Nie zdziwi mnie wpis , któregoś z kolegów, który posiada ten model i silnik i jego spalanie będzie nawet 4,5 l/100km, pod warunkiem ,że będzie miał manualną skrzynię.
Uściślijmy,dlaczego nigdy nie osiągniesz takiego wyniku
1.
E-klasa Coupe posiada współczynnik oporu powietrza zaledwie 0,24 Cx.
Twój 0,25 Cx, może to nie dużo, ale przy większych prędkościach ma to znaczenie, czy pchamy przed sobą wielką ścianę powierza, czy samochód jest opływowy.
2.
- auto ze skrzynią automatyczną zawsze spala więcej niż manualna skrzynia biegów (są to wartości o około 1-1.5 litra, czasem więcej - większe)
Masz u siebie napęd na 4 koła, a wiec to udogodnienie też pochłania dodatkową energie. Jest to dodatkowy układ różnicowy i przeniesienie napędu ,na półosiach z przegubami, co na pewno zwiększa opory toczenia.
3.Piszesz, że przeważnie masz załadowany bagażnik po brzegi, więc albo masz do przewiezienia ciężkie towary , albo bardziej liczną rodzinę, ja jechałem sam .z małą walizką i nartami. Dodatkowe 2 osoby plus pełny bagażnik , to ok. 200 kg dodatkowej masy do przewiezienia,za darmo nic nie ma .
4.Wszystko też , zależy jak mamy dopracowane nasze auto. Pisałeś, że ostatnio wymieniałeś klocki hamulcowe, jeśli robiłeś to sam , to na pewno poświęciłeś im trochę czasu. Jeśli zdałeś się na warsztat, tam nikt nie będzie bawił , aby zrobić to dokładnie. Klocki prawdopodobnie były wyciągnięte i na ich miejsce wbite nowe. Nasze jarzma trzymające klocki mają 8-10 lat i są mocno skorodowane, trzeba je oczyścić z rdzy, nasmarować prowadnice pod gumową osłoną ( u mnie tam głównie blokowały przesuwanie się zacisku) i wiele innych ,ale nie będę się już rozpisywał.Lekkie blokowanie hamulców na czterech kołach, na pewno podniesie nam zużycie paliwa.
Miałem 2 nie zaprogramowane wtryski i lewe powietrze w układzie . To wszystko ma wpływ na ekonomiczność w naszych samochodach.