Witam Was.
Długo się zastanawiałem, czy zadać swoje pytania, czy nie, ale po przejrzeniu wcześniejszych tematów w tym dziale zdecydowałem się jednak spróbować.
Widzę, że nie bardzo macie ochotę odpowiadać na ogólniejsze pytania, ale naprawdę będę wdzięczny za pomoc, bo poza powtarzanymi w różnych artykułach komunałami wcale niełatwo o rzetelną wiedzę o w212.
Na wstępie napiszę, że miałem zarówno w124, jak i w210 i o nich co nieco wiem. Znam też bolączki w211 i dlatego tego modelu wcale nie brałem pod uwagę przy wyborze kolejnego merca. Teraz jednak zbliżam się do podjęcia decyzji w sprawie kolejnego samochodu i stąd właśnie moja nadzieja na pomoc z Waszej strony.
Zastanawiam się czy z budżetem w granicach 50-55 tysięcy jest sens rozważać zakup rzeczonego modelu? Zorientowałem się trochę w cenach i w związku z tym, że zależy mi na manualu, w grę wchodzą auta z roczników 2009 i może 2010, zatem ok. 10- letnie. Jak to jest z awaryjnością tych wczesnych egzemplarzy? Czytałem, ze w dieselu trzeba uważać na wtryski, a na jakiejś stronie wyczytałem, żeby wystrzegać się szczególnie 2,1 cdi (oznaczenie 2,5; 204 Km), ale dlaczego akurat tego? Czy jest jakiś wariant silnikowy, który niesie najmniejsze ryzyko problemów?
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wiele zależy od konkretnego egzemplarza, ale obawiam się, że jak np.: w okularze 2,2d szwankowała pompa Lucas, to i któryś w212 może mieć taki "zaszyty" potencjalny defekt, czy się mylę?
W benzynach z kolei znalazłem informacje o problemach z łańcuchem i kołami zębatymi, ale na ile jest to problem poważny i czy przy zakupie doświadczony mechanik wyłapie taką usterkę?
W końcu ostatnie pytanie, czy rzeczywiście w212 jest nie do naprawienia poza ASO? Czy nawet jeśli, to się niezależnemu mechanikowi uda to i tak konieczna jest wizyta w serwisie w celu zmiany zapisów w elektronice auta? Przyznam szczerze, że trochę się obawiam komputerowo- elektronicznych komplikacji.
Przepraszam za tak długi post, ale naprawdę chciałbym uniknąć dokonania złego wyboru i zafundowania sobie gratisowych zmartwień. Nadmienię, że nie mam wielkich wymagań, co do startu spod świateł, a na niemieckich autostradach nie bywam, a zatem najważniejsze są dla mnie komfort i maksymalnie bezproblemowe użytkowanie.
Będę naprawdę wdzięczny za pomoc i poświęcony czas, a dzięki Waszym odpowiedziom mam nadzieję dokonać dobrego wyboru.