Zacząłem o tym trochę czytać, ale opinie są podzielone. Nie wiem czy będę to poprawiał, na razie się zastanawiam.
    Tomasz
  • #4 wysłana przez jajcek2 dnia 14 Jan 2021
  • U mnie podobnie , wczoraj kolega podniosl auto i zwrocil uwage na skorodowane przewody na wysokosci tylnych drzwi. Tak jak piszesz zdania sa podzielone ale mowil ze sam u siebie zmienial na miedziane wiec bedziemy robic to samo u mnie pod konic miesiaca .
  • #5 wysłana przez mercmania dnia 19 Jan 2021
  • Stalowe są twardsze, odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne, miedziane (jak to miedź) są bardziej miękkie, ale za to nie korodują. Zatem twardsze wytrzymalsze, ale korodujące, czy też mniej wytrzymałe na uszkodzenia mechaniczne, ale nie korodujące miedziane ???  OTO JEST PYTANIE :)
  • #6 wysłana przez jarus dnia 24 Jan 2021
  • Ja zmieniłem na miedziane bo łatwiej je się układa! Mechanik prysnął mi je spreyem i jest ok:)
  • #7 wysłana przez Blackwhite dnia 14 Mar 2021
  • Ja ostatnio zmieniałem na miedziane i hamulce są miększe, o ile tak to można nazwać. Da się odczuć, że auto na oryginalnych hamowało lepiej.
  • #8 wysłana przez marcys dnia 15 Mar 2021
  • Ja zmieniałem na miedziane i są "twarde" jak fabryczne. Jak hamulec jest bardziej "miękki" to może być objaw złego odpowietrzenia lub co gorsze jakiś paproch mógł sie dostać do środka rurki przy montażu.
  • #9 wysłana przez Prezes1960 dnia 15 Mar 2021
  • Koledzy ,dywagacje co lepsze miedź czy stal to bezsens.Jesli ktoś chce to może kupić oryginalne rurki i tyle ,oczywiście może też dorobić stalowe .Miedziane są tak samo wytrzymałe jak stalowe i co do mechanicznych uszkodzeń to pytanie jest takie :jak uszkodzić taką rurkę w zwykłej eksploatacji ,no jeśli ktoś przywali w rurkę to nawet stalowa nie pomoże .Miedź została zarzucona w fabrykach z powodu ceny i wagi .Stalowe są przede wszystkim lżejsze.Kolega Blackwhite napisał że po wymianie na miedź hamulec jest miększy ,czyli co , to  miedziana rurka puchnie i kurczy się ?To co z miękkimi przewodami?.
    Przepraszam za ton ale czasami dyskutujemy nad gustami a tego nie powinno się robić na publicznym forum ,no oczywiści gdzie indziej też.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu