Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez hpcz dnia 09 Jul 2019
  • Hej,

    W zwiazku z tym, ze uwielbiam Mercedesy i marze o posiadaniu takowego chciałbym się Was, jako specjalistów dopytać o kilka szczegółów przed zakupem/użytkowaniem...

    Mam budżet około 85 tys i pytanie, czy za to kupię w212 w poliftowej wersji w dobrym stanie. Wymarzona konfiguracja to E250 benz. 4matic aczkowiek nie jest to warunek konieczny.
    Następne pytanie bo mam z tym problem, jak to jest z zawieszeniem? Pytam o wysokości/twardość. Bo rozumiem wersja avangarde jest obniżona, aczkowiek po niektórych autach tego nie widać. Czy tam jest jakaś opcja zawieszenia AMG? Czy to tylko w takiej wersji
    Oto przykład auta które mnie zainteresowało:
    https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-benzyna-2-0-211km-avantgarde-pierwszy-wlasciciel-polski-salon-ID6BWZlO.html

    Dzięki wielkie za pomoc!
  • #2 wysłana przez Magicd dnia 12 Jul 2019
  • Myślę, że jeśli chodzi o mercedesy W212 po liftingu (2012 rocznik) to powinno się udać.

    Ja mam Avantgarde z 2010 roku (przed liftingiem) i jest warta zdaniem ubezpieczyciela AC 60~65 tys. zł.
    A jest bezwypadkowa, z oryginalnym przebiegiem i sporym wyposażeniem.
    Także jestem przekonany, że za 85 tys. dasz radę kupić po liftingu.

    TYLKO PAMIĘTAJ!
    Zakup auta to nie jedyne wydatki jakie ciebie czekają!
    Ubezpieczenie OC+AC będzie ciebie kosztować 3-5 tys. zł, jakieś drobne naprawy które zawsze się zdarzają i musisz mieć dobre kilka tysięcy w zapasie na coś co się może stać nieprzewidzianego.
    To nie jest auto które naprawisz za 200 zł u pierwszego Janusza.
    Tutaj czasem musisz pojechać do ASO na diagnostykę a i części to tanich nie należą.

    Także kupując auto nie wydawaj więcej niż 80% tego co masz odłożone na koncie z przeznaczeniem na auto.
  • #3 wysłana przez BiBi dnia 12 Jul 2019
  • Myślę, że jeśli chodzi o mercedesy W212 po liftingu (2012 rocznik) to powinno się udać.

    Ja mam Avantgarde z 2010 roku (przed liftingiem) i jest warta zdaniem ubezpieczyciela AC 60~65 tys. zł.
    A jest bezwypadkowa, z oryginalnym przebiegiem i sporym wyposażeniem.
    Także jestem przekonany, że za 85 tys. dasz radę kupić po liftingu.

    TYLKO PAMIĘTAJ!
    Zakup auta to nie jedyne wydatki jakie ciebie czekają!
    Ubezpieczenie OC+AC będzie ciebie kosztować 3-5 tys. zł, jakieś drobne naprawy które zawsze się zdarzają i musisz mieć dobre kilka tysięcy w zapasie na coś co się może stać nieprzewidzianego.
    To nie jest auto które naprawisz za 200 zł u pierwszego Janusza.
    Tutaj czasem musisz pojechać do ASO na diagnostykę a i części to tanich nie należą.

    Także kupując auto nie wydawaj więcej niż 80% tego co masz odłożone na koncie z przeznaczeniem na auto.

    Chyba przesadzasz z tymi pieniędzmi.
    Myśle że jak mówi że ma 85 na samochód to nie wlicza w to ubezpieczenia i innych opłat przy rejestracji :)
    A zostawienie 17 tys (to jest 20% z 85) na naprawy to jest gruba przesada.
  • #4 wysłana przez Magicd dnia 12 Jul 2019
  • Tak na oko...
    Filtry + olej to jakieś 500 zł (zakładam, że 100% osób wymienia to po zakupie).
    Ubezpieczenie jak wspomniałem 3-5 tys. zł (można oczywiście zostać przy samym OC... ale przy dzisiejszych kierowcach zajeżdżających drogę a jak coś to uciekających po kolizji - polecam AC).
    Wymiana rozrządu (zazwyczaj ludzie sprzedają auta zbliżające się do tej wymiany) w ASO ~3000 zł, w warsztacie jakieś 1500 zł (wymaga wyjęcia silnika... przynajmniej w dieslu).

    Zestaw tarcze + klocki to około 2000 zł na oś (zależy jak są zdarte/jak dużo hamował poprzedni właściciel).

    Zazwyczaj w wieku 7~8 lat padają miechy airmatic.
    Koszt to 2500 zł za oryginał (jedna sztuka), 600-1200 zł zamienniki (za sztukę).

    A to wszystko jeśli kupujesz "zadbane" auto bez ukrytych wad (zwykłe zużywanie się elementów).
    Jeśli trafisz na handlarza to i 20 tys. zł może okazać się za małym zapasem jeśli w aucie padnie kilka elementów których na kartce planowania zakupu nie przewidziałeś.
  • #5 wysłana przez Dufin dnia 12 Jul 2019
  • Nie wybrał bym tak jasnej tapicerki, bo wszystko na niej widać i niektóre elementy są malowane na jasny kolor które po przetarciu jasnej farby wyglądają brzydko. Auto z polskiego salonu oznacza, że całe życie jeździło po naszych dziurawych drogach. Moim zdaniem najlepiej szukać samochodu w Niemczech, który był zarejestrowany na firmę (na Niemca który ma własną działalność). Wtedy można być prawie pewien, że nie oszczędzał na niczym bo wrzucał wszystko w koszty.
  • #6 wysłana przez BiBi dnia 12 Jul 2019
  • Tak na oko...
    Filtry + olej to jakieś 500 zł (zakładam, że 100% osób wymienia to po zakupie).
    Ubezpieczenie jak wspomniałem 3-5 tys. zł (można oczywiście zostać przy samym OC... ale przy dzisiejszych kierowcach zajeżdżających drogę a jak coś to uciekających po kolizji - polecam AC).
    Wymiana rozrządu (zazwyczaj ludzie sprzedają auta zbliżające się do tej wymiany) w ASO ~3000 zł, w warsztacie jakieś 1500 zł (wymaga wyjęcia silnika... przynajmniej w dieslu).

    Zestaw tarcze + klocki to około 2000 zł na oś (zależy jak są zdarte/jak dużo hamował poprzedni właściciel).

    Zazwyczaj w wieku 7~8 lat padają miechy airmatic.
    Koszt to 2500 zł za oryginał (jedna sztuka), 600-1200 zł zamienniki (za sztukę).

    A to wszystko jeśli kupujesz "zadbane" auto bez ukrytych wad (zwykłe zużywanie się elementów).
    Jeśli trafisz na handlarza to i 20 tys. zł może okazać się za małym zapasem jeśli w aucie padnie kilka elementów których na kartce planowania zakupu nie przewidziałeś.

    Olej i filtry , ok .
    Rozrząd jest tam chyba na łańcuchu ? Jak nie hałasuje to też nie ma co ruszać.
    Auto co pokazał jest bez airmatica .
    Stan hamulców można ocenić przed zakupem i potargować

    A w używanym zawsze coś może paść i te 20 będzie za mało

    Druga sprawa że chyba nikt nie wydaje na auto do ostatniego grosza
  • #7 wysłana przez hpcz dnia 12 Jul 2019
  • Dzięki wszystkim za odpowiedz! Co to kosztów eksploatacji to norma przy takim samochodzie. Mam obecnie miniego coopers S countryman i obliczyłem ze przez 4 lata kosztował mnie 900 zł/msc (koszty napraw, eksploatacji, ubezpieczenie, opony i spadek wartości). A dodatkowa pali jak głupi 😉 mam wrażenie ze przez te 4 lata się trochę zestarzałem i potrzebował bym coś bardziej pewnego, może z mniejszym spalaniem a przede wszystkim wygodniejszego.

    W sumie jak tak wymieniacie koszty i kwoty napraw to przy nowych samochodach to całkiem normalne. Na pewno prześwietla auto w ASO czy jakimś serwisie zajmującym się Mercedes-Benz jak autoreduta żeby mieć pewność

    No dobrze, a co z tym zawieszeniem... czy to kwestia felgi? Czy może faktycznie AMG?
  • #8 wysłana przez BiBi dnia 13 Jul 2019
  • Dzięki wszystkim za odpowiedz! Co to kosztów eksploatacji to norma przy takim samochodzie. Mam obecnie miniego coopers S countryman i obliczyłem ze przez 4 lata kosztował mnie 900 zł/msc (koszty napraw, eksploatacji, ubezpieczenie, opony i spadek wartości). A dodatkowa pali jak głupi 😉 mam wrażenie ze przez te 4 lata się trochę zestarzałem i potrzebował bym coś bardziej pewnego, może z mniejszym spalaniem a przede wszystkim wygodniejszego.

    W sumie jak tak wymieniacie koszty i kwoty napraw to przy nowych samochodach to całkiem normalne. Na pewno prześwietla auto w ASO czy jakimś serwisie zajmującym się Mercedes-Benz jak autoreduta żeby mieć pewność

    No dobrze, a co z tym zawieszeniem... czy to kwestia felgi? Czy może faktycznie AMG?

    Według VIN Avangard jest tylko wewnątrz
    03A OEL-OFFSETMENGE +300ML OEL
    072 AEJ 13/M Staffel 2
    076 AENDERUNGSJAHR 13/M/0 STAFFEL 3
    108 STEUERCODE VERTRIEB
    110A ARTICO man-made leather upholstery
    115A KUNSTLEDER - BEIGE
    182 WANDLER MIT ABWEICHENDER KENNLINIE
    197U OBSIDIANSCHWARZ - METALLICLACK
    1U2 Snow guard for air conditoning air intake
    211 STEER CONTROL
    217B BEDIENUNGSANLEITUNG U.WARTUNGSHEFT-POLNISCH
    234 Blind Spot Monitoring
    235 Active Parking Assist with PARKTRONIC
    249 Mirror package
    255B Mercedes-Benz-MOBILO MIT DSB UND GGD
    258 COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS
    275B AIRBAGSCHILD - POLNISCH/ENGLISCH
    279 Steering-wheel gearshift
    291 Pelvisbags
    294 Kneebag
    2U1 Radiator shutter
    332B SPRACHE KOMBIINSTRUMENT/ HU - DEUTSCH
    343B SPRACHE KOMBIINSTRUMENT/ HU - POLNISCH
    35A VGS D4-0, D3-MUSTER
    427 AMG SPEEDSHIFT MCT 7-speed sport transmission
    428 DIRECT SELECT shift paddles
    44R 43.2 cm (17-inch) 5-twin-spoke light-alloy wheels
    477 Tyre pressure loss warning system
    481 Sump shield
    485 DIRECT CONTROL suspension
    4U4 Radiator grill with central star
    509 Becker® MAP PILOT
    523 Audio 20 CD
    551 Anti-theft alarm system (ATA)
    559L Poland
    55U Roof liner fabric beige
    580 THERMATIC automatic climate control
    5XXL EUROPA
    632 Partial-LED headlamps
    682 Fire extinguisher
    690 Collapsible spare wheel
    804 Technical modifications
    882 Interior motion sensor
    920 Direct petrol injection with stratified charging
    927 Emission control system with Euro 6 technology
    954 AVANTGARDE interior design
    968 CoC document EU6 without Reg. Cert. Part II
    A20 DIREKTSTART
    A21 SHIFT BY WIRE
    A59 FE-WANDLERGEH. 13,5
    A65 FE converter 13.5 mm
    A89 Friction-reduced
    A98 NACHRUESTUNG GETRIEBESOFTWARE
    B03 ECO start/stop function
    B09 Refrigerant compressor with magnetic clutch
    B12 Tyre-change tool kit
    D0A STEUERCODE VERTRIEB
    D0C STEUERCODE VERTRIEB
    D0D STEUERCODE VERTRIEB
    F212 BAUREIHE 212
    FW Sedan
    G995 GETRIEBECODE AUSFUEHRUNG 95
    GA GETRIEBE AUTOMATISCH
    H14 high-gloss brown burr walnut wood trim
    HA HINTERACHSE
    J5A DSM: UPDATE STAR1 FBS4
    J81 RELEASE JUNI
    K11 Adaptive brake lights
    K14 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 20000 KM
    L LINKS-LENKUNG
    M20 HUBRAUM 2,0 LITER
    M274 R4-OTTOMOTOR M274
    P54 Anti-Theft Protection package
    R01 Summer tyres
    U01 Status display for rear seat belts in instrument cluster
    U60 Active Bonnet
    V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
    VL VORDERACHSHAELFTE LINKS
    VR VORDERACHSHAELFTE RECHTS
  • #9 wysłana przez sewan dnia 15 Jul 2019
  • Co to za bzdurnie rozkodowany VIN? Skąd to?
    Jaki avangarde "tylko wewnątrz"? Albo jest avangarde, albo nie.
    Auto ma skrzynię 7G a nie AMG MCT. Kody z tego VINu się wzajemnie wykluczają.
    A co do samego auta, to dziwnie skonfigurowany. APS 20? Przy tym zawieszeniu brak pakietu sportowego? Skaj na siedzeniach, bez wentylacji i grzania - brrrr.

  • #10 wysłana przez BiBi dnia 15 Jul 2019
  • Co to za bzdurnie rozkodowany VIN? Skąd to?
    Jaki avangarde "tylko wewnątrz"? Albo jest avangarde, albo nie.
    Auto ma skrzynię 7G a nie AMG MCT. Kody z tego VINu się wzajemnie wykluczają.
    A co do samego auta, to dziwnie skonfigurowany. APS 20? Przy tym zawieszeniu brak pakietu sportowego? Skaj na siedzeniach, bez wentylacji i grzania - brrrr.

    Ze strony mercedesa .
    Tak pokazuje :)
    Zresztą zobacz sobie konfigurator , są dwa pakiety :
    -Pakiet AVANTGARDE - elementy stylizacji wewnątrz
    -Pakiet AVANTGARDE - elementy stylizacji zewnątrz

    A co do skrzyni to ewidentny błąd w rozkodowaniu ViN , ale często tak pokazuje.
  • #11 wysłana przez sewan dnia 16 Jul 2019
  • No to jestem mocno zdziwiony - Mercedes-Benz dał ciała z tym rozkodowywaniem. Stare offline'owe EPC radzą sobie znacznie lepiej.
  • #12 wysłana przez BiBi dnia 16 Jul 2019
  •  No lekko dali d...y ;)
    Ale dalej w częściach już pokazuje dobrze.
  • #13 wysłana przez hpcz dnia 16 Jul 2019
  • Okejka, czyli nie ma Avangarde exterior ale DIRECT CONTROL suspension ma?
    Czyli jakiś tryb sportowy zawieszenia mimo wszystko pownien mieć, dobrze rozumiem?
  • #14 wysłana przez sewan dnia 16 Jul 2019
  • Tak
  • #15 wysłana przez hpcz dnia 17 Jul 2019
  • A to w sumie dziwne bo wcale nie wyglada na obniżony, przed listowe wersje wyglądają bardziej sportowo. Teraz kolejny, podobny mi wpadł: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-mercedes-e-220-stan-idealny-faktura-vat-23-ID6BLV15.html
  • #16 wysłana przez 0okm dnia 17 Jul 2019
  • #17 wysłana przez hpcz dnia 18 Jul 2019
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu