Autor Wątek: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy  (Przeczytany 15072 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Almost Famous

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 220CDI Bluetec
Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« dnia: 19 Lipca 2023, 14:52 33s »
Planuje w najniższym czasie zakupić Gwiazdę. Poczytałem troszkę forum, kilku rzeczy się dowiedziałem, ale nadal mam pewne wątpliwości i pytania.

Z racji ograniczonego budżetu (który w sumie nie jest istotny - mieszkam w UK) i absurdalnych w ostatnich czasach cen aut używanych stać mnie mniej więcej na Max rok 2014. Auto chce kupić za gotówkę. Może będzie łatwiej negocjować.

Bardziej podoba mi się polift. Ale przed lifta tez przeżyje jeśli będzie trzeba. I przy tej kwestii mam kilka pytań. Znam gamę silnikową. Spalanie mnie nie jest dla mnie czymś istotnym. Bardziej chodzi mi o awaryjność. I ewentualne koszty napraw. Jak również ceny wymiany rozrządu. Bo auta, które obserwuje mają koło 300 tys przebiegu.

Mam na oku 2013 350 cdi z adblue. Auto wg właściciela ma usunięte adblue w sterowniku (fizycznie wszystko jest jak z fabryki). Auto ma teraz około 280 koni. Czy warto się w takie auto pchać? Jeździłem, sprawdzałem na ile mogłem. Wszystko ok. Tylko boje się o to adblue. Czy jest możliwe, ze adblue jest a auto go nie widzi i jeździ jakby bez adblue? Jeśli tak to czy jest możliwe przywrócenie go do używania adblue jak być powinno i czy to nie przyniesie jakiś niespodzianek? 

Jakie są Wasze oponie o tych poliftach z adblue? Czy warto je brac pod uwagę czy może sobie odpuścić i np wziąć jakiś 2012 rok bez adblue?

No i czy bać się w ogóle tych przebiegów koło 300 tysięcy jeśli auto było serwisowane. Z tym, ze zmiana oleju co około 20 tysięcy mil (32 tysiące kilometrów). Jeśli nie to który silnik wybrać? Może lepiej 220 lub 250cdi?

Zapraszam do dyskusji, w której będę aktywnie uczestniczył.


Forum Mercedes E-Klasa

Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« dnia: 19 Lipca 2023, 14:52 33s »

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 215
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lipca 2023, 17:48 09s »
Ja bym szukał auta bez modyfikacji, szczególnie tuningu- Pojeździł, jak wszystko ok, to DPF, ad-blue i start-stop (chyba, że lubisz) OFF.

280 tyś, to jak najbardziej możliwy przebieg do kupna, kwestia stanu, co i kiedy było robione i ceny.
250 CDI nie brałbym pod uwagę, w 350 zwykle masz lepsze wyposażenie, oba ciekną tak samo, i jak tak patrze to wolałbym grzebać w V niż w 651.
Jak Ci nie zależy na 4-matic to szukałbym osobiście polifta z 9-g.

Offline 0okm

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 529
  • Pomógł +29/-11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lipca 2023, 21:35 38s »
Auto chce kupić za gotówkę. Może będzie łatwiej negocjować.
Nie wiem jak w UK, ale w PL od strony sprzedającego to niedość że żaden argument to jeszcze tylko utrudnienie. ;)  

Bardziej chodzi mi o awaryjność. I ewentualne koszty napraw. Jak również ceny wymiany rozrządu. Bo auta, które obserwuje mają koło 300 tys przebiegu.
Koszty utrzymania V6 są znacznie większe niż R4. Tyczy się to ceny części, ilośc części i spalania.

Mam na oku 2013 350 cdi z adblue. Auto wg właściciela ma usunięte adblue w sterowniku (fizycznie wszystko jest jak z fabryki). Auto ma teraz około 280 koni. Czy warto się w takie auto pchać? Jeździłem, sprawdzałem na ile mogłem. Wszystko ok. Tylko boje się o to adblue. Czy jest możliwe, ze adblue jest a auto go nie widzi i jeździ jakby bez adblue? Jeśli tak to czy jest możliwe przywrócenie go do używania adblue jak być powinno i czy to nie przyniesie jakiś niespodzianek?
Może być tak jak twierdzi sprzedawca - wyłączony AdBlue softowo. Ale wierzysz mu na słowo. Jeśli jest tak jak twierdzi, to możesz wgrać oryginalny soft i będziesz miał jak z fabryki. Czyli to plus. Technicznie bez większego znaczenia czy wybierzesz z AdBlue czy bez. Natomiast na papierze lepiej sprzeda się ten z AdBlue ze względu na wyższą normę EURO.

Nie bać się przebiegów 300 tys. To normalne przebiegi. Nic mu nie będzie, o ile nie było tak że któregoś z poprzednich właścicieli nie było stać na utrzymanie.

Offline Almost Famous

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 220CDI Bluetec
Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Lipca 2023, 09:28 30s »
Dzięki za odpowiedzi.

Niestety w rozsądnej odległości tylko ten jeden mi pasuje z silnikiem 3 litrowym. Reszta to przed lifty. Jeździ świetnie. I ma zrobiony serwis skrzyni jakieś 30 tyś temu co w UK jest dość rzadkie.

Też tak myślałem, żeby przebiegu się jakoś specjalnie nie obawiać. Chyba jednak wolałem to od kogoś „usłyszeć” więc przebiegiem już się tak nie sugeruje. Niestety na polifta z 9g mnie nie stać. Ceny zbyt duże jak na mój budżet.

Na tą chwile każdy z kim rozmawiałem preferuje gotówkę. Hehe. Pieniądze mam na koncie. Więc jak ktoś będzie chciał w ten sposób to tez nie ma problemu 👍🏻

Wiem, że koszty utrzymania wyższe. Każda gwiazdę miałem z 3 litrowym silnikiem w dieslu lub benzynę V8. To akurat nie jest problemem.

Tak jak 0okm piszesz. Sprzedawca pisze, ze jest to zrobione w softowo i można wrócić bez problemu do poprzednich ustawień. Co jest fajne. Ale również tak jak piszesz muszę wierzyć mu na słowo. I to mnie trochę martwi. Gdyż nie mam jak za bardzo tego sprawdzić. Bo pytanie jest takie czy ktoś zmienił to w sterowniku, bo auto miało jakieś problemy jak było na adblue i pozbył się problemu czy zrobił to tylko dla zwiększenia mocy a auto było w porządku. Boje się tego, ze na przeglądzie prawdopodobnie auto będzie miało problem z emisją spalin. Wówczas będę mógł wrócić do ustawień fabrycznych. I co jeśli wtedy się okaże, ze auto ma również z tym problem. Cóż. Mam jeszcze kilka dnie na przemyślenie tematu.

Jeśli chodzi o wyposażenie to na sto które oglądałem w ogłoszeniach to ogólnie w UK straszna bieda. Poprzednie modele łącznie z CLS miałem fajnie wyposażone. Razem z HK. Teraz ciężko znaleźć choćby pamięć foteli. O wentylacji nawet nie wspomnę.

Bym zapomniał. Wszystkie które mnie interesują są w wersji kombi. Na co zwrócić uwagę z tym tylnym zawieszeniem??

Offline Almost Famous

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 220CDI Bluetec
Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Lipca 2024, 09:31 37s »
Boże to już prawie rok od napisania posta. Ale ten czas leci…

Więc czas na mały update.

11 miesięcy temu kupiłem S212 220CDI Bluetec z października 2014 z przebiegiem 255 tysięcy kilometrów. Od drugiego właściciela, który posiadał auto przez 7 lat. W tym czasie przejechał 170 tysięcy kilometrów. Auto używane przez niego do dojazdów do pracy. Cały czas autostrada. Wszystkie papiery, co wymieniał, wymiany oleju itp z jednego serwisu. Wszystko udokumentowane. Na już trzeba było wymienić klocki i tarcze z tyłu. Co zrobiłem w pierwszym tygodniu od zakupu.

W moim rejonie znalazłem dobry serwis specjalizujący się w Mercedesie. I u nich serwisuje auto. Dziś mam przejechane 293 tysiące kilometrów. W tym czasie kupiłem 4 nowe opony, wymiana oleju x2, tarcze i klocki przód plus dolewki adblue. Przegląd całego auta. Płynów itd. Nie ma żadnych wycieków, wszystko pracuje jak w dniu zakupu poza dwiema rzeczami. Pierwsza to opadający tył. Czasem po jednej nocy a innym razem stoi tydzień i wszystko jest ok. A o drugiej napiszę w innym dziale.

Z auta jestem bardzo zadowolony. Mam jednak jeden dylemat. Auta już ma prawie 300 tysięcy na liczniku a nigdy nie miało wymienianego oleju w skrzyni. W poprzednich Mercedesach jakie miałem zawsze to robiłem. Tym razem nie jestem pewien czy warto to ruszać przy tym przebiegu czy zostawić? Skrzynią działa bezproblemowo.

Offline dom31

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł +3/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI
Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Lipca 2024, 16:51 13s »
Nie przyjmuj mojej wypowiedzi jako wymądrzania się, ale odpowiem pytaniem. Czy uważasz, że jak silnik działa bez zarzutu bez wymieniania w nim oleju przez 50 tysięcy kilometrów to też nie warto wymienić w nim oleju? Olej degraduje się i zmienia swoje właściwości, a w szczególności pod wpływem wysokich temperatur oraz sił na niego działających. Warto olej w skrzyni wymienić i wymieniać co 60 tysięcy kilometrów.

Offline Almost Famous

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 220CDI Bluetec
Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Lipca 2024, 22:00 06s »
Nie odbieram tak Twojej wypowiedzi. Fajnie, że odniosłeś się do tematu. Jak już wcześniej pisałem, zawsze wymieniałem olej w skrzyni w kilku poprzednich Mercedesach, które miałem wcześniej. Z tym mam dylemat z powodu przebiegu i faktu, że olej w skrzyni nigdy wcześniej nie był tu wymieniany.
Szanuje Twoją opinię, ale na tym forum (i nie tylko) są głosy, które są przeciwne wymianie w takiej sytuacji.

Pozwolę sobie zacytować jedną wypowiedź z forum w tym temacie:

„Generalna zasada jest taka: olej się regularnie wymienia.
Wtedy nie powinno być problemów i skrzynia pracuje długo poprawnie.
Jednak, gdy olej nie był wymieniany bardzo długo, jest duża szansa, że wymiana oleju spowoduje śmierć skrzyni. Słyszałem o bardzo wielu takich przypadkach, sam byłem świadkiem kilku. Nowy olej ma bardzo duże własności myjące, wypłukuje więc uszczelnienia ze szlamu i laki w hydraulice, robią się luzy, zaworki nie pracują poprawnie, skrzynia traci ciśnienia itd.
Więc ja osobiście radzę: jak skrzynia pracuje dobrze, a nie wiemy, kiedy olej był wymieniany, nie dotykać, bo większe jest prawdopodobieństwo, że to zaszkodzi, niż nie.”

To jeden z przykładów. Stąd mój dylemat.

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1121
  • Pomógł +67/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Lipca 2024, 13:57 45s »
To mój cytat sprzed kilku lat. Nadal aktualny.
Jak skrzynia ma 300k, olej nigdy nie wymieniany i pracuje poprawnie - nie dotykać.

Offline dom31

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł +3/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI
Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Lipca 2024, 14:35 10s »
Ja bym dalej podszedł do tematu w taki sposób, że w silniku można użyć podobnego przykładu, są ludzie co jeżdżą i zapominają o wymianie oleju. W silniku też są uszczelki i jest masa innych podzespołów. U mnie po kupnie przy przebiegu 170 tysięcy kilometrów olej w skrzyni nigdy nie był zmieniany, pierwsza wymiana nastąpiła po około 220 tysiącach kilometrów, skrzynia działała bardzo dobrze bez szarpania, mimo tego zdecydowałem się na wymianę dynamiczną razem z płukanką. Nic złego się nie stało, poza tym olej w skrzyni wymieniłem jeszcze raz w lutym tego roku, dalej bez zmian w pracy. U mnie jest skrzynia starszego typu 5g, wymieniony został tylko lockup w lutym.

Dodam tylko, że jeśli w skrzyni zaczyna się coś dziać i po wymianie oleju będzie gorzej pracować to tak na prawdę nie jest to wina wymiany oleju, a fakt, że podzespoły są zużyte i wtedy i tak za jakiś czas będzie potrzebny remont skrzyni.

Orientowałem się w kosztach naprawy skrzyni 5g i wynosi ona około 6 tysięcy złotych (wraz z wymianą konwertera) w znanym serwisie w Siedlcach KrupaTronic, stan na czerwiec 2024 roku.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Kilka pytań przed zakupem Gwiazdy
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Lipca 2024, 14:35 10s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock