Autor Wątek: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy  (Przeczytany 2877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Almost Famous

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Planuje S212
Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« dnia: 19 Lipca 2023, 14:52 33s »
Planuje w najniższym czasie zakupić Gwiazdę. Poczytałem troszkę forum, kilku rzeczy się dowiedziałem, ale nadal mam pewne wątpliwości i pytania.

Z racji ograniczonego budżetu (który w sumie nie jest istotny - mieszkam w UK) i absurdalnych w ostatnich czasach cen aut używanych stać mnie mniej więcej na Max rok 2014. Auto chce kupić za gotówkę. Może będzie łatwiej negocjować.

Bardziej podoba mi się polift. Ale przed lifta tez przeżyje jeśli będzie trzeba. I przy tej kwestii mam kilka pytań. Znam gamę silnikową. Spalanie mnie nie jest dla mnie czymś istotnym. Bardziej chodzi mi o awaryjność. I ewentualne koszty napraw. Jak również ceny wymiany rozrządu. Bo auta, które obserwuje mają koło 300 tys przebiegu.

Mam na oku 2013 350 cdi z adblue. Auto wg właściciela ma usunięte adblue w sterowniku (fizycznie wszystko jest jak z fabryki). Auto ma teraz około 280 koni. Czy warto się w takie auto pchać? Jeździłem, sprawdzałem na ile mogłem. Wszystko ok. Tylko boje się o to adblue. Czy jest możliwe, ze adblue jest a auto go nie widzi i jeździ jakby bez adblue? Jeśli tak to czy jest możliwe przywrócenie go do używania adblue jak być powinno i czy to nie przyniesie jakiś niespodzianek? 

Jakie są Wasze oponie o tych poliftach z adblue? Czy warto je brac pod uwagę czy może sobie odpuścić i np wziąć jakiś 2012 rok bez adblue?

No i czy bać się w ogóle tych przebiegów koło 300 tysięcy jeśli auto było serwisowane. Z tym, ze zmiana oleju co około 20 tysięcy mil (32 tysiące kilometrów). Jeśli nie to który silnik wybrać? Może lepiej 220 lub 250cdi?

Zapraszam do dyskusji, w której będę aktywnie uczestniczył.


Forum Mercedes E-Klasa

Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« dnia: 19 Lipca 2023, 14:52 33s »

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lipca 2023, 17:48 09s »
Ja bym szukał auta bez modyfikacji, szczególnie tuningu- Pojeździł, jak wszystko ok, to DPF, ad-blue i start-stop (chyba, że lubisz) OFF.

280 tyś, to jak najbardziej możliwy przebieg do kupna, kwestia stanu, co i kiedy było robione i ceny.
250 CDI nie brałbym pod uwagę, w 350 zwykle masz lepsze wyposażenie, oba ciekną tak samo, i jak tak patrze to wolałbym grzebać w V niż w 651.
Jak Ci nie zależy na 4-matic to szukałbym osobiście polifta z 9-g.

Offline 0okm

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 520
  • Pomógł +26/-11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lipca 2023, 21:35 38s »
Auto chce kupić za gotówkę. Może będzie łatwiej negocjować.
Nie wiem jak w UK, ale w PL od strony sprzedającego to niedość że żaden argument to jeszcze tylko utrudnienie. ;)  

Bardziej chodzi mi o awaryjność. I ewentualne koszty napraw. Jak również ceny wymiany rozrządu. Bo auta, które obserwuje mają koło 300 tys przebiegu.
Koszty utrzymania V6 są znacznie większe niż R4. Tyczy się to ceny części, ilośc części i spalania.

Mam na oku 2013 350 cdi z adblue. Auto wg właściciela ma usunięte adblue w sterowniku (fizycznie wszystko jest jak z fabryki). Auto ma teraz około 280 koni. Czy warto się w takie auto pchać? Jeździłem, sprawdzałem na ile mogłem. Wszystko ok. Tylko boje się o to adblue. Czy jest możliwe, ze adblue jest a auto go nie widzi i jeździ jakby bez adblue? Jeśli tak to czy jest możliwe przywrócenie go do używania adblue jak być powinno i czy to nie przyniesie jakiś niespodzianek?
Może być tak jak twierdzi sprzedawca - wyłączony AdBlue softowo. Ale wierzysz mu na słowo. Jeśli jest tak jak twierdzi, to możesz wgrać oryginalny soft i będziesz miał jak z fabryki. Czyli to plus. Technicznie bez większego znaczenia czy wybierzesz z AdBlue czy bez. Natomiast na papierze lepiej sprzeda się ten z AdBlue ze względu na wyższą normę EURO.

Nie bać się przebiegów 300 tys. To normalne przebiegi. Nic mu nie będzie, o ile nie było tak że któregoś z poprzednich właścicieli nie było stać na utrzymanie.

Offline Almost Famous

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Planuje S212
Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Lipca 2023, 09:28 30s »
Dzięki za odpowiedzi.

Niestety w rozsądnej odległości tylko ten jeden mi pasuje z silnikiem 3 litrowym. Reszta to przed lifty. Jeździ świetnie. I ma zrobiony serwis skrzyni jakieś 30 tyś temu co w UK jest dość rzadkie.

Też tak myślałem, żeby przebiegu się jakoś specjalnie nie obawiać. Chyba jednak wolałem to od kogoś „usłyszeć” więc przebiegiem już się tak nie sugeruje. Niestety na polifta z 9g mnie nie stać. Ceny zbyt duże jak na mój budżet.

Na tą chwile każdy z kim rozmawiałem preferuje gotówkę. Hehe. Pieniądze mam na koncie. Więc jak ktoś będzie chciał w ten sposób to tez nie ma problemu 👍🏻

Wiem, że koszty utrzymania wyższe. Każda gwiazdę miałem z 3 litrowym silnikiem w dieslu lub benzynę V8. To akurat nie jest problemem.

Tak jak 0okm piszesz. Sprzedawca pisze, ze jest to zrobione w softowo i można wrócić bez problemu do poprzednich ustawień. Co jest fajne. Ale również tak jak piszesz muszę wierzyć mu na słowo. I to mnie trochę martwi. Gdyż nie mam jak za bardzo tego sprawdzić. Bo pytanie jest takie czy ktoś zmienił to w sterowniku, bo auto miało jakieś problemy jak było na adblue i pozbył się problemu czy zrobił to tylko dla zwiększenia mocy a auto było w porządku. Boje się tego, ze na przeglądzie prawdopodobnie auto będzie miało problem z emisją spalin. Wówczas będę mógł wrócić do ustawień fabrycznych. I co jeśli wtedy się okaże, ze auto ma również z tym problem. Cóż. Mam jeszcze kilka dnie na przemyślenie tematu.

Jeśli chodzi o wyposażenie to na sto które oglądałem w ogłoszeniach to ogólnie w UK straszna bieda. Poprzednie modele łącznie z CLS miałem fajnie wyposażone. Razem z HK. Teraz ciężko znaleźć choćby pamięć foteli. O wentylacji nawet nie wspomnę.

Bym zapomniał. Wszystkie które mnie interesują są w wersji kombi. Na co zwrócić uwagę z tym tylnym zawieszeniem??

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Lipca 2023, 09:28 30s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock