Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez PAWDEM83 dnia 31 Aug 2020
  • Czołem,
    NAtknąłem się w internecie (YT) na dołożenie kontrolki, która będzie pokazywała proces wypalania DPF. Zrobione to zostało poprzez podpięcie diody led do przekaźnika podgrzewania tylnej szyby.
    W YT wystarczy wpisać "Mercedes LED Mod for DPF Regeneration"
    Pytanie czy ktoś może potwierdzić, że kiedy załącza się wypalanie DPF to równocześnie włączane jest podgrzewanie tylnej szyby.
    Pozdro
  • #2 wysłana przez Krzyszf dnia 31 Aug 2020
  • Dziwne , aby podczas wypalani Dpf , uruchamiało się podgrzewanie tylnej szyby ,bo w jakim celu, włącza się wentylator chłodnicy, aby nie doszło do przegrzania silnika.

    Druga sprawa , to jeśli przekaźnik tylnej szyby jest aktywny, to pokazuje nam na panelu i włącznik jest podświetlony i byśmy to zauważali.

    Opis osoby ,która niby tak zrobiła , trochę trudny do zrozumienia,,,


    Na koniec możemy sprawdzić poprawność montażu aktywując „ręczne” ogrzewanie tylnej szyby - jeśli po naciśnięciu przycisku zaświeci się dioda - wszystko w porządku!

    tak się dzieje również bez przeróbki. Ale może faktycznie tak jest ?

  • #3 wysłana przez PAWDEM83 dnia 31 Aug 2020
  • Zgadzam się z Tobą w 100%. Też nie chce mi się wierzyć że podłączyli DPF pod podgrzewanie, no bo  po ch... . Jedyne co mi przyszło do głowy to żeby jak najbardziej zwiększyć spalanie.
    Ludzie tam w komentarzach piszą że im działa. Zanim u siebie to bym zrobił to chętnie bym się upewnił.
    Chyba że ktoś z was ma inny( lepszy ) sposób na "nieprzegapienie" wypalania. moją 212 mam od niedawna i chyba jeszcze nie miałem wypalania.
  • #4 wysłana przez Krzyszf dnia 31 Aug 2020
  • trzeba trochę pojeździć,aby to wyczuć , ja na początku też nie wiedziałem,  kiedy się uruchamia. Obroty na jałowym zamiast 600 , wchodzą na ok 800, wyżej przerzuca biegi i po redukcji nie spada na 1000, tylko na 1500, bynajmniej u mnie. Niby wydech głośniej chodzi ja tego nie słyszę.
  • #5 wysłana przez marilyn16 dnia 31 Aug 2020
  • Widziałem też filmiki o diodzie podłączonej do podgrzewania lusterek ale to w oplu bodajże. Wydaje mi się, że u nas komputer sam zwiękasza obroty silnika podczas wypalania i nie potrzebuje do tego dodatkowego oporu w postaci załączania grzania szyby czy lusterek.
    Kolego uwierz, że zauważysz wypalanie dpf szczególnie jeżdżąc w trybie E. Biegi są przeciągane a obroty na postoju będą oscylowały w granicach 700-800 a nie jak zawsze 600. Ja do tego słyszę delikatnie głośniejszy wydech. Z czasem obczaisz co ile km mniej więcej u Ciebie dochodzi do procedury wypalania i już nigdy tego nie pominiesz.

    Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

  • #6 wysłana przez Krzyszf dnia 31 Aug 2020
  • Cytuj
    . Jedyne co mi przyszło do głowy to żeby jak najbardziej zwiększyć spalanie.

    on bez tego pali ok .0,8 l/100 km podczas wypalania i to następny objaw jaki można zauważyć. :)  :)  :)
  • #7 wysłana przez 0okm dnia 31 Aug 2020
  • Dziwne , aby podczas wypalani Dpf , uruchamiało się podgrzewanie tylnej szyby ,bo w jakim celu, włącza się wentylator chłodnicy, aby nie doszło do przegrzania silnika.
    Nie jest to nic nadzwyczajnego ani dziwnego. Wielu producentów stosuje podobne "tiki" w celu zwiększenia zapotrzebowania na prąd. Czy Mercedes to robi tego nie wiem.

    Natomiast nie widzę większego sensu takiej kontrolki. Jak odbywa się wypalanie to wyraźnie to czuć że silnik skrzynia i wydech inaczej pracuje.
  • #8 wysłana przez Remi dnia 31 Aug 2020
  • Ja w swoim E250 nigdy nie zaobserwowałem momentu wypalania DPF i absolutnie nie wiem kiedy to się dzieje...
    Natomiast kilkakrotnie zauważyłem jakby właśnie włączyło się ogrzewanie tylniej szyby kiedy ja go nie włączałem i nawet się zastanawiałem czy ten proces jest jakoś zautomatyzowany połączony np z podgrzewaniem lusterek wg procedury ich włączania, a może właśnie wtedy auto wypalało DPF...
  • #9 wysłana przez DonAndress dnia 31 Aug 2020
  • Tak tylko orientacyjnie dopytam. Przejechałem ostatnio 4k km na głównie na trasie, auto jeździ przeważnie trasy. Jaka jest szansa, że przez te 4k włączyło się wypalanie?
    Pytam, bo ja nic szczególnie innego nie czułem. Spalanie podobne, obroty podobne, głośność ta sama. No dioda albo wskaźnik na wyświetlaczu by się jakieś jednak przydały.
  • #10 wysłana przez DonAndress dnia 31 Aug 2020


  • Natomiast kilkakrotnie zauważyłem jakby właśnie włączyło się ogrzewanie tylniej szyby kiedy ja go nie włączałem

    A jak to zauważyłeś?
  • #11 wysłana przez Remi dnia 31 Aug 2020
  • Zgodnie z opiniami forum wysoce prawdopodobne, że filtr Ci się wypalał nawet 4 razy...
    Mi też taka kontrolka by się przydała...
  • #12 wysłana przez Remi dnia 31 Aug 2020


  • Natomiast kilkakrotnie zauważyłem jakby właśnie włączyło się ogrzewanie tylniej szyby kiedy ja go nie włączałem

    A jak to zauważyłeś?
    Widać inny odcień szyby jak grzeje przy paskach grzejnych...
  • #13 wysłana przez DonAndress dnia 31 Aug 2020


  • Widać inny odcień szyby jak grzeje przy paskach grzejnych...

    O matko... Chyba muszę zacząć oglądać paski na moim aucie
  • #14 wysłana przez Remi dnia 31 Aug 2020
  • Polecam
  • #15 wysłana przez PAWDEM83 dnia 01 Sep 2020
  • No to kolega Remi chyba potwierdził symptom wypalania.
  • #16 wysłana przez sewan dnia 08 Aug 2022
  • Odkurzę stary wątek, bo podczas urlopu się nudziłem i postanowiłem, że zrobię sobie kontrolkę zgodnie z opisem na YT.
    Zrobiłem i potwierdzam - działa.
    Dioda (niebieska, super widać) kupiona w sklepie elektronicznym za 7zł (polecam taką gotową z kabelkami i rezystorem), żadnego lutowania, wystarczy podłożyć kabelki pod dwa styki przekaźnika (patrząc od przodu na włożony przekaźnik górny to +, prawy -) i już. Wszystkiego roboty na 15 minut, łącznie z rozbieraniem boczków.
  • #17 wysłana przez shimizu dnia 19 Sep 2022
  • Odkurzę stary wątek, bo podczas urlopu się nudziłem i postanowiłem, że zrobię sobie kontrolkę zgodnie z opisem na YT.
    Zrobiłem i potwierdzam - działa.
    Dioda (niebieska, super widać) kupiona w sklepie elektronicznym za 7zł (polecam taką gotową z kabelkami i rezystorem), żadnego lutowania, wystarczy podłożyć kabelki pod dwa styki przekaźnika (patrząc od przodu na włożony przekaźnik górny to +, prawy -) i już. Wszystkiego roboty na 15 minut, łącznie z rozbieraniem boczków.

    Podeślesz fotkę jak podpiąłeś bez lutowania do przekaźnika ?
  • #18 wysłana przez sewan dnia 30 Apr 2023
  • Denerwowała mnie ta dioda w tylnej lampce, bo świeciła w nocy na cały bagażnik. Wymyśliłem inne rozwiązanie - wykorzystałem przycisk S-S, i tak nieużywany. Efekt na zdjęciu.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu