Za $7 mozesz kupic OBD interface i przez Bluetooth z Torque app będziesz miał temp oleju i kilkadziesiąt innych parametrów na androidzie.
Nie zawsze będą to aktualne dane i nie wiem dlaczego złapałem Torque na podawaniu fikcyjnych numerów, ale dla porównań to zawsze coś.
Monitorowanie DPF to trudniejsza sprawa. Mam od lat ScanGauge, który jest zaprojektowany do wetknięcia w OBD na stałe i ma cały szereg czytanych parametrów, ale mały wyświetlacz pozwala na 4 jednorazowo.
Zrobili oni program na czytanie DPF do mojego Forda i parę miesięcy temu zapytałem czy mogą zrobić program na Mercedes-Benz-Benz. Przysłali mi czytniki aby zebrać dane i po paru dniach dostalem program na moj OM651, podczas gdy ciągle pracowali nad programem na OM642
Szczena mi opadla jak zacząłem z tym jezdzic, jako że wszelkie doświadczenia z regeneracji napisane na tym forum nie mają żadnego zastosowania do mojego auta z 2014r.
W moim przypadku cykl regeneracji nie mial zadnych objawow jak podniesienie obrotów i w czasie regeneracji silnik ciągle robił ECO stop.
Teraz widząc kiedy regeneracja sie dzieje - wylaczam ECO i jak dojeżdżam do celu z niedokończona, to robie dodatkowa runde (jak mam czas).
Proces regeneracji dokonuje się na ok 10 km dystansu