Pamiętaj, że dane fabryczne wymagają "fabrycznycznego" środowiska.
1) naładuj akumulator do 100% (rozładowany akumulator powoduje, że alternator cięzej pracuje zmniejszając moc silnika mierzoną na kołach).
2) ciśnienie powietrza powinno być takie jak na testach w fabryce (niższe ciśnienie to mniej powietrza wpadającego do silnika a mniej powietrza to mniej mocy)
3) temperatura powietrza musi być taka jak w fabryce na testach - chłodniejsze powietrze to gęstsze powietrze (daje więcej mocy)
4) olej silnikowy musi być w stanie idealnym i taki sam jak w fabryce (słaby olej daje większe opory i gorszą szczelność cylindrów - spadek mocy)
5) paliwo - musi mieć identyczną kaloryczność (liczbę cetanową i oktanową) co paliwo na testach w fabryce
6) wymień olej w dyferencjale - po 220 tys. km olej może już stawiać dodatkowe opory
7) wymień smar w osiach

wymień olej w skrzyni biegów by stary nie stawiał dodatkowych oporów
9) wymień filtr powietrza w silniku
10) wyczyść intercooler
11) wyczyść cały układ dolotowy z ewentualnych pyłów/zabrudzeń które mogą tworzyć jakiekolwiek dodatkowe opory powietrza
12) wymień filtr paliwa i sprawdź czy ciśnienie za pompą CommonRail jest równe ciśnieniu nominalnemu jakie pompa ma osiągać
13) ogumienie musi być jak fabryczne (nowe opony, dobra guma, poprawne ciśnienie w oponach)
... pewnie zapomniałem jeszcze o 10-20 innych elementach ale po spełnieniu przynajmniej tych 13-tu masz szansę osiągnąć parametry jakie osiągnęła fabryka na testach.
Niedopełnienie któregokolwiek z nich spowoduje rozbieżność w pomiarach a tym samym będzie to test niemiarodajny.