Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #121 wysłana przez Stress dnia 03 May 2021
  • Siema!
    No i tak mój hak też już założony. Całość w moim kombi zajęła 5.5h samemu. Przygotowanie haka, montaż wiązki, dolutowanie nowej diody i dwukrotna przeróbka kabli. Myślę że 3h to realny czas ale dobrze trzeba by było gonić ;)  
    Najtrudniejsze i bez czego nie da się za to zabrać moim zdaniem to te durne śruby zderzaka które trzeba odkręcić w bagażniku. Niestety jeżeli nie mamy klucza rurkowego 10 który ma min 12cm to straszna mordęga.
    Klucz rurowy 10mm ~12cm długi
    Nasadka 16mm
    To są dwie rzeczy które musimy mieć przy montażu!
    Wielkie dzięki dla kolegi greenwitch za instrukcje z wisa!!! Z nią składało się to jak meble z ikei! :)
    Wielkie dzięki dla kolegi Prezes1960 za mobilizację!!
    Pozdrawiam!!

    PS. Nie wiem jak u ciebie greenwitch ale w moim polifcie ten absorber z końcówką 165 musiałem lekko przerobić. Nie pasowały miejsca na czujniki parkowania musiałem wyciąć je troszkę szerzej. 2minuty roboty ale zderzak musiałem ściągać drugi raz bo za 1 razem jak go założyłem to wtyczki środkowych czujników oparły się o tą piankę i wykrzywiły po skosie. Zauważyłem dopiero jak już było wszystko poskładane.
  • #122 wysłana przez greenwitch dnia 03 May 2021
  • Mozliwe ze dlatego w polifcie jest inny numer absorbera. U mnie wszystko poszlo idealnie. Polecam dokodowac w zgw/cgw hak to nie beda piszczaly czujniki jak bedziesz cos holowal.
  • #123 wysłana przez Stress dnia 03 May 2021
  • Taki mam zamiar. Na razie siedzę i wystawiam oczy bo pojechałem na myjnię ręczną i jak umyłem to przy odpalaniu wyskoczył mi Check Engine. Godzinę później pokazywałem szwagrowi jak działa hak I check zniknął. Nie wiem czy ruszyłem jakąś Wiązkę czy po prostu taki miał kaprys.
  • #124 wysłana przez marko dnia 05 May 2021
  • #125 wysłana przez greenwitch dnia 05 May 2021
  • Myślę, że przy odrobinie cierpliwości ustrzelisz oryginalny hak do sedana.
    Mi by się nie chciało brudzić przy składaniu i rozkładaniu haka.

    Pomijam kwestię braku pełnej integracji haka z autem.
    A cena taka sama. Mi całość zabawy wyszła koło 2100 łącznie z kosztami urzędowymi, śrubkami i montażem.

    A poza tym hak to hak, ma homologacje to więcej nie trzeba.

    Adam
  • #126 wysłana przez Remi dnia 05 May 2021
  • Jak brudzić? W jakim sensie? Rozkładania i składania?
  • #127 wysłana przez rafal11 dnia 05 May 2021
  • Tak, żeby go założyć lub wyjąć czasami trzeba się ubrudzić. Sam kiedyś myślałem o akcesoryjnym ale teraz w 1000% cieszę się że mam ori. Tu się nawet nie schylasz, wystarczy przekręcić gałkę i busem ponad żeby złożyć lub pociągnąć żeby rozłożyć.
  • #128 wysłana przez Remi dnia 05 May 2021
  • Ok, za szybko czytałem, zrozumiałem, że wypowiedź o ubrudzenia dotyczy oryginalnego haka... Dlatego się zdziwiłem...
    A dotyczyła nieoryginalnego demontowanego...
  • #129 wysłana przez siwy1958 dnia 06 May 2021
  • Witam !

    Zakladalem do wszystkich swoich mercedesow haki osobiscie. W s212 tez zakladalem. Ale nie moglem znalesc orginalnego jak w poprzednich mercedesach  w rozsadnej cenie. Jak byl to NIEKOMPLETNY, a sprzedajacy tego nie wiedzial.

    Dlatego kupilem podrube prod. Polskiej z homologacja za ok 500zl z przesylka i modulem. Bo za dlugo juz szukalem ! Zakladalem ok 4 h ,plus podlaczenie modulu uniwersalnego.
    Najwiekszy problem mialem ze znalezieniem ,ktory przewod w lampie jest od jakiego swiatla. Ale dalem rade.

    Jest nie skladany ,tylko odkrecany. Mi to nie przeszkadza, bo i tak nigdy nie sladalem ani nie odkrecalem z lenistwa. Jak bym kupil tanio ori to bym zalozyl, ale i tak bym go nie skladal, przeciez auto ma swoje lata i na wystawe pieknosci nie jedzie...

    Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach  TYLKO KOMPLET !
    Kupilem kiedys ,bez belek wchdzacych w podluznice i musialem je dorabiac !!!( masakra)

    Marek Z.
  • #130 wysłana przez sewan dnia 06 May 2021
  • Mi to nie przeszkadza, bo i tak nigdy nie sladalem ani nie odkrecalem z lenistwa. Jak bym kupil tanio ori to bym zalozyl, ale i tak bym go nie skladal, przeciez auto ma swoje lata i na wystawe pieknosci nie jedzie...

    To powodzenia w Niemczech albo Austrii przy kontroli drogowej.....
  • #131 wysłana przez greenwitch dnia 06 May 2021
  • https://autokult.pl/27671,czy-trzeba-demontowac-kule-zaczepu-haka-holowniczego

    W skrócie w Polsce nie trzeba (według mnie niestety)
  • #132 wysłana przez siwy1958 dnia 07 May 2021
  • Witam !
    Z ciekawoscia przeczytalem powyzszy artykol do konca.  Wynika z tego jednoznacznie ze haka holowniczego nie trzeba demontowac w Niemczech.  Wielokrotnie bylem w tych krajach i mialem kontrole Policji i nie mialem z tego powodu klopotu. ( moze mialem szczescie. ) Bo z Niemieckim Policjantem sie nie dyskutuje.

    W zwiazku z tym , ze prowadze najdluzej dzialajaca WYPOZYCZALNIE PRZYCZEP na Dolnym Slasku, znam podobne opinie od klientow , ze hak za granica musi byc skladany. Ale od ZADNEGO przez ponad 30 lat  ktory za granica i w kraju nie skladal nie slyszalem o mandacie. Z klientami nie polemizuje, kazdy robi jak uwaza.
    Co nie znaczy ,ze jak za dwa tygodnie znowu pojade do Drezna moga byc problemy. (oby nie, chyba wezme klucz !?)

    Pozdrawiam
    I dziekuje za cenne informacje
    Marek Z.
  • #133 wysłana przez Stress dnia 08 May 2021
  • Mnie cały oryginalny hak oris wyszedł 1620zł. Nie licze tu oczywiście zakładania bo robiłem to sam. Najgorszą rzeczą do zdobycia jest chyba boczek bagażnika. Do tej pory go nie ustrzeliłem. Zgadzam się z siwy1958 jak kupować orisa to najlepiej razem z belkami w podłużnice i tym pokrętłem bo patrząc na dostępność i ceny tych 2 to jakaś masakra. Moduł i wiązka bez problemu do kupienia. Absorber też się widzę trafia.
    Pozdrawiam!
  • #134 wysłana przez greenwitch dnia 08 May 2021
  • Pokrętło i blaszka w ASO od reki za kolo 400-500 PLN :D
    tak naprawdę najważniejsze są belki bo one w ASO 2k.
    Jak ktoś super tanio ustrzeli hak + belki + pierwsza wiązkę (ta co idzie z hakiem) to resztę idzie dozbierać.

    Ale dobre oferty znikają w ciągu jednego dwóch dni widzę :D
  • #135 wysłana przez hotman007 dnia 11 May 2021
  • HELP ! Pomocy !

    U mnie dzisiaj akcja pt. montaż haka serwisowego ORIS zakończona, ale niestety niepowodzeniem... a przynajmniej częściowym...
    Hak dałem do założenia w Car Mix Raszyn.
    Auto odstawiłem o 8 rano o 11 miałem telefon, że już praktycznie skończyli tylko mają jeden problem...
    Zapłaciłem 730 netto (900 brutto) - patrząc na czas ile im to zajęło i opinie na forum, że nie jest to skomplikowane stwierdzam, że sporo zapłaciłem / przepłaciłem, mając na uwadze, że mam częściowo sprawny hak...

    Potwierdzam na pewno, że absorber 165 pasuje do poliftu kombi, że pasuje to do wersji USA, że inne części haka z EU pasują do wersji USA.

    Ładne pokrętełko z diodą, komunikaty na desce o niezablokowanym haku działają bez zarzutu, hak ładnie wypada spod zderzaka, płynnie się chowa, wszystko ładnie i pięknie i bardzo mi się podoba, ale uciecha jest częściowa....

    Car Mix zadzwonił do mnie, że mają problem, bo jeśli chodzi o światło stop, to w momencie naciśnięcia pedału hamulca zapala się stop i awaryjne jednocześnie (planuję założyć na hak platformę rowerową i sprawdzić to na żywo). Inne światła / kierunkowskazy działają ponoć jak powinny. Jak wspomniałem im, że to jest wersja USA po modyfikacji na EU to od razu problem niedziałającego stopu przerzucili na firmę zajmującą się kodowaniem na wersję EU, że wykonali fuszerkę etc. i to jest powodem że stop działaj jak działa i generalnie Car Mix zaprzestał głowienia się co z tym dalej zrobić....  Firma zajmująca się adaptacją EU z kolei twierdzi, że wszystko powinno być ok i że ta adaptacja EU powinna już bez problemu umożliwić montaż haka i wszystko powinno działać jak powinno. Dałem do Car Mix kontakt do firmy kodującej EU i się zaczęło - słowo przeciw słowu, że ten się nie zna i nie wie o czym mówi, że drugi skoro wszystko wie, to po co dzwoni etc........

    Generalnie panowie nie umieli się porozumieć i dogadać / ustalić co zrobić.

    Żeby było tego mało, to jadąc do Car Mix ładnie dostarczyłem im wydruki z wisa dot montażu haka dostarczone przez kolegę
    @greenwitch. Później przez telefon usłyszałem od nich, że 'niepotrzebnie wyciąłem puszczę' i że nic tam nie ma i w ogóle o d*** rozbić są te schematy itp.... Po tych komentarzach trochę wyrobiłem sobie opinię o tym Car Mix ale to już na marginesie....

    Ogólnie skasowali mnie twierdząc, że nic więcej się nie da zrobić, że pomimo niekorzystania ze schematów wisa przywiezionych przeze mnie, dobrze wszystko podłączyli 'tak jak uważali' i że kwestia na pewno leży w kodowaniu zrobionym przez firmę adaptacyjną EU - dodam, że była to specjalistyczna firma MercDiag z Lublina w 100% skupiona na Mercedes-Benz. Generalnie Car Mix stwierdził: 'Panie, po tym naszym podłączeniu to już powinno działać, a nie działa'.

    Car Mix chciał mi jeszcze zrobić jakieś kodowanie dedykowane do haków Westfalia za 400 zł, ale jak na moje pytanie czy to naprawi usterkę (a wg mnie bardziej niedociągnięcie  po ich stronie) usłyszałem 'a czy ja wiem ? nie wiem' podziękowałem im i nie robiłem już tego...

    Czy ktoś może ma jakiś trop / podpowiedź co może być nie tak ? Dziwne dla mnie jest, że wszystko działa jesli chodzi o światła poza stopem, ale może się nie znam - wg mnie powinno albo wszystko działać jak należy, albo wszystko nie działać jak należy. Tutaj jest że część działa, a część nie... Może Car Mix będący mądrzejszy od tych schematów wisa źle coś zrobił i ogólnie źle to podłączyli ? Car Mix stwierdził, że tutaj nie ma co być nie tak jeśli chodzi o ich usługę i podłączenie, bo wszystko idzie przez CAN i tutaj nie ma co być nie tak...

    Prośba o pomoc, abym mógł zacząć korzystać z haka :/




     
  • #136 wysłana przez rafal11 dnia 11 May 2021
  • Wg mnie podłączenia elektrycznego nie można źle zrobić. Masz konkretne kostki do wpiecia w konkretne gniazda i już.  I wlutowanie dwóch kabelków w CAN. Instalacja haka bierze sygnały z instalacji auta, a może ta w skrzynce z tyłu auta została po amerykańsku? Elektronika to trochę nie moja bajka ale chyba tak to trzeba rozumieć.
  • #137 wysłana przez greenwitch dnia 11 May 2021
  • Czy korzystasz z oryginalnego modułu Mercedesa, czy z uniwersalnego?
    Weź pod uwagę, że w instrukcji, którą podesłałem jest wykluczenie instalacji w samochodzie z USA, Kanady i Japonii.
    Nie chce bronić carmix, ale pewnie trzeba pokombinować z kodowaniem, a jak rozumiem z posta to nie była ich rola.
    Poza tym 900PLN za montaż bez kodowania to jednak zaporowa cena :D
  • #138 wysłana przez Prezes1960 dnia 11 May 2021
  • Firma Car mix montowała nie raz haki w Mercedesach 212 i wszystko było bez problemu.Wydaje się że problem polega na tym że samochód pochodzi z rynku amerykańskiego i ma problemy z oświetleniem.Po co kolega hotman007 kodował "coś"w firmie MercDiag ? .Oczywiście pytanie retoryczne ?,wszyscy wiedzą że amerykanie mają inny system kierunków które to korzystają z świateł hamulcowych i tu jest problem ,moduł jest EU i tu trzeba pokombinować .W schematach  VIS trzeba znaleźć wiązkę eu i porównać z wiązką US pewnie można w kostce coś przełożyć lub odciąć ,może trzeba przełożyć piny?.To nie może być skomplikowane tylko czasochłonne .Ogarnięty elektryk ze schematami nie powinien mieć problemu.Inną sprawą jest to "kodowanie" przez magików z Lublina ?.Co można zakodować w przewodach elektrycznych,tu problem raczej leży w przeróbce wiązki.Kodować można radio może coś w przednim SAMie względem świateł przednich ale w tylnych?.Kodowanie tylnego SAM ?
  • #139 wysłana przez greenwitch dnia 11 May 2021
  • Raczej watpie by przelozenie pinow pomoglo. poza światłem stopu wszystko jest ok. Wiec elektrycznie jest ok.
    Po prostu moduł zapala dodatkowe swiatla (kierunkowskazy, które w stanach sa czerwone) przy hamowaniu.
  • #140 wysłana przez Prezes1960 dnia 12 May 2021
  • Czy mowa jest o module haka,czy mowa jest o tylnym SAMie?.Co kodowali mistrzowie z Lublina?. Jedyne co  można zakodować od nowa to tylny SAM,przynajmniej tak mi się wydaje.Za co zapłacił kolega hotman007?.Jeśli zakodowali soft EU to powinno działać!. Czyżby nie wymieniono świateł tylnych?.Nie wiem jak jest z tymi autami z USA ,jakie mają światła tylne,czy razem  hamulec z kierunkiem na czerwono?,czy tylko EU z softem USA?
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu