Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez dobrzan dnia 20 Jul 2020
  • Witam
    od początku jak autko jest w moim posiadaniu słyszę turkot przedniej lewej półosi kiedy auto stoi na luzie lub na P (nie ma obciążenia na półosiach). W warsztacie potwierdzili, że to półoś stuka tak jakby od strony skrzyni. Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem i coś z tym działał?
    Dzięki za wszelkie info.
  • #2 wysłana przez sewan dnia 20 Jul 2020
  • Jak półoś może stukać, jak auto jest na N lub P? To bzdura jakaś.
    Jeśli jest jak piszesz, to musi być od silnika.
  • #3 wysłana przez dobrzan dnia 23 Jul 2020
  • Nie nie.. nie chodzi o stukanie samej półosi (czyli przegubow) tylko w miejscu gdzie ona wchodzi w mechanizm roznicowy. Na pewno nie chodzi o stuki silnika - jest to ewidentnie słyszalne terkotanie z lewej strony przy kole
  • #4 wysłana przez sewan dnia 24 Jul 2020
  • To napiszę jeszcze raz, jeśli nie zrozumiałeś: jeśli auto stoi na N lub P, nie ma żadnych naprężeń na układzie przeniesienia napędu, począwszy od skrzyni rozdzielczej, przez przegub główny do mechanizmu różnicowego, skończywszy na półosiach i przegubach. Nie może być żadnego terkotania w tych elementach.
  • #5 wysłana przez r66 dnia 24 Jul 2020
  • Musi się skądś to przenosić. Skoro słuchać kiedy nie ma obciążenia to są dwie możliwości. Po prostu słychać to przy nieco większych obrotach (nie wiem jak ma 350CDI, ale w wielu modelach po przejściu na N obroty minimalnie rosną) albo to idzie gdzieś ze skrzyni - kiedy jest rozpięta uwydatnia się na czymś luz.
    Proponuje auto na podnośnik i dokładnie posłuchać - ewentualnie przykładać gdzieś np. śrubokręt i tak znaleźć miejsce z którego dochodzi dźwięk (obstawiam jednak skrzynię) - o ile będzie czuć wibracje związane z tym dźwiękiem. Bo "na słuch" to można pół auta wymienić i nadal nie będzie wiadomo co to.
    W moim starym aucie niosło się z pompy wody (właśnie turkot po podwyższeniu obrotów) z przodu silnika tak, że "na słuch" dźwięk dochodził z drugiego końca czyli od strony skrzyni.
  • #6 wysłana przez sewan dnia 24 Jul 2020
  • Właśnie, raczej pompa wody, kompresor klimatyzacji, jakaś rolka itd.
  • #7 wysłana przez dobrzan dnia 24 Jul 2020
  • Sewan - zgadza się. Jestem świadomy, że kiedy jesteśmy na N to nie ma żadnych naprężeń i wszystko jest "zluzowane". Kiedy tylko wrzucę D lub R terkotanie od razu ustaje czyli wszystko wg tego co piszesz. Nagram Wam jeszcze krotki filmik abyście sami posłuchali.
    No nic.. pozostaje mi pozostawić mojemu warsztatowi auto konkretnie na ten problem, a nie tylko przy okazji aby to sprawdzili. Doprecyzuję - powiedzieli, że dźwięk tak jakby przenosił po półosi a źródło było w skrzyni.
  • #8 wysłana przez Krzyszf dnia 25 Jul 2020
  • Mam podobny problem. ,,Terkotanie,,  słychać, gdzieś z przodu  od dołu silnika ( nie półosi, bo jej nie mam ). Ostatnio miałem wymieniony konwerter i przed wymianą  , ,,terkotanie ,, ustawało po wrzuceniu , R lub D , teraz jest cały czas ( moze to tylko zbieżność ). Zdejmowałem już pasek i sprawdzałem rolki i koła i niczego sie nie dopatrzyłem, w wolnej chwili pokuszę się o krótkie uruchomienie silnika bez paska.
    I co dziwne  hałas  ,,terkotania,, nie jest proporcjonalny do obrotów silnika, porównałbym go do hałasu lużnej , obracającej się podkładki na jakiejś ośce.

    Cytuj
    Doprecyzuję - powiedzieli, że dźwięk tak jakby przenosił po półosi a źródło było w skrzyni.

    Mamy te same silniki a rózny napęd , wiec tłumaczenie mechaników jest chyba trochę nie trafne.
  • #9 wysłana przez dobrzan dnia 29 Jul 2020
  • Dzisiaj zauważyłem, że kiedy auto jest na N i koła stoją prosto to terkotanie słychać. Wystarczy ze lekko nimi skręcę w lewo lub prawo i od razu ustaje. Mam nagrany filmik ale nie wiem jak go załączyć albo gdzie go wrzucić.
  • #10 wysłana przez Krzyszf dnia 30 Jul 2020
  • Wstawianie filmu.
  • #11 wysłana przez dobrzan dnia 01 Aug 2020
  • W ogóle nie mam tych ikonek do formatowania wiadomości jak u Ciebie... coś trzeba zrobić?
  • #12 wysłana przez dobrzan dnia 01 Aug 2020
  • O pojawiły się:)

    wklejam link do YT z filmikiem
  • #13 wysłana przez r66 dnia 01 Aug 2020
  • O pojawiły się:)


    Teoretycznie wygląda na coś napędzanego paskiem - a ponieważ nie ma chyba u Ciebie pompy wspomagania napędzanej od silnika (w sensie jest elektryczna) to obstawiałbym alternator albo coś innego napędzanego paskiem.
    Kręcisz kierownicą to zaczyna pracować wspomaganie elektrycznie i obciąża silnik.
    Sprawdź czy zacznie terkotać jak włączysz jakiś inny mocny odbiornik prądu, np. ogrzewanie szyby i siedzeń jednocześnie.
    Trzeba by zdjąć pasek i sprawdzić, tylko nie wiem czy nawet po chwilowej pracy bez paska nie wysypie Ci trwałymi błędami które trzeba kasować na komputerze.

  • #14 wysłana przez Krzyszf dnia 02 Aug 2020
  • U mnie jest inny odgłos, bardziej cykania u Ciebie faktycznie terkotania  :)

    Cytuj
    a ponieważ nie ma chyba u Ciebie pompy wspomagania napędzanej od silnika

    Raczej jest.

    Sprawdzałeś poziom płynu hydraulicznego w zbiorniczku od wspomagania?
    Jeśli halas zmienia się w momencie obracania kierownicą , bardziej skupiłbym się na układzie wspomagania.
  • #15 wysłana przez dobrzan dnia 07 Oct 2020
  • Wracam po czasie z odpowiedzią. Problem zażegnany - nic nie terkocze i jest cacy. Przyczyny są dwie - główna to luz na łożysku wałka pośredniego wychodzącego z przedniego reduktora (na którego nakładany jest przegub wewnętrzny półosi) oraz zasyfiony wielowpust łączący przegub wewnętrzny półosi z wałkiem pośrednim (syf w postaci zaschniętych, rdzawych resztek smaru - na zdjęciach jest już "nawilżony" penetrantem). Druga przyczyna potęgująca "doznania" to zatarty, uszkodzony i bliski zerwania krzyżak wału przedniego (przeniesienie napędu ze skrzyni na przedni reduktor). Już po oczyszczeniu i nasmarowaniu wielowpustu oraz wymianie łożyska terkotanie zniknęło. Wałek napędowy również wymieniony na nowy. Oba tematy znane w moim ASO w ZS. Półoś robiona w ASO, wymiana wału poza ASO z racji ogromu pracy (2 dni), a co za tym idzie kasy za to u nich - konieczność demontażu DPFa, wyjęcia prawej poduszki silnika itd. itp. - ogólnie masakra. Reasumując - mega zadowolenie, a i przy okazji uniknięcie poważnej awarii w postaci zerwania krzyżaka na wałku napędowym i dziury w bloku co się zdarza.
  • #16 wysłana przez koniu175 dnia 03 Sep 2023
  • Jaki koszt
  • #17 wysłana przez dobrzan dnia 04 Sep 2023
  • Oj to trochę czasu temu było. Wał pamiętam, że kosztował 650zł, robota w ASO ok 500zł, wymiana wału hmm.. 600 albo 700.
  • #18 wysłana przez koniu175 dnia 05 Sep 2023
  • Mam do wymiany to łożysko na wałku pośrednim dlatego pytam
  • #19 wysłana przez koniu175 dnia 01 Oct 2023
  • Ktoś kojarzy może jak wymienić olej w przednim i tylnym dyfrze chodzi mi gdzie znajdują się korki może jakiś schemat
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu