Autor Wątek: Kupno W212 CGI 1.8 Turbo 184 KM  (Przeczytany 3521 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline morfeusz1805

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Kupno W212 CGI 1.8 Turbo 184 KM
« dnia: 29 Września 2023, 15:39 44s »
Witam,
Mój znajomy chce sprzedać  Mercedesa jak w tytule z wyposażeniem avantgarde za 40 tys. z 2010 roku. Silnik wymieniony  na drugi, sprawdzany przebieg 85 tys. bezwypadkowy. Kolega był/jest handlarzem, sprowadził go z Niemiec, wymienił silnik i z powodu tego, że ma  dodatkowy samochód przejechał na nim tylko 5 tys. km a szkoda aby stał nadal. Koledze ufam, ale równolegle sam chciałbym sprawdzić jak wygląda sprawa z tym samochodem.
Mam dylemat, bo w necie krążą tak skrajne opinie, że trudno wybrać te prawdziwe a nie chciałbym wpakować się na minę finansową. Mam kilka pytań:

1. Czy w tym silniku jest możliwość zainstalowania instalacji gazowej? Jeżeli tak, to jakiej marki aby była sprawdzona i niezawodna? Wiem, że ogólnie jest problem z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem a szczególnie w tym modelu i większość warsztatów nie podejmuje się tego.
 
2. Jak naprawdę wygląda spalanie przy normalnej jeździe? Raz jest napisane, że  w trasie 6,5l, innym razem że 8l a poza miastem grubo ponad 10l. Oczywiście kolega mówi, że maksymalnie 9,5l.

3. Automat jest 5 biegowy, czy 7?

4. Z tego co się dowiedziałem, największą bolączką jest rozrząd. Po ilu km wymienić łańcuch rozrządu a po ilu km inne podzespoły związane z rozrządem? Nie chce za moment wywalić dodatkowe tysiące na wymianę.

5. Według subiektywnej opinii jak generalnie wygląda sprawa z niezawodnością tego silnika  i ogólnie samochodu. Na co zwrócić uwagę, co się najczęściej psuje oprócz tego rozrządu?

6. Czy to jest skarbonka bez dna i pochłaniacz czasu, czy to udane modele? Jak wygląda koszt serwisowania?

Z góry dziękują za ewentualną pomoc.

Forum Mercedes E-Klasa

Kupno W212 CGI 1.8 Turbo 184 KM
« dnia: 29 Września 2023, 15:39 44s »

Offline dom31

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 68
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI
Odp: Kupno W212 CGI 1.8 Turbo 184 KM
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Września 2023, 20:25 02s »
Auto ogólnie godne polecenia, ja posiadam wersję 250.
1. Istnieje taka możliwość, nazw nie firm nie pamiętam ale w internecie szybko powinieneś je wyszukać.
2. Nigdy nie udało mi się zejść poniżej 6.5L, a i tak jest to bardzo optymistyczny wynik. Realia wyglądają tak: spalanie w średnio zatłoczonym mieście to od 10L do 13L, korki to granice nawet do 20L. Trasa poza miastem bez prędkości ponad 120km/h powinna wynosić około 7.5L - 8.5L.
3. Z tego co wiem pierwsze roczniki w tej wersji silnika miały na pewno tylko 5 biegowe automaty.
4. To prawda, rozrząd jest jedną z najbardziej kosztownych napraw. Wszystko zależy jak zadbany jest silnik. Raz może to być przy 94 000km, a innym razem jak u mnie około 240 000km. Rozrząd będzie wydawać charakterystyczny dźwięk, na youtubie są filmy z przykładami.
5. Według mnie bardzo niezawodna jednostka, jeżdżę nią od ponad 100 tysięcy kilometrów i miałem robiony w nim rozrząd plus sanki tylne (wada fabryczna) plus parę uszczelek z powodu wycieku oleju. Musisz zwrócić uwagę na podstawę filtra oleju czy nie kapie z niej olej ponieważ oryginał w ASO kosztuje około 2 tysiące złotych.
6. Nie, nie jest. Ja wymieniam olej co 9 tysięcy km i cały koszt takiej operacji materiał plus robocizna to około 250PLN. Olej w skrzyni wymieniam dynamicznie co 40tys km i kosztuje to około 1200PLN. Komplet tarcze plus klocki ATE to około 2500PLN.

Offline morfeusz1805

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Kupno W212 CGI 1.8 Turbo 184 KM
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Września 2023, 21:33 11s »
Wielkie Dzięki za zainteresowanie.

Z gazem to dziwna sprawa. Większość nie chce się podjąć a jeżeli już, to proponują jakiś zestaw, ja dzwonię do głównej siedziby firmy tego zestawu która jest dystrybutorem aby upewnić się, czy rzeczywiście do tego silnika jest możliwość instalacji LPG a oni twierdzą, że nie, bo z tym silnikiem są problemy. W wielu zakładach mówili mi, że teoretycznie można, ale w praktyce sa reklamacje. Więc byłbym niezmiernie wdzięczny aby ktoś podsunął mi jakieś sprawdzone instalacje, bo zaczynam powątpiewać w kompetencje instalatorów LPG. Z normalnym silnikiem aż tam bym nie brał do głowy, ale z tym wiem, że trudno go ujarzmić i chce być pewnym, aby ktoś mi kitu nie wciskał.

Z tym spalaniem to tak myślałem, że papier wszystko przyjmie a w praktyce rożnie bywa.

Z rozrządem może być tak, że dźwięk jest w porządku a w pewnym momencie łańcuch pęka, czy jednak musi być
 wcześniej ten charakterystyczny dźwięk?

Rozumiem, że wymieniałeś tylko łańcuch bez dodatkowych podzespołów związanych z rozrządem? Jeżeli tak, to była pierwsza wymiana łańcucha rozrządu po 240 tys?

Ceny podzespołów które wymieniłeś są oryginalne? Jeżeli tak, są dobre zamienniki? 

Offline dom31

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 68
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI
Odp: Kupno W212 CGI 1.8 Turbo 184 KM
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Września 2023, 22:23 10s »
Co do instalacji gazowej to nie wypowiem się z doświadczenia, ponieważ sam jeżdzę tylko na benzynie i takiej instalacji nie posiadam.
Kiedyś z ciekawości kontaktowałem się z firmą Abart Auto&Gaz z Wrocławia i bardzo szybko otrzymałem wycenę kilku instalacji w zależności od podzespołów.

Z tym rozrządem to raczej jest tak, że zużyty powinien wydawać niepokojące dźwięki, zawsze po zakupie możesz podjechać do mechanika, który zna się na Mercedesach i umówić się na oględziny.

U mnie wymieniany był komplet rozrządu - łańcuch i napinacze nowe, a koła zmiennych faz regenerowane. Wydaje mi się, że u mnie to była pierwsza wymiana chociaż po rozmowie z mechanikiem, stwierdził on, że rozrząd nie był zużyty ale ze względu na przebieg zdecydowałem się na wymianę.

Jeśli chodzi o jakieś części do silnika to tylko oryginały, np. pompa oleju, pompa paliwa jeśli miałbyś wymieniać to nie żadna regenerowana tylko nowa Mercedesa. Tak naprawdę nie wiadomo jak firmy interpretują termin regeneracja i jakie elementy są regenerowane w takich częściach.
Jeśli chodzi o np. tarcze i klocki to firmy ATE i Brembo są najbardziej polecane do tego modelu. Sam mam komplet ATE z tarczami nawiercanymi i hamują jak żylety.
Co do innych części to poszukałbym opinii innych osób w internecie jakie zamienniki są trwałe, mi np. mechanik powiedział, że jak hamulce do takiego auta to tylko te najlepszych firm bo na innych takie ciężkie auto nie będzie dobrze hamować.

Offline morfeusz1805

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Kupno W212 CGI 1.8 Turbo 184 KM
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Września 2023, 22:54 02s »
Jeszcze raz dziękuje za informacje.
U mnie wymieniany był komplet rozrządu - łańcuch i napinacze nowe, a koła zmiennych faz regenerowane.

Z tego, co przeczytałem, dla dobrego samopoczucia łańcuch można już wymieniać 100 - 150 tys. reszta przy pond 200 - 250 tys.
Ile zapłaciłeś za  wymianę takiego kompletu?

Offline dom31

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 68
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI
Odp: Kupno W212 CGI 1.8 Turbo 184 KM
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Września 2023, 23:08 30s »
Za wymianę rozrządu zapłaciłem 3500PLN tylko, że było to w czerwcu 2022 roku. Teraz ceny są pewnie odpowiednio wyższe.

Nie rozumiem co masz na myśli pisząc "resztę"?

Offline morfeusz1805

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Kupno W212 CGI 1.8 Turbo 184 KM
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Października 2023, 18:54 09s »

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Kupno W212 CGI 1.8 Turbo 184 KM
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Października 2023, 18:54 09s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock